33+4 en aan het bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Fristi2012 o lekker handig gepland! Hier is het om 10.30 dus dat gaat precies.

Ah dat zijn wel weer leuke uitjes. Ben je er in ieder geval even uit, en gaat de tijd wat sneller... mamacafe is ook altijd leuk!

Ja dat irriteerde me bij dl, dat ze gelijk ingepakt was zonder dat ik daarover nagedacht had. Zo’n gedoe om die kleintjes dan weer uit te kleden :(.
    Ik wil hem ook niet in bad hebben in het zh. Eerst de vetjes maar eens in laten trekken, en thuis het eerste badje.
    Gelijk aan de borst is hier ook de wens idd. Zou super mooi zijn als dat in bad al gaat! Zit er trouwens een verwarming in of zo? Anders wordt het zo koud lijkt me?

Weet niet of ik het hier al geschreven had, maar we blijken toch een paar dagen kraamzorg te kunnen krijgen van de natuurlijke kraamverzorgster die ik op het oog had :). Komt precies mooi uit tussen2 andere gezinnen door. Toch wel een fijn idee, een handje extra.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @madelein hier hebben ze de intocht om 2 uur ofzo, of half 3. Maar dan moet ik hem dus al rond half 2 weer uit bed halen. En eerder slapen doet hij echt niet.
    Maar we gaan toch verder geen sinterklaas vieren, dus hij mist er ook nog weinig aan.
    Al zit ik wel te denken om hem z'n schoen te laten zetten. Al heb ik geen idee hoe je dat uitlegt aan een kind van 22 maand. Liedjes zingen, kleurplaat erin. En volgende ochtend cadeautje en pepernoten. Denk dat hij het geweldig vindt ook al snapt hij niet waar het vandaan komt.

Er zit geen verwarming in het bad, maar dan gooien ze er af en toe maar wat warm water in. Hebben m'n man, de vk en de partuskraamhulp ook wat te doen. Kunnen ze verder mij mooi met rust laten. En het wordt volgens mij aangeraden om pas met minimaal 5 cm ontsluiting erin te gaan, omdat je idd anders teveel afkoelt of het nog te lang duurt ofzo. Of dat de weeen weg kunnen zakken omdat het zo ontspannend is.

Ik weet niet eens meer hoe het hier is gegaan. Ik weet wel dat zoon bij papa op de borst lag terwijl ik gehecht werd. Papa had een blote borst, en volgens mij werd hij pas aangekleed toen ze klaar waren met hechten. Eens kijken of ik dat kan zien op de foto's.
    Aanleggen mocht ik ook direct, hij kon alleen niet aanhappen, volgens vk en kraamhulp vanwege m'n vlakke tepels, dus moest ik maar tepelhoedje gebruiken, achteraf denk ik dat het kwam door te strak tongriempje en lipbandje, dus die wil ik nu direct gecontroleerd hebben. Mocht het aanhappen niet goed gaan en zij zien niks, laat ik direct een lactatiekundige komen die er verstand van heeft.

Maar wat fijn dat de kraamzorg toch nog paar daagjes tijd heeft. Jij over je eigenwijsheid heengezet. Al is het maar voor de kleine dingen. En het is toch weer een ander kindje met een andere start, dus wie weet loop je nog tegen dingen aan en dan heb je iemand die het misschien wel vaker tegen is gekomen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat leuk dat je toch nog even naar het tuincentrum bent geweest. Ook wel lekker om nu toch nog even wat te kunnen doen met je dochter.
    En fijn dat je toch een beetje kraamzorg krijgt. Hopelijk bevalt dit je beter :)

Handig trouwens dat Sinterklaas al zo optijd komt bij jullie! Hier moet hij tegen half 2 aankomen met de boot maar dat loopt echt altijd uit. En mijn dochter stuitert al om Sinterklaas sinds ze weet dat hij bijna komt. Dus ik ben blij als we die intocht gehad hebben :p. Dan is hij er en heeft ze in dat opzicht rust want dan begint het leukste gedeelte natuurlijk pas:D

