@Bailief Ik denk idd dat het gewoon ophalen wordt. En dan mag oma gewoon een paar uurtjes later prima komen. Helemaal geen probleem. Dat mocht ze de vorige keer ook gewoon. Maar m'n zoontje wil ik gewoon snel bij ons hebben. Om lekker met z'n viertjes die opstart te maken en hij ook rustig kan wennen aan alles, zonder drukte van anderen om ons heen. Al was oma vorige keer wel gepikeerd dat we niet om 3 uur snachts gebeld hadden dat hij was geboren. Maar ze heeft lekker pech.
Ach ja liever idd thuis een rot nacht dan in het zh. @Bailief fijn dat je echo goed was! Hoe kwam het dat he dochter zo licht was? Onze dochter woog met 37.4 3515, bij 46 cm. Was een lekker spekje, bijna net zo rond als dat ze lang was . @Fristi2012 oei boodschappen is nou net iets wat je nu idd beter kunt laten . Maar weet maar al te goed hoe moeilijk dat is!!! Nog even volhouden meis, je hebt al zo’n eind gehad! Laatste loodjes! Wat betreft familie en broertjes/zusjes. Het wordt bij ons sowieso wat lastig. Ik zal waarschijnlijk s ochtends rond 9.00 geholpen worden ( precieze Tijd hoor ik een dag van te voren) dus verwacht eind van de ochtend terug te zijn op de afdeling. Dl doet haar slaapje vanaf een uur of 12-13. Om haar nou vlak voor dat slaapje naar het zh te laten komen vind ik niks. Dus hebben besloten haar bij schoonouders dr dutje te laten doen, en dat ml haar ophaalt als ze wakker is. Dan hebben wij ons momentje eind van de middag. Dan zijn mijn ouders dus waarschijnlijk al geweest. Ik heb daar niet zo’n moeite mee persoonlijk. Wil wel met z’n vieren zijn dan, maar vind het erg dat een opa en oma de baby eerder gezien hebben dan z’n zus. Maar als dat voor jullie anders is zou ik daar zelf ook niet aan toegeven. Je kan dit maar 1x doen straks, en dat moet wel op een manier waar je je goed bij voelt
@madelein ik weet dat boodschappen doen niet het meest verstandige is. De zware spullen doe ik ook niet. Alleen de verse spulletjes voor komende dagen. Heeel rustig aan met een karretje. Maar al het andere werkt ook niet. Dus dan maar boodschappen doen. Dan ben ik tenminste nog nuttig en hebben we weer een dagdeel gevuld. En ik hou gewoon niet van mensen om me heen, maakt niet uit wie. Mijn man vindt dat sowieso wat lastig om te begrijpen. Hij snapt bijv ook niet dat ik m'n verjaardag vieren vreselijk vind. Mijn huis is m'n veilige coconnetje, daar hoef ik niemand anders dan m'n gezin. Spontaan bezoek ben ik ook niet zo geschikt voor. Als ik bij anderen ben, vind ik het wel goed. Dan kan ik het wel gewoon. Ik ben gewoon een beetje gek.
