33+4 en aan het bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Fristi2012: super fijn dat hij weer thuis is! Wel enorm balen dat hij voor niks is gegaan zeg :(.
    En jij mag gewoon lekker klagen over de vaatwasser hoor :D
    Kan je nu wel wat rustiger aan doen weer? Heb je een beetje hulp de komende dagen?
    Nog even meis, we kunnen het!!!

Wij hadden ook een feestje gisteravond, wasmachine kapte ermee. Gelukkig heb ik een handige man, die heeft hem ‘even’ open gemaakt. Blijkt een rubber iets kapot te zijn, waardoor hij aan de binnenkant is gaan lekken. Hopelijk is het onderdeel snel binnen, dan kunnen we weer wassen Haha

Vannacht was ook een beetje ruk eigenlijk. Veel voorweeen weer, maagzuur, en kan niet meer op rechts liggen. Mijn baarmoeder is scheef of zo, en ligt helemaal rechts in m’n zij. Daar ligt dus ook een groot deel baby. Tot nu toe kon ik altijd wel op die zij liggen als hij een beetje naar links lag, maar hij lijkt nu een beetje klem te liggen rechts. Ik lag dus steeds bovenop hem. Verder is hij sinds gister een stuk rustiger. Je gaat daar toch op liggen dan, of je hem nog voelt enzo.
    Die voorweeen gaan nu ook s ochtends door, terwijl het dan vaak het rustigst was. Hopelijk is het een teken dat hij zich gaat melden de komende dagen, mag van mij!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Morgen alweer 36 weken! Wat super. Ik hoop voor je dat je kleine jongen zich snel meld, en jullie snel naar huis mogen en eindelijk kunnen genieten als gezinnetje!

madelein vindt dit leuk.
  3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ahh al bezig vanaf dat ze 8 maanden is en nu pas gaat het goed? Arm meisje, wat moet ze een last gehad hebben. En een slechte moeder heb jij je daar echt niet voor hoeven voelen, je deed al wat je kon om haar te helpen :). Ik ga zo eens kijken of ik de foto's kan terug vinden, het klinkt heel heftig. Lijkt me trouwens heel vervelend voor haar dat het wel jeukt. Krabt ze het niet open?

Ja je kunt dat inderdaad zien op de echo! Ik zag er niks in hoor :roflmao: maar de gyn wel.

Kinderen zijn vaak nog zo lekker onbezonnen als ze zo jong zijn. Het maakt ze niks uit wat een ander denkt en als de één niet wil dan gaan ze wel weer door naar de ander. Lijkt me zo heerlijk om zo in het leven te kunnen staan :D
    Ja die ouders.. ik heb me laten vertellen dat het sommige ouders aan wat sociale vaardigheden ontbreekt ;) jammer voor de kinderen wel, maar dat blijf je toch houden.
    Haha ahh wat leuk dat ze samen de slappe lach hadden, super om ze dan zo te zien!

Ach jeetje ja, dat moet heel dubbel geweest zijn. Ik kan me wel voorstellen dat dit anders voor je voelt (voor zover dat mogelijk is dan, sommige dingen begrijp je pas als je het, helaas, meemaakt). Wat moet het oneerlijk voelen dat jullie zoontje gezond was maar er door een indirecte fout niet meer is. Dat lijkt me ook nauwelijks te relativeren. Voor een kindje dat zo ziek is dat het geen kwaliteit van leven zal hebben is het dan toch "beter" om hier niet te zijn, want dat gun je ook niemand. En dat zal natuurlijk anders voelen als het je eigen kind is, maar een kindje verliezen dat kerngezond was.. dat lijkt me verschrikkelijk.

Wat balen van jullie wasmachine! Lekkere timing ook. Hopelijk doet hij het weer voordat je bevallen bent. Ben heel benieuwd of je in deze dagen gaat bevallen, ik hoop het voor je. Dan heb je de 36 weken gehaald, dat zou super zijn! En ze zeggen toch dat de bevalling er vaak aankomt als kindjes rustiger worden? :D

Wel heel rot van je nacht. Klinkt ook echt alsof je niet meer lekker kunt liggen.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Woehoe beeb nog steeds in je buik en morgen alweer 36 weken! Gaat niet zonder slag of stoot maar jullie doen het zooo goed. En dikke knuffel voor gisteren, wat heftig van je nichtje zeg. :(

@Bailief Jeetje wat heftig zeg. :(

@Fristi2012 Fijn dat je man weer thuis is! Wat vervelend dat het uiteindelijk voor niets was. :(

En verder eens met @Liekje81. :D

Bailief vindt dit leuk.
  5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt @Liekje81 en @Micchan :). Jij maakt ook weer genoeg mee. Ben steeds blij om te zien dat jullie meisje nog veilig bij jou zit.

