33+4 en aan het bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Duidelijk!
    Heftig hoor! Hier ook placenta resten gehad na de bevalling. Moeten ze naar binnen met hun hand en zo, brrr :|

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Helaas niet.. konden we dat maar ;)

madelein vindt dit leuk.
  3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat was hier gelukkig niet zo. Bij die fluxus was ik nog maar 18.4 weken zwanger, en moest dus naar ok.
    Bij mijn dochter heb ik dus een ks gehad, maar kreeg na 6-7 wk ineens een grote bloeding. Toen bleek er dus nog een rest te zitten. Is toen met curettage weggehaald.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Wie weet dat accepteren dat het gaat komen helpt om het laatste zetje te geven. Ze zeggen toch dat het pas begint als je je veilig genoeg voelt. Maar dat je je nu bewust of onbewust nog er tegen verzet en het daardoor nog niet doorzet.
    Loslaten dus (makkelijker gezegd dan gedaan)

@madelein Ik wil liever niet ingeleid worden. Ik loop al 30 weken met pijn, die ene extra kan er ook nog wel bij.
    Maar misschien denk ik daar over 3 weken wel anders over.
    En ik wil thuis bevallen (liefst in bad) dus dan is inleiden sowieso geen optie. Misschien dat ze eventueel eerder willen kijken of strippen mogelijk is. Maar dat zullen ze de komende 3 weken zeker ook nog niet doen.

Ik ben de dag weer doorgekomen. Heb niet te moeilijk gedaan met koken. Ipv aardappels schillen aardappelkroketten in de oven. Pot boontjes en een vleesje.
    Vanmiddag lekker even geverfd met zoon. Vindie leuk. En vult mooi tijd.
    En gelukkig is m'n man vanavond thuis, die doet hem in bad. Ik lig ff op bed en dan zo nog even bv en dan bank hangen.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Oh wat verdrietig, sterkte! :(

Gevaarlijk dat ze de placenta niet hebben gecontroleerd toen ze hem eruit haalde! Dat kan nare ontstekingen en bloedingen dus veroorzaken! Had je veel pijn?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Fristi2012 : ik zeg al dagen tegen hem dat hij van mij mag komen. Maar hij is net zo eigenwijs als z’n zus lijkt het Haha.

O ja dat snap ik dan ook wel idd. Als dat je wens is dan is die week extra pijn misschien wel te overzien. Vind het knap van je!
    Slim dat je niet moeilijk gedaan hebt met eten. Zo spaar je jezelf toch een beetje.

@ShampooL: dank. Het is al 4 jaar geleden, dus wel deel van mij inmiddels. Ben dankbaar dat ik hem bij me heb mogen dragen, al was het maar kort.

Uhm ja. Nachtwerk he :(. Ik had wel veel last van krampen ja, maar dacht dat dat gewoon erbij hoorde na de ks. Ik was ook niet erg trouw met het opvolgen van de leefregels, dus legde de schuld een beetje bij mezelf ;).

Fristi2012 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Maar z'n zus kwam eerder dan de geplande ks datum, dus er is nog hoop!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja idd! Zou het mooiste zijn natuurlijk.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  9. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Goedemorgen, een beetje kunnen slapen?

10. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik kom even spieken! Nog steeds in je buik. Wauw wie had dat gedacht! Trek je het nog een beetje?

Knuffel!

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gisteravond een slaappil genomen en weer eens een goede nacht gehad :). Kan er weer een paar dagen tegen!

@xxmamaxx2016: ja bizar he!! Wonder baby!
    Mwa is wel heel zwaar aan het worden. Zo’n beetje continue voorweeen en heel slap bekken door alle verplichte rust tijdens die bloedingen. Aftellen!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net voor het eerst melk verzameld voor de baby. 15 ml, mooie opbrengst! En geen extra contracties ;). Top!

Secretangel, Liekje81 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Wauw wat goed! Wat een opbrengst zeg!
    En helemaal fijn dat je er geen extra last van had.

14. Sweety30

Sweety30 Actief lid

17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Mooie op rengst zo voor de eerste keer.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad, goed dat je weer een keer voor je eigen rust gekozen hebt ;)

En wat een super opbrengst al!

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Misschien scheelt het dat ik nog gevoed heb tot ik een week of 10-11 zwanger was. Geen idee, maar misschien dat ze dan weer sneller hun werk gaat doen of zo :D

Moet zeggen dat ik bij dl ook al vrij snel een flinke productie had. 2 dagen na ks kolfde ik 50-60 ml per keer.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha dat kan maar zo!

Fijn zeg!

Ik wil nu met 37 weken beginnen met kolven in de hoop dat ik het een klein beetje op gang heb voor de bevalling. Na de keizersnede kreeg ik er aan het eind van de 2e dag (en dus heel vaak kolven) enkele druppels uit en het is nooit genoeg geworden helaas. Misschien ook wel omdat mijn dochter niet zelf kon drinken. Deze keer ga ik voor de herkansing :p

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Alleen maar fijn toch! Al is het nog mooier als je het straks niet nodig hebt.

Ik heb in de kraamweek niet gekolfd, dus geen idee hoeveel ik had.

Maar ik word nu snachts ook al wakker met natte plekken. En zoon krijgt geen genoeg van z'n slokjes, dus denk dat het wel goed zit.
    Misschien dat ik volgende week ook maar een beetje ga bewaren voor de zekerheid. Heb t toch.

@Bailief wat je voor de bevalling kolft zegt helaas niet zoveel over je productie na de bevalling.
    Aanleggen aanleggen aanleggen is het belangrijkst. Maar het is wel handig om je borsten te kennen en weten hoe je er makkelijk melk uit krijgt. En dat je niet hoeft bij te voeden met kv.
    En heb vooral vertrouwen in je lichaam. En als het niet direct lukt hulp inschakelen.
    Wel top dat je het weer wilt proberen! Je bent ook al zo'n doorzetter!

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Bailief : wat super dat je het nu wel weer wil proberen.
    Idd aanleggen is het toverwoord, en huid op huid contact. Heerlijk vaak bloot bij je leggen.
    Onze dochter lukte het de eerste weken niet uit m’n borst te drinken. Schijnt vaker te gebeuren bij kindjes die wat vroeg zijn. Maar ook dan moet je wel blijven aanleggen, dit stimuleert namelijk ook de aanmaak van melk ( ook al drinken ze niet). Als ze dan niet drinken is het na het aanleggen kolven en dat geven. Gedoe maar vaak lukt het dan na een poosje wel.

Dacht trouwens wel dat het sneller op gang komt als je de productie van te voren al stimuleert @Fristi2012 ?

Als ik het niet nodig heb geef ik het aan dl ;).

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Mmm, misschien ook wel. Het kan in ieder geval geen kwaad voor je productie.
    Ik weet in ieder geval dat het niks zegt als je bijv niks lekt of er geen druppels uit krijgt.

Deel Deze Pagina