alcohol

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LadyIngrid, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Misschien een beetje een stomme vraag, maar....:

Mijn vriend en ik wilen voor een eerste kindje gaan. Nou mag hij graag een biertje drinken, ik ben op dit moment alchoholloos, omdat we graag zwanger willen worden.

We hebben het er wel over gehad, ik had ook liever dat hij stopte, maar hij zegt dat we nog maar net begonnen zijn (derde ronde) en dus moeten we het gewoon maar even op z'n beloop laten.

Nu wil ik eigenlijk een bevestiging dat dit eigenlijk niet zo erg is dat hij nog alchohol drinkt.

Hij drinkt wel een paar biertjes in de week (niet overdreven veel dus), maar toch ben ik wel een beetje bang dat dit invloed heeft op een eventuele zwangerschap.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lady Ingrid,

tja, de gezondheidsraad adviseert aan stellen die graag zwanger willen worden om beiden geen alcoohol meer te gebruiken. Maar nu weet ik dat het in de praktijk vaak lastig genoeg is, vooral voor de man, om zich daaraan te houden. Als het lukt zonder alcohol is het mooi, als het bij die paar biertjes per week blijft zou ik me geen zorgen maken.

Mirjam

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben erg gerustgesteld, vooral omdat mijn vriend tegen me zegt dat ik teveel met kindjes bezig ben.

Deel Deze Pagina