@Fristi2012 wat ontzettend balen dat je man voor niks weg was. Gelukkig is hij nu weer thuis.

Dit was nog een kleine toevoeging op mijn eerdere bericht ;) moest zelf snel weg ivm controle in het ziekenhuis :)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Bailief ja erg he. Het vervelende is dat ik er enorm achteraan gegaan ben. Heb op een gegeven moment ( begin dit jaar) zelfs een spoedverwijzing geist van m’n huisarts voor de kinderarts. Maar die verwees ons dus ook niet door naar een dermatoloog.
    Dat voelt dan zo k. Ben je er zo achteraan gegaan, en blijkbaar hadden we bij de kinderarts ook meer op onze strepen moeten staan.
    Nu het weer wat rustiger is gaat het gelukkig wel met dr. Een maand of 1.5 terug was het heel erg, en ook deels open. Kreeg ze er sap van tomaat of sinaasappels op of zo en begon ze te huilen, ‘pijn pijn’ Riep ze dan.
    Nu krabt ze af en toe, maar valt best mee gelukkig.

Sommige ouders zijn bij voorbaat kansloos ja ;). Goed en knap dat je het zo nuchter kan bekijken!
    Was je controle goed?

Een kerngezond kind verliezen terwijl het niet nodig was was idd moeilijk te verkroppen voor me.
    Ons nichtje heb ik echt zien lijden. Daardoor was ik bijna opgelucht toen ze overleden was. Eindelijk geen pijn meer, niet meer benauwd. Rust voor het meisje. De ouders hebben dit natuurlijk heel anders ervaren, wat begrijpelijk is, maar okk heel lastig is voor een buitenstaander.

@Micchan : jaaaaa wie had dat gedacht he?! Super brave baby ;).
    Jij schiet ook al weer lekker op, 30 weken voorbij!

Net gehoord dat een vriendin van me een ma heeft. Dacht 11 weken zwanger te zijn, maar leeg vruchtzakje :(

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ik herken je gevoel zo. Doe je zoveel moeite en nog gebeurd er niks dat je kindje echt kan helpen. Dat is zo frustrerend.
    Gelukkig valt het krabben mee. Zielig als ze zo'n pijn heeft :(

Dit is heel anders, maar toen wij begonnen met hulp zoeken voor onze dochter (we weten pas sinds afgelopen juni van haar afwijking, zagen daarvoor uiteraard die ontwikkelingsachterstand wel) werd er door een team van een kinderarts, maatschappelijk werker en een pedagoog gezegd dat ik opvoedondersteuning moest krijgen want omdat ik het niet goed zou doen liep onze dochter achter en vertoonde ze afwijkend gedrag. Ook moest ze maar de volledige winter aan de antibiotica omdat ze geregeld luchtweginfecties had, dan zou ze een sprong maken in haar ontwikkeling. Ik heb dit beide afgewezen en wat ben ik gefrustreerd geweest! Uiteindelijk hebben we onze weg wel gevonden maar het heeft bijna 2 jaar geduurd voordat we een antwoord hadden. En de feedback die ik nu krijg van bijvoorbeeld de "school" waar onze dochter nu heen gaat: wat doe je het goed, wat heeft ze een geluk met jou als moeder. Nou wil ik natuurlijk niet opscheppen ;) maar opvoedondersteuning ging me echt te ver.

Controle was goed! Er was een stagiaire bij dus ik kon lekker uitgebreid baby kijken :D

Wat jij schrijft over jullie nichtje en jullie zoontje is ook hoe ik het bedoelde. Het is beide verschrikkelijk maar op beide zit wel een heel andere kijk..

Ach nee.. wat rot voor je vriendin :(

Hoe is het met je voorweeën? Zijn ze door blijven gaan vanmorgen?

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @madelein Wat vervelend dat je een rotnacht hebt gehad. Probeer het nog 1 nachtje vol te houden, dan zit je in ieder geval op de 36 weken, dat klinkt toch wel heel mooi. Had niemand verwacht denk ik.

Heftig van je vriendin. Dat komt dan toch weer even binnen zo.