Groot gelijk dat je komende nacht een slaappil neemt. Nu kan het nog :)

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee ik zou haar er idd ook niet voor hit bed halen.
    Wij doen er ook niet veel aan hoor. Heb zelf niet zoveel met het hele ‘gelieg’ eromheen, dus ze mag haar eigen fantasie gebruiken de komende jaren. 5 dec doen we wel wat kleine kadootjes en gezellig eten met opa’s en oma’s, maar meer niet.
    Schoen zetten doen wij nog niet, komt wel.

Hahaha ja zet ze maar aan het werk idd :D
    Klinkt idd wel logisch dat je er pas vanaf een bepaald aantal cm in ‘mag’.
    Hier mocht aanleggen idd ook gelijk, alleen ik had een hele lage bloeddruk door de ruggeprik en oxytocine. Dus ging steeds out. Niet handig. En omdat het s nachts was kon beeb niet bij mij op ok blijven, maar zij ging met ml en de verpleging naar de afdeling terwijl ik gehecht werd.
    Idd gelijk een lk is echt goud waard! Moet het wel een goeie zijn.

Is met name dat ik eroverheen moet dat wr voor mij gezorgd wordt. Dat vind ik nooit zo nodig. Maar met alles wat er nu gebeurd is is het wel fijn als ik even niks hoef een paar dagen. Dus ik ga proberen me daaraan over te geven ;).

@Bailief : ja was leuk :)
    Ben benieuwd hoe het bevalt idd. Is natuurlijke kraamzorg, dus wel een hele andere benadering dan regulier. Past wel beter bij ons denk ik.

Kan zomaar zijn dat het hier ook uitloopt hoor, we zijn er nooit eerder geweest Haha. Och arm kind, al die stress Haha.

Nou ik heb weer een avontuur gehad vanmiddag. Dl slaapt nog altijd in een slaapzak, zonder deken. Ging perfect. Maar ze weet ineens hoe de slaapzak open moet. Vanmorgen stond ie al een stukje open, maar vanmiddag zag ik haar op de babyfoon zo de rits opentrekken en zich eruit wurmen. Binnen 10 sec was ze eruit.
    Ze sliep nog in een ledikant met hoge spijlen, daar klom ze ook gelijk in toen ze dr slaapzak UT had.
    We hebben nu dus maar een dekentje in bed gelegd en het hek gelijk laag. Ben benieuwd wat voor nacht we krijgen :|
    Maar ja ineens een harde bonk horen omdat ze over de spijlen geklommen is, is ook niet tof.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Slaapzak achterstevoren werkt prima.
    Ik maar oefenen met de jas zelf uit doen, ging heel goed, maar toen snapte ie de slaapzak natuurlijk ook.
    Hij snapt alleen niet dat hij ook kan klimmen, is niet zo'n klauterkabouter gelukkig.
    Deken werkt hier niet. No way dat ie hem over zich heen wil. Als kussen doet ie het wel goed of kiekeboe spelen.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat gaat niet bij die van ons, dan zit de hals te hoog... hij is aan de voorkant een stuk lager dan achter.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @madelein ik vond dat 5 december wel druk genoeg gaat zijn dit jaar, dus we doen verder niks. We hebben ook nog kerst en vlak daarna weer verjaardag. En dan eerst nog een zusje.
    Wel jammer dat ik niet los kan gaan in sint cadeaus, er is zoveeeel leuks te koop. Maar met kerst en verjaardag kan het ook.

Voor je laten zorgen is ook lastig, vooral als je normaal voor anderen zorgt.
    Ik moet zeggen dat ik me daar de vorige keer goed aan over kon geven. Maar ik kon ook weinig, zitten deed al pijn.
    Nu moet/wil ik voor m'n herstel de eerste dagen weer weinig tot geen traplopen, maar denk dat het nu een stuk lastiger wordt, omdat de zorg voor zoon uit handen geven lastiger is. Hoop dat m'n man in ieder geval thuis kan zijn grootste deel van de dag.