@Fristi2012 heel begrijpelijk hoor. En gek ben je niet iedereen staat hier toch anders in. Hopelijk gaat het na je bevalling op een manier waar jij je ook goed bij voelt. Hier zullen mijn ouders onze zoon waarschijnlijk ook eerder zien dan onze dochter maar dat is omdat onze dochter het zeer waarschijnlijk heel slecht trekt om mij achter te laten in het ziekenhuis. Als alles voorspoedig gaat dan mag ze mij na 2 dagen ophalen uit het ziekenhuis . Maar het moment dat zij haar broertje ontmoet doen we echt met z'n vieren. @madelein we weten het niet. Ik was zelf nog kleiner dan zij met 40 weken, dus dat kan meespelen. Maar ze bleek het sowieso al een tijd slecht te hebben. Placenta was er ook niet meer zo goed aan toe. Ahh heerlijk zo'n spekje
Komt vast wel goed. Ik hoop in ieder geval dat ik iets mobieler ben dan de vorige keer (combinatie knip en bekkenpijn is niet heel plezierig). De hele week kijken hoe een ander je kind verzorgt en het enige wat je zelf doet zo ongeveer is voeden is niet fijn. Maar we gaan er gewoon voor. Nog twee weekjes en we weten t. Bah wat klinkt twee weken lang. Haha Ik denk dat ik ff op zoek ga naar chocola, misschien dat ik dan weer positief kan denken. Chocola helpt voor alles toch. (Het valt mee hoor, klaagmodus gaat weer uit nu, m'n gezeur is klaar, zo lekker weer met zoon knuffelen en dan is alles weer goed)
Chocola is echt goed voor alles, geloof me! Ik heb nu een Hema worst in de pan liggen, had ik zooooo’n zin in ineens Haha. @Fristi2012 ik herken het hoor. Ik ben ook niet de meest sociale. Scheelt denk ik ook dat ik in het zh lig, dus niet in m’n eigen omgeving ben. Daardoor heb ik er niet zoveel moeite mee nu. Schoonouders zijn de enigen die weten wanneer het gaat gebeuren, ook omdat ik geen zin heb in dat gestress om me heen van te voren. Dat is even een moment van ons en de nieuwe baby. Helaas zonder z’n zus, maar dat is niet anders. @Bailief maar nu houden ze je beter in de gaten dus? Wel fijn idee denk ik? Ah dat is ook moeilijk voor je dochter. Wij vertellen het nu wel al. Dat ik binnenkort weer even weg ben en dat de baby dan geboren wordt. hopelijk helpt dat. Maar misschien werkt dat voor jou dochter juist averechts?
Nu moet ik natuurlijk wel elke dag even komen kijken of je al bent bevallen Succes deze laatste dagen! En jij ook @Fristi2012 ! Ik hoop voor je dat je snel bevalt!
Haha @Fristi2012 heeft de chocolade geholpen? Klagen hoort er ook bij en het kan soms even lekker zijn @madelein en jij aan de Hema worst, heerlijk . Ik denk dat dat moment met z'n drieën zonder zus ook echt wel even fijn is. Moet zeggen dat ik er best naar uitkijk om met z'n drieën op de uitslaapkamer te zitten. Even bijkomen, rustig ons kindje bekijken en knuffelen.. terwijl dochter zich prima zal vermaken bij opa en oma Ja ik word nu heel goed in de gaten gehouden gelukkig. De start van onze dochter en mijn eerdere keizersnede zijn ook samen mijn indicatie om bij de gynaecoloog onder behandeling te staan. Vind het een hele geruststelling. Natuurlijk kan lang niet alles uitgesloten worden. Maar mocht dit kindje ineens afbuigen in zijn groei en het niet meer fijn hebben, dan kan er veel eerder ingegrepen worden. Goed dat jullie het nu al vertellen, ik geloof zeker dat dat helpend zal zijn. Ik heb het er nu al over met onze dochter, als ik haar niet zou voorbereiden dan is er geen land met haar te bezeilen als ik er ineens een paar dagen niet ben. Zij en ik zijn 4 handen op 1 buik. Dat heeft ze veel minder met haar vader. Ze hebben het echt wel heel leuk samen, maar als ze moe is, ziek is of wat dan ook dan wil ze bij mij zijn. Ze ligt bijvoorbeeld ook elke nacht tegen mij aan te slapen. Ik hoop dat deze extreem lange voorbereiding enigszins zal helpen maar dat moeten we toch afwachten. En als het niet gaat dan gaat het maar even gewoon niet, baby zal er toch uit moeten en ik kan moeilijk dezelfde dag naar huis vertrekken en dat komt dan ook wel weer goed.