In ieder geval fijn dat de wasmachine makkelijk gemaakt kan worden.
    Wij hadden laatst de vaatwasser kapot, volgens de monteur was er iets op gevallen ofzo, de deur sloot niet meer goed. Maar ik acht de kans aanwezig dat het gekomen is omdat meneer klauterkoning op de deur klimt. Kon ook niet meer gemaakt worden, dus moesten een nieuwe.

@Bailief wat fijn dat alles weer goed was! Dan is een stagiaire wel heel handig om erbij te hebben.

Ik ben vanmorgen weer lekker los gemasseerd, helpt een klein beetje, kan weer normaal op m'n benen staan.
    Ik heb weinig hulp. Maar de vaatwasser kan m'n man mooi weer doen.
    De rest van de mensen snappen er geen hol van volgens mij. M'n vader wilde vorige week de tuin gaan doen. Heel lief bedoeld natuurlijk. Maar alsof ik me druk maak om het onkruid tussen de tegeltjes. Toen is hij de ramen gaan lappen samen met m'n zoon. Dus kon ik wel even rustig op de bank zitten zonder hem bezig te hoeven houden.
    Verder werken m'n vader en schoonvader gewoon. M'n moeder leeft helaas niet meer. En m'n schoonmoeder kan ook niet zoveel. Ze past gelukkig wel op als ik bijv naar de fysio moet. Dus dan hebben we mooi weer een ochtend gevuld. Maar ze zal nooit uit zichzelf hierheen komen om te helpen.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Bailief: ja dat was enorm frustrerend. En helemaal toen we hoorden dat ze huidschade had opgelopen. M’n gevoel dat het niet klopte zat dus wel goed.

Jemig maar dat is ook heftig zeg. Je zal wat minder stevig in je schoenen staan en idd meegegaan zijn in dag advies! Wow. Echt heel erg!
    En daar tegenover, de complimenten van de school waar ze nu naar toe gaat. Geweldig! Dat moet je ook vertrouwen geven. Super mama!

Haha lang leve stagiaires ;). Fijn dat alles goed was!

Ja hier een fijne dag weer helaas :(. Uk beweegt ook echt anders. Morgen maar even praten weer.

@Fristi2012 : dat is niet heel veel hulp dan nee. Wel lief van je vader.
    O die vaatwasser deur! Draakjes zijn het!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nou dat kan ik me wel voorstellen. Dan heb je misschien ook wel de gedachte "wat als we eerder bij de goede persoon waren geweest". Maar het is zo moeilijk om ergens doorheen te komen als een arts denkt dat hij/zij het goede doet. En met een gevoel kunnen ze niks. Ik heb achteraf wel wat gesprekken gehad met bijvoorbeeld de kinderarts. De vraag was dan hoe ik wist dat het niet klopte. Ik geef altijd als antwoord dat het mijn gevoel was. Nu begrijpen ze het. Maar toen ik met mijn toen nog 1-jarige dochter aan kwam en zei dat ik het gevoel had dat er iets niet klopte was ik de overbezorgde moeder van haar eerste kindje. Ongelooflijk eigenlijk

Lief! Dat geeft me zeker vertrouwen! En we krijgen daar ook cursussen aangeboden die bepaalde dingen in de communicatie weer makkelijker maken :). Ben nu bezig met een gebarencursus. Daar moet ik vanavond weer heen.

Hè wat rot.. goed moment om morgen te gaan bevallen ;). Ben heel benieuwd hoe lang hij nog blijft zitten. Hopelijk heb je morgen wat aan je afspraak.

@Fristi2012 wat jammer dat je zo weinig hulp hebt. Is het voor je bevalling wel te doen om een oppas stand by te hebben staan? Hier komt mijn schoonmoeder ook niet uit zichzelf helpen maar daar ben ik blij van :p

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Ik kan zoon gelukkig wel altijd bij m'n schoonmoeder brengen.
    Dus daar gaat hij tijdens de bevalling ook heen (al hoop ik eigenlijk dat ik ga bevallen als hij heerlijk ligt te slapen en overal doorheen slaapt)
    Ik kom daar zeker drie keer in de week.
    Hun huis zit aan het bedrijf van m'n man. Dus hij is daar wel bekend. Is een groot speelparadijs in de werkplaats. Gaat graag met opa op de heftruck enzo.

Ken je de dvd's van Lotte en max? Zoon is er helemaal fan van. Zijn de officiële gebaren van de gebarentaal.

Bailief vindt dit leuk.
  12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat fijn @Fristi2012 , dan heb je daar geen zorgen om. En bevallen als hij ligt te slapen zou helemaal ideaal zijn.