Qua lactatiekundige zit er hier eentje in de buurt die samenwerkt met Kirsten Slagter, degene die het laseren doet, dus die heeft daar wel verstand van.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Dat maakt het lastiger idd. Hier scheelt het niet zo heel veel. Hij zit wel hoog nu aan de voorkant, maar niet zoveel dat hij er last van heeft.

madelein vindt dit leuk.
  9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat heeft je dochter snel door @madelein ! En haar slaapzak uit én gelijk klimmen. Goed voor een hartverzakking...
    Hier hielp niks wat betreft het slaapzak uittrekken. Sterker nog, ze wil in haar eigen bed nog steeds niet onder een deken slapen terwijl ze hem bij ons in bed juist over zich heen trekt :p . Ik heb onze dochter op een gegeven moment steeds zonder slaapzak in bed gelegd. Uiteindelijk had ze door dat dat toch wel koud was en dat die slaapzak toch wel fijn was ;) vanaf toen ook geen slaapzakkengedoe meer gehad. Uit het ledikant is mijn dochter gelukkig nooit geklommen.

madelein vindt dit leuk.
  10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Hoe gaat ie verder met jou @Bailief ?

madelein vindt dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wat fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven! Zal ook wel wat rust geven.
    En super dat je de 37 weken hebt gehaald!!

madelein vindt dit leuk.
  12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Fristi2012 : je hebt gelijk hoor! Scheelt dat wij weten dat uk er dan al is, maar jij zit dan precies rond je uitgerekende datum natuurlijk.
    Die verjaardagen zijn onhandig ja Haha. We hebben het wat dat betreft slecht getimed ;). Ben zelf ook nog eens jarig 7/1 dus drukke tijd. Maar ook wel gezellig.

Idd je overgeven is soms wel moeilijk.

@Bailief : Hahaha wat een draakje!! Wie niet horen wil ... ;)

Moet zeggen dat ze het prima gedaan heeft met dekentje en laag bed! Wij hebben heel onrustig geslapen, je bent dan toch een beetje onrustig of ze wel onder de deken blijft, niet eruit valt oid. Maar ze heeft tot 7.00 lekker getukt! We hebben dr 2x opnieuw toegedekt vannacht, en dat vond ze ook heerlijk. Ze ging helemaal kroelen met dr deken en knuffeltje. Schattig!
    Vanmorgen toen ze wakker werd ging ze even dr bed uit ( leuk die babyfoon met camera :D) om een paar knuffels te pakken en in dr bed te gooien, en toen klom ze er weer in. Super schattig. Toen het flesje klaar was hebben we dr deur open gezet en na een paar minuten kwamen er kleine voetjes naar ons bed getrippeld.

Nu wachten tot het ledikant dekentje binnen is. Ze ligt nu onder een dunne ledikant deken en een dik koeka wiegendeketje. Niet helemaal ideaal dus maar voor een paar dagen kan het wel.

Grr ik heb weer een nieuw klaag gedoe erbij. Gisteravond kraakte er wat laag in m’n rug, bij m’n stuitje, bij elke stap die ik deed. Nu onwijs pijn onderin m’n rug en re zij grrrrr. Nog een paar dagen...!

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Fijn dat het vannacht goed is gegaan! Wel lastig dat je dan zelf weer wat onrustig slaapt.

Wat balen dat je rug nu ook nog eens niet meewerkt, kan er ook nog wel bij zegmaar.
    Maar je kunt het! Je bent er bijna!