@Bailief: Haha ja genoten . Kan me goed voorstellen dat dat je gerust stelt. Is ook een fijn idee. Ik herken je totaal in de band met je dochter. Ik ben thuis ook degene die haar zonder woorden compleet begrijpt, en feilloos aanvoelt. Maar het scheelt dat de zorg voor haar hier geleidelijk door ml overgenomen is. Daardoor heeft hij nu ook sneller door wat ze precies wil, en hoe hij haar het beste kan benaderen ( het is nogal een zelfstandig typje ). Maar zij had het de eerste keer dat ik in het zh lag ook erg moeilijk. Ik denk zeker dat het helpt om het nu al te zeggen. Zij is wat ouder en begrijpt dus ook best veel denk ik? Het komt altijd goed. Zal heus even moeilijk zijn voor allemaal, maar idd, baby laten zitten is geen optie
@madelein mooi is dat hè om zo'n band met je dochter te hebben . Moet wel zeggen dat als dochter en ik botsen, we ook echt net vuurwerk zijn maar daarna knuffelen we weer. Dat zal zeker schelen. Ik probeer nu af en toe in het weekend helemaal niks te doen en hen het te laten uitzoeken. Maar dat is toch anders als wanneer ik er helemaal niet ben. Ja ze begrijpt zeker meer. Vanmorgen was ze ook zo lief. Ik had haar verteld dat ik weer naar de baby ging kijken, ze is 2x mee geweest en weet dus hoe dat gaat. Toen ik haar van school ophaalde wilde ze gelijk weten hoe het was gegaan. Wijsneus . En ze weet ook dat de baby er een keer uit moet. Ik wilde haar ook laten zien waar de baby dan uitkomt (mijn litteken van haar op mijn buik, voordat iemand dit leest en denkt dat ik iets heel verkeerds heb gedaan ) maar dat wil ze niet zien. Het idee dat mama open gemaakt wordt is waarschijnlijk wat teveel van het goede
@Bailief dat ze meer snapt kan in dit geval het ook lastiger maken idd. Die kleintjes accepteren het gewoon zoals het is. Zodra ze meer snapt, snapt ze ook beter dat er consequenties aan zitten enzo. Wel goed dat je haar er wat op voor probeert te bereiden. En ook goed dat je probeert los te laten en het hun lekker te laten uitzoekennnn, hoe moeilijk ook. De chocola helpt wel eventjes, al werkt de afleiding beter. Vanmiddag lekker even gekleurd, al vindt ie het leuker om de kleurtjes in en uit het bakje te halen. Het liefst moet ik ze dan ook nog tellen. Maar ik kan er in ieder geval rustig bij zitten en we vullen de tijd. @madelein ben jij de dag nog een beetje doorgekomen vanaf de bank? Geen bloedingen meer?
@Bailief ja heel bijzonder. En ook een beetje eng nu want hoop dat ik mijn zoon ook zo aanvoel... Mooi hoe ze er dus ook mee bezig is . Haha Ach hier staan we ook gewoon met haar onder de douche hoor. Dan wordt de boel ook uitgebreid bekeken . Hoort erbij @Fristi2012: lekker kleuren is ook wel goede afleiding ja. Is hier ook altijd een succes. Eind van de middag nog een stolseltje verloren maar weinig echt bloed dus niet gebeld nog. Blijft wel een beetje rommelen dus heb me maar echt mak gehouden.
@madelein zal wel weer een onrustige nacht worden dan. Hopelijk kan je een beetje slapen. Wel braaf dat je rustig aan doet.
@madelein ik ben benieuwd of het misschien toch doorgezet heeft afgelopen nacht! Hoop het zo voor je. Dat herken ik wel ja, ik ben ook heel benieuwd of mijn zoon en ik hetzelfde zullen hebben. Haha ja dat is zo, hier ook @Fristi2012 ja inderdaad.. dat ze meer begrijpt is vaak handig maar in dit geval iets minder. Al heb ik wel weer het geluk dat zij zich voor een deel zelf kan aankleden, dingen zelf kan pakken etc. Haha kleurtjes tellen, goede bezigheidstherapie
Haha heel stil ja. Maar hier gebeurt nog niks helaas. Mag zo lekker weer naar de fysio. Hopelijk laatste week. Maar @madelein is ook erg stil ja. Hoop dat het goed nieuws is.
Ik lees ook al al die tijd mee. Hopelijk is @madelein om een goeie reden zo stil! @Fristi2012 succes nog even! Hopelijk komt jullie meisje ook snel