Ja ik ken ze :) heb er 4 en ken dus gelukkig de nodige gebaren :D. Hebben jullie de dvd's voor de leuk of is taal ook een dingetje bij jullie zoon?

Fristi2012 vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Wij hebben ze voor de leuk. Taal is totaal geen probleem. Hij kletst de oren van m'n kop en snapt af en toe meer dan me lief is.
    Hij zegt alleen de L niet. Dus klok is kok, slak is sak. Maar ik denk dat ie nog wel genoeg tijd heeft om dat te leren, hij is pas 22 maand. Al zegt ie hem bij wortel (tortel) volgens mij wel.
    Wij hebben er 7, de laatste ga ik denk ik bestellen/vragen voor sint/kerst/verjaardag ofzo.
    Hij is vooral gek op dierentuin en boerderij.
    Hij mag tijdens het koken altijd kijken. Kan ik lekker rustig koken.

Bailief vindt dit leuk.
  14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha heerlijk!
    Ah je hebt inderdaad nog tijd genoeg. De L is ook best moeilijk. Wat leuk dat hij zo gek is op de dvd's! Mijn dochter was er ook gek van maar nu al een hele tijd niet meer. Ik denk omdat ze op school ook dood gegooid wordt met gebaren. Best intensief natuurlijk om dat te leren. Daarom heb ik nu al een hele tijd grote posters met de gebaren door het huis hangen :D. Af en toe lopen we er samen heen en doen we de gebaren van bijvoorbeeld de dieren. Maar ik vind het zelf ook handig om soms even snel te kijken wat iets ook alweer was.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Mooi hoor die gebaren! Ik heb met dl ook wat gebaren gedaan voor ze kon praten, maar vond het heel lastig. Ze ging ook snel praten dus toen heb ik het laten vallen.
    Knap als jullie zo goed kunnen communiceren op die manier!

Ja en toch he, je gevoel klopt vaak wel. Tuurlijk zullen er ook overbezorgde ouders zijn, maar ik vind dat ze best meer waarde mogen hechten aan moeder gevoel.

@Fristi2012: R zegt de L en de R ook nog niet. Volgens mij heel normaal hoor :). Zij maakt wel al zinnetjes van 2-4 woordjes, en maakt woorden van meer dan 2 lettergrepen dus ze is niet bepaald onderontwikkeld op dat gebied. Maar die klanken zijn nog heel lastig voor ze, volgens mij op latere leeftijd zelfs ook nog.

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @madelein ik maak me ook geen zorgen hoor. Hou het alleen wel in de gaten, z'n tongriempje is gelaserd met 9,5 maand. Hoop dat het niet weer aangegroeid is en het daardoor niet lukt. Maar ik was lalalala aan het oefenen met hem en dat deed ie vanavond opeens een beetje, dus t zal wel goedzitten.

Vanavond aan de borst gebaart hij opeens antilope.

Zo jammer dat er zoveel 'professionals' moedergevoel weinig serieus nemen.
    Blijkt bij jullie beide wel weer, je weet allang dat er iets niet goed zit, maar waar moet je terecht als niemand luistert. Jullie zijn dappere mama's, beste voor je kindjes!

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

@madelein gebaren zijn ook lastig! Je moet er een automatisch ding van maken en dat vind ik nu nog echt moeilijk. Moet mezelf constant blijven herinneren. En in het begin vond ik het vooral erg onwennig ;) wel leuk dat je wat geprobeerd hebt! Ik ben zo benieuwd hoe snel ons zoontje de gebaren straks zal oppikken. Lijkt me zo leuk als de kinderen elkaar ook dingen duidelijk kunnen maken.

Wat knap wat je dochter al kan qua taal! Ik heb me door de logopedist laten vertellen dat de R pas na 2,5 hoeft te komen en dat dat dan nog erg optijd is. Dus dat komt vast vanzelf als de rest ook al lukt :)

Morgen mag je weer naar het ziekenhuis, moet je er al vroeg zijn? Ben benieuwd of ze iets kunnen zeggen over je litteken in je baarmoeder.

Grappig trouwens, moet ik nu aan denken. De stagiaire was vandaag mijn buik aan het voelen en zei dat bij mij mijn baarmoeder ook meer naar rechts lag. Links viel het dan ineens weg zei ze, scheen heel apart aan te voelen :roflmao:

@Fristi2012 haha logisch moment ook om het over een antilope te hebben :p leuk zeg!
    En lief van je, elke moeder zou het beste moeten willen voor haar kinderen :)

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    36 weken!!!!

Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Bailief

Bailief Niet meer actief