Ik hooooop dat hier de bevalling ook nog in november komt. Lijkt me voor haarzelf ook leuker dan echt direct met sinterklaas.
    En ik ben wel klaar met wachten. Maar voor hetzelfde geld duurt het nog 4 weken. Moet er niet aan denken. Bah.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Verloskundige heeft me weer goedgekeurd.
    Ze laten me in ieder geval niet langer dan 41 weken doorlopen, dus in ieder geval een einddatum in zicht.
    Maar pff.. ik zei voor de grap dat de volgende afspraak de laatste was. Had ik met de fysio ook al afgesproken. Hoop dat kleine meid er ook mee eens is. Haha.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

@madelein wat goed dat jullie dochter zo goed geslapen heeft! Het klinkt echt heel schattig. Hopelijk blijft ze dit doen :D is ze over het algemeen een goede slaper?

Oei wat balen van je rug en zij! Hoe gaat het nu?

@Fristi2012 lief dat je het vraagt! Over het algemeen gaat het prima :) vandaag alleen niet zo'n goede dag. Mijn rugkrampen waren weer terug en dat bleef de hele dag doorzeuren. Het lijkt nu afgezakt te zijn. Mijn buik was/is ook behoorlijk gevoelig vandaag. Maar morgen gaat het vast weer beter :). Inmiddels alweer 27 weken, ik verbaas me er nog geregeld over hoe snel het bij een volgend kindje gaat.

Wanneer ben jij precies uitgerekend? 5 december? Ik hoop ook voor je dat ze eerder komt. Volgens mij ben jij er best een beetje klaar mee en dat mag ook wel. Deze zwangerschap klinkt namelijk behoorlijk pittig voor je. Wat fijn dat alles weer goed was!

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @Bailief wat vervelend dat je een mindere dag hebt. Morgen maar beetje rustig aan doen he.
    Gaat inderdaad snel, merk ook dat je er heel anders mee bezig bent dan bij de eerste.
    En vooral dat anderen er minder mee bezig zijn. Bij de eerste kreeg ik allemaal cadeautjes, nu tot nu alleen een rompertje gekregen. En van een paar vriendinnetjes vorige week een leuk mandje met wat kleine dingetjes.

Ik ben ook 6 december uitgerekend, loop precies gelijk met @madelein.
    Ik ben er wel een beetje veel klaar mee ja. Voel me opgesloten in m'n eigen lichaam. Maar ik ben er bijna. Loop nu al 30 weken met bekkenpijn, die laatste 2/3 weken kunnen er ook nog wel bij.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

@Fristi2012 30 weken?! :eek: vreselijk! Goed dat je er zo in staat, al zal het nu wel traag gaan denk ik? Lijkt me trouwens een uitdaging voor je wat cadeaus betreft straks, 2 kinderen rond de feestdagen jarig. Ik maak bij mijn dochter al van te voren een lijst die ik onder verdeel in feestdagen en aan wie het gevraagd kan worden. Anders komen we om in het speelgoed.

Lief van je vriendinnen! Hier merk ik dat ook met de cadeaus. Maar bij mijn dochter kreeg ik toen heel veel kleding die echt mijn smaak niet was. Nu heb ik veel zelf kunnen kiezen en een grote doos vol hele leuke kleding van een vriendin gekregen die een paar maanden geleden een zoontje gekregen heeft. Deze keer heb ik dus geen kleding in de kast liggen die ik hem pas aan wil trekken als alles onder de spuug of poep zit:p

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    @Bailief gelukkig is de pijn niet al 30 weken zoals het nu is.
    Maar vanaf week 8 heb ik zware huishoudelijke taken al laten staan.
    Toen kon ik gelukkig nog wandelen. Maar het werd helaas steeds minder allemaal.
    Momenteel doet elke stap pijn (of in ieder geval zwaar gevoelig) maar daar is weinig aan te doen.

Vorige keer niet zoveel kleding gekregen. En nu durven ze volgens mij al helemaal niet, omdat ik een hekel heb aan roze en kriebeltjes en friemeltjes.

