Hartje horen met angelsound

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnaea, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oké, ik ben misschien vreselijk ongeduldig, maar als ik google lees ik allemaal verhalen van mensen die het hartje al heel vroeg konden horen, de vroegste zelfs al met 8 weken. Ook hier in de groep met dezelfde uitgerekende datum is er iemand die minder ver is dan ik maar wel allang het hartje hoort.
    Waarom lukt het mij dan niet? De afgelopen week hoorde ik niets. Ik hoopte dat het na de 12 weken wel hoorbaar zou zijn. Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 12+2, volgens de termijnecho 12+5. En ik hoor met dat ding nog steeds niets meer dan mijn eigen hartslag en het geluid alsof er windkracht 11 in mijn buik staat.

Iemand die het wel kan vinden een tip hoe en waar ik moet zoeken? Wil het zo graag kunnen horen...

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Snap je ongerustheid maar ik hoorde het hartje ook niet meteen met 12 weken. Pas vanaf 17 weken dat ik het ook goed en makkelijk te pakken had .

3. Dreamingbaby

Dreamingbaby Actief lid

7 mei 2012
    116
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Ik kon het met 9 weken horen.
    Heel erg laag, bij het schaambeen en daar ging ik langzaam heen en weer.
    Ik gebruik babyolie bij de angelsounds

4. Meggy1987

Meggy1987 Lid

23 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    De VK geeft aan dat het niet goed is voor de baby om het hartje te vroeg te beluisteren. De geluidsgolven die daarvoor nodig zijn, zijn zeker in de eerste twaalf weken nog te sterk voor de baby.
    Ik mag pas rond de 12, 13 weken voor het eerst het hartje gaan horen. De angelsound geeft trouwens ook aan dat je pas vanaf 14 weken gebruik ervan kan maken, dus ik zou je niet te druk maken dat je hem nu nog niet hoort.. Angelsound schijnt pas effectief te werken vanaf 14 weken!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @meggy: de angelsound is niet schadelijk hoor, dan zou een echo ook schadelijk zijn want die golven zijn veel sterker. Vk raden dit niet aan vanwege de stress die het geven als mensen het hartje niet kunnen vinden.

@ts: ik kon het hartje vanaf 9 weken horen, en vond hem toen makkelijk dan nu. Probeer eens plat op je rug te gaan liggen, flink wat gel of olie of zo op je buik te doen, en dan heel langzaam van de linker naar de rechterkant te bewegen. Je moet echt nog wel laag zitten, bij mij zit ie ongeveer 4 cm boven m'n schaambot. Je hoort de kleine ook bewegen, alsof er ineens iets onder water voorbij schiet. Als je dat hoort weet je dat je goed zit, en de kleine daar ergens moet zitten ;).
    O en ik weet trouwens niet hoe je in je vetjes zit, maar dat maakt soms ook nog wel verschil ;). Ik heb zelf helemaal geen buikvet ( helemaal niet meer na al die weken misselijkheid) maar weet van meiden die dat wel hebben dat ze meer moeite hadden om de kleine te horen met de angelsound. Die is gewoon een stuk minder sterk als die dingen van de vk

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik hoorde m ook niet met 12 weken. Was pas met 14 weken.
    In het begin is het ook lastig wat je noet horen, ik dacht het telkens te horen maar was het m'n eigen hartslag.

Niet ongerust maken hoor als je het nog niet hoort, de kleine is nog zo klein.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik ben niet ongerust hoor, weet dat de kans er gewoon inzit dat het niet te horen is nog. Maar ik vind het zo jammer. Het zou het allemaal een stuk echter maken. Tot nu toe is die hele zwangerschap nog zo onwerkelijk, niets wat erop wijst dat er echt wat aan het groeien is daarbinnen. Als ik het hartje zou kunnen horen zou ik misschien wat meer kunnen genieten omdat het dan allemaal wat realistischer wordt. Nu voelt het allemaal nog zo "niet van mij"...

Vet heb ik overigens niet ;) Dus daar kan het niet aan liggen dat ik niks hoor. Ik hoor wel de hele tijd mijn eigen hartslag, die zit overal ;) Maar die is steeds tegen de 80 slagen per minuut dus dat is echt die van mij, niet die van de baby. Ik word soms zo jaloers van al die verhalen van mensen die het wel kunnen horen, ik wil ook...

8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Heel veel geduld hebben, mij is het met 12/13 weken gelukt maar dat duurde heel lang, toen ineens wassie daar. Meer dan overduidelijk. Zo mooi.

Idd zo laag mogelijk bij je schaambot gaan zitten! En misschien helpt het als je een volle blaas hebt net zoals bij de echo want dat duwt je baarmoeder iets omhoog.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    wat je nog kan proberen: Als je aan de zijkanten van je buik je eigen hartslag hoort zijn dat de slagaders die naar je benen lopen. Als je daar net iets naast gaat zitten richting het midden heb je ongeveer de plek waar je bm zit. daar vind ik de uk vaak. Hoor dan eerst mezelf, en als ik iets verplaats hoor ik het sneltreintje :). En het zit echt lager dan je denkt! Ook niet te laag gaan zitten want als je op je schaambot zit hoor je niks.
    Verder helpt bij mij het volume heel hard zetten nog wel eens. Die kleine zit soms ergens in de diepte en dan hoor je hem als je dat ding hard zet ineens in de verte ( uitkijken als je dan de angelsound verplaatst want dat maakt een pokke herrie!).

Ligt je placenta trouwens voor? Daardoor kan het volgens mij ook moeilijker te horen zijn.

10. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Bij mij werkte het om de angelsound en beetje schuin tegen men schaambot te zetten zodat ik er eigenlijk "onder" kon luisteren maar ik vond het ook heel lastig en mij lukte het ook vaak niet of maar heel kort.. Zou leuk zijn als het je lukt!

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Geen idee. Als de placenta voor ligt, ziet de vk dat dan op de echo en zegt ze dat? Want ze heeft niets gezegd in ieder geval.

12. Meggy1987

Meggy1987 Lid

23 jun 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook niet dat de angelsound gevaarlijk is, maar het hartje laten horen bij de VK zoals zij dat doen mag niet eerder ivm risico's voor de baby.
    Het enige wat ik over de angelsound zeg is dat ie pas vanaf 14 weken gebruikt kan worden volgens de gebruiksaanwijzing dus dat je niet ongerust moet zijn als je m nog niet vindt bij minder dan 14 weken :)

13. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Ik kon pas zelf mijn dochter vinden bij zo'n 17 weken. Daarvoor ook niet echt geprobeerd. Mijn placenta lag voor en dat maakte het wel lastig vinden af en toe. Hopelijk ligt het bij deze zwangerschap niet voor en kan ik de kleine ook sneller voelen.
    Niet dat ik een discussie wil starten, maar Meggy heeft hierin wel een punt. Wees voorzichtig met de doppler, dat is echt wat anders dan een echo. In het ziekenhuis (academisch) doen ze het ook niet voor de 12 weken. Neem aan dat ze daar wel een medische reden voor hebben..

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @tulpblaadje: er is een reden dat de angelsound maar 30 euro kost en die medische apparaten 6x duurder zijn. Dat is omdat die vele malen sterker zijn.
    Ik denk eerlijk gezegd dat je mobiel meer straling afgeeft...

15. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik vond het hartje met 10 weken en zoveel dagen. Heel laag bij het schaambot en best wel wat druk uitoefenen.
    Ik gebruikte bij de angelsound ook echo gel

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    De angelsound geeft toch helemaal geen straling maar maakt toch net als een echo gebruik van geluidsgolven? Dat las ik tenminste.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Bij de vorige zw hoorde ik t ook pas met 15 of 16 weken ofzo. Probeer eens dezelfde plek als de vk.
    Bij deze zw had ik m al eerder 13 wk ofzo en 3 dagen later kon de vk m niet vinden. Ahhh. Gelukkig kon ik heel even bij echoscopiste langs. De placenta ligt voor, dus lastiger nu.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, angelsound is doppler. En doppler doen ze idd niet tijdens eerste trimester, wegebs risico's. Echo is andere techniek.
    Het is ook bekend dat de meeste kindjes de doppler zo vervelend vinden, dat ze ervoor wegzwemmen.

19. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Lastig!! Ik heb op mijn werk (met professionele apparatuur) het met 12 weken nog niet kunnen horen. Pas vanaf 16 weken kon ik het zelf horen en vinden.
    Nu met de angelsound lukt het wel, maar zoek wel net onderin mijn buik, net boven mijn schaambeen. Daar is de beste kans op succes!

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Toch lees ik andere dingen:

"De Angelsounds Doppler gebruikt dezelfde geluidsgolven als bij een echo om het hartje van je baby te horen. De Doppler techniek maakt gebruik van onschadelijke geluidsgolven."

Ik kan verder een hoop spookverhalen vinden over dat het schadelijk zou zijn en straling uitzendt maar nergens onderbouwd met bewijs. Wel heel veel sites die dat ontkrachten.

Deel Deze Pagina