Haha ik vind het sinds de 30 weken alleen maar langzamer gaan. Ik was al aan het aftellen toen het nog 180 dagen was. Toen leek het wel op te schieten. Nu nog 11 nachtjes maar de dagen duren langgggggggg. Maar nog steeds niks hier. Vannacht weer rustig geweest. Behalve zoon, die hoorde ik steeds, gelukkig hoefde ik er niet heen. Maar ik was wel steeds wakker. Fijn dat het zo goed gaat @madelein Super! Heerlijk dat hij alweer is aangekomen. En dat jullie meisje het ook zo leuk doet! En ook fijn dat het met jezelf goed gaat. Maar overschat het niet he meis! Nog wel even rustig aan doen. En met even bedoel