En cadeaus verzinnen is best lastig. Maar vind het vooral jammer dat je dan de rest van het jaar weinig nieuws krijgt/koopt. Dus nu al een beetje vooruit moet denken.
    Maar voor kleine meid weet ik helemaal niks te bedenken. Voor zoon is m'n lijstje heel lang, ik vind alles leuk! Grimms heeft nog heel veel leuks wat ik wil hebben. Verder is Duplo en toettoet favoriet bij zoon. En houten puzzeltjes, spelletjes, knutselspulletjes. En ik ben zelf gek op speelgoed, dus is nog lastiger.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Fristi2012 fijn dat je weer goedgekeurd bent!!
    Pfff hoop ook echt voor jou dat ze sneller komt. Nog 4 weken is niet een grappig vooruitzicht...

@Bailief : klinkt ook niet echt fijn :(. Maar je gaat hard! Nog even en je bent 30 weken :).

Qua kados hanteren wij een beetje een streng beleid Haha. Voor de Sint mogen de opa’s en oma’s max 2 kadootjes kopen, en liefst dingen waar ze ook echt wat aan heeft. Verf, spelletjes, boeken ( ze is gek op boeken lezen). Zelf geven we een muts en sjaal en een mooi nieuw prentenboek, en die poppetjes die ik gemaakt heb van de week.
    Verder ben ik fan van de volgende ‘regel’: something they want, something they need, something to wear, something to read.
    We willen het liefst kleine kados, en geen of zo min mogelijk plastic. Al helemaal geen ‘druk op een knop en het doet wat’ speelgoed.

Kerst doen niet aan met de kids en voor haar verjaardag krijgt ze wat grotere kados.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Bailief

Bailief Niet meer actief

@Fristi2012 bah wat naar zeg. Hopelijk wordt de pijn na je bevalling snel minder.. of zal dat ook nog een tijd duren? Ik weet er niet zoveel vanaf. Heb gelukkig tot nu toe alleen bekkenpijn als ik teveel zware dingen gedaan heb. Dan kan ik een dag bijna niks meer maar daarna wordt het gelukkig alweer beter.

Haha dat kan maar zo ja, dat ze niet meer durven :roflmao:

Dat vind ik inderdaad ook jammer dat het de rest van het jaar eigenlijk niks is qua cadeaus. Al moet ik wel zeggen dat wij tot nu toe elk voorjaar/zomer iets groots hebben gekocht voor in de tuin. Een zandbak, glijbaan, watertafel.. zulke dingen.

Voor je dochter zal het inderdaad helemaal lastig zijn. Wil je voor haar al iets kopen voor Sinterklaas of Kerst?
    Heerlijk dat je wel zoveel ideeën hebt voor je zoon!

@madelein nee inderdaad niet fijn. Maar maak me er nu gelukkig geen zorgen om :)

Die regel hanteren wij ook bij Sinterklaas. Ik zorg ook een beetje dat ik de cadeau suggesties zo verdeel bij mijn ouders en schoonmoeder. Al lijken we bij mijn schoonmoeder dit jaar geen Sinterklaas te vieren en dat vind ik wel prima. We vierden de afgelopen jaren namelijk steeds 3 (!!) keer Sinterklaas, vreselijk.
    Leuk wat jullie geven! Hier krijgt ze dit jaar een bestuurbare auto (die wil ze graag ;)) een Woezel en Pip dekbedovertrek in de hoop dat ze dan ook op haar eigen kamer onder de deken wil slapen... een luisterspelletje en een boekje over het krijgen van een broertje/zusje. Met kerst krijgt ze waarschijnlijk 1 ding wat ze graag wil, verder doen wij er niet aan en ik hoop dat onze familie ook niks koopt. Maar dat is altijd een verrassing... en dan haar verjaardag. Die vind ik deze keer heel moeilijk. Maar we verzinnen wel wat.

Deel Deze Pagina