33+4 en aan het bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja zo ervaar ik het okk een beetje idd.

Blijf continue buikpijn en pijnlijke harde buiken houden ook. Doodvermoeiend. Ben heel blij dat hij nog in m’n buik zit, maar dit ga ik niet nog 4 weken volhouden ben ik bang :(.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jaaa! Bizar he. Hadden het er net over. Een week geleden zou hij komen, en toch weer een week gewonnen nu!
    Het is wel heel zwaar nu. Ik hoop de 36 te halen en eerlijk gezegd mag hij dan komen van me als het zo onrustig blijft....

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Wat vervelend dat het zo'n pijn blijft doen, dat vreet energie.
    Probeer niet teveel vooruit te kijken, elke dag is er weer een, elk uur is er zelfs weer een. Hoe moeilijk het ook is.

Bleehh 4 weken klinkt nog wel lang.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Nog 10 nachtjes, dat klinkt aardig te overzien. Al is wetende dat je nog 10 dagen zulke pijn hebt ook niet echt wat

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja is irritant. Is ook echt anders dan de harde buiken die ik al maanden gewend ben. Die deden geen pijn en had ik tussendoor geen buikpijn.
    Je doet wat nodig is, en als hij blijft zitten hou je het echt wel vol denk ik. Maar misschien dat ze dan de sectio een weekje eerder kunnen plannen of zo. Dinsdag maar eens over hebben.

Hebben gisteravond een heel plan gemaakt voor de komende week voor de opvang van dl. Geeft ook wel wat rust. Is dan continue iemand hier in huis, of zij gaat in de loop van de ochtend naar mijn schoonouders.

6. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Fijn dat hij nog in je buik zit.. maar kan me voorstellen dat je het moeilijk trekt. Het doet me een beetje denken aan mijn laatste zwangerschap.

Vanaf 33wkn in het zkh met onverklaarbaar bloedverlies (niet zoveel als bij jou) en weeen. Longrijping etc gehad. Baarmoederhals was nog maar 0,5 het leek er op alsof hij ging komen. Uiteindelijk is hij nog blijven zitten tot 36 wkn. Ik hoop dat het bij jou ook zo loopt.

Sterkte nog !

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat rot dat je zoveel pijn hebt. Goed dat je het erover wilt hebben om de keizersnede eerder te plannen. Hij loopt in ieder geval mooi op schema qua groei en dat is vast een pluspunt. Fijn dat jullie de opvang van jullie dochter ook geregeld hebben voor de komende week. Lijkt me heel naar om zo afhankelijk te moeten zijn. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en laten ze je niet nog heel lang zo doorlopen.

8. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik heb bij mijn tweede kind eigenlijk exact meegemaakt wat jij nu doormaakt. Precies dezelfde termijn ook en na bloedverlies en 5 dagen ziekenhuis toch weer thuis, inclusief de blijvende contracties. Op 35.2 heeft mijn man gebeld naar het ziekenhuis, dat dit echt niet langer ging. Ik was op. Ik mocht gelijk komen en wat de verloskundige voelde was dat de vliezen ook bij elke wee (wat het dus wel echt waren) opbolden. Ik was dus wel degelijk al die tijd in bevalling, maar, wat vaker schijnt te gebeuren bij vroeggeboortes, gaf het lijf net niet de laatste zwengel er aan. Het kon niet langer zo en ze hebben toen mijn vliezen gebroken en toen haakte gelijk de weeën heftig aan. Toen ik 6 cm had dacht ik dat ik naar de wc moest, wat ik ook deed, want had toch nog de tijd. Bleek persdrang en kon nog net op het bed gehesen worden. In 1 perswee was hij er.
    Hij had de eerste dagen nog moeite met ademhalen, trok zijn borstkasje in en kreeg optiflow. Al met al waren het toen wat spannende dagen, maar hij is er goed uitgekomen.
    Wel heb ik zelf lang met een schuldgevoel gelopen. Had ik het niet nog langer kunnen volhouden. Maar ik weet nog goed dat ik al moeier en uitgeputter werd van hele dagen weeën en geen vooruitzicht.

Sterkte hoor, ik voel met je mee!
    Mijn mannetje woog trouwens 2200 gram.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jeetje wat een verhaal @Marijn !
    Gelukkig is alles goed afgelopen voor jullie.
    Hier hebben ze vrijdagochtend nog de cervix gemeten en die was nog 3 cm. Onveranderd tov maandag, dus daarom mocht ik naar huis.
    Maar dit is slopend. Nu alweer uren elke 3-4 min een pijnlijke harde buik, en dan ben ik dus al een hele zw harde buiken gewend. Het voelt echt anders. Kan nu echt niks meer. Redt het net om mezelf te redden beneden, maar een stukje lopen buiten gaat echt niet meer.
    We wachten dinsdag maar even af.

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jeetje wat zwaar zeg. Heel veel sterkte

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De hele nacht voorweeen gehad :(. Harde buiken zijn het echt niet meer te noemen... heb het half 4 zien worden :(

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Aahh gats bah.
    Zo hou je toch geen energie meer over.

Toch weer even contact opnemen met t ziekenhuis?
    Of moet je gewoon wachten tot het echt doorzet.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Morgen een afspraak dus wacht dat even af. Vrees dat ik moet wachten :(.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Als je het niet meer trekt, trek je het niet meer. Dan gewoon weer aangeven hoor.

Is het alweer een beetje gezakt nu? Of nog steeds zoveel voorweeen?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nu halen is sowieso geen optie. Dan is hij alsnog te vroeg. Maar misschien dat ze de ks in de 37e week willen doen als het zo blijft.
    Nog steeds elke paar min harde buiken maar wat minder pijnlijk dan vannacht.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff jeetje wat is dit heftig en zwaar voor je. Je bent al bijna 35 weken, maar alleen al naar de 37 weken zal een eeuwigheid lijken nu. Zou je evt niet iets kunnen krijgen voor het slapen? Ik heb er geen verstand van hoor, maar dat is wat er in me opkomt. Als dit zo doorgaat dan heeft je lichaam de kracht niet eens om gewoon te bevallen voor het geval ze dat nog zouden willen...

Hopelijk levert het gesprek je morgen wat op.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als ik zou weten dat dit nog max 2.5 week duurt hou ik het wel vol denk ik. Maar nog een maand :eek:

Weet niet of dat zinnig is. Ik slaap niet door de pijn, niet omdat ik niet moe ben. Van de week ook een slaappil gehad, en daar wel een paar uur mee geslapen, maar dan word ik op een gegeven moment toch weer wakker van die pijnlijke harde buiken.

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Ik vind het al lang voelen, moet je nagaan hoe jij je voelt.

Fijn dat het pijnlijke van de harde buiken iets afgezwakt is.

Nog twee weken en twee dagen tot 37 weken.

Een paar uur rust met een slaappil helpt natuurlijk maar voor even, maar kan wel fijn zijn. Aangeven als je denkt dat het je kan helpen.
    Ze moeten je maar helpen om die 16 nachtjes door te komen.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Succes met de afspraak morgen.
    Hoe is het vandaag gegaan?

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Succes morgen. Ik snap dat je zolang mogelijk wil wachten tot de de baby komt, maar als jij uitgeput raakt door het slechte slapen etc dan ben je straks bij de bevalling op.

Deel Deze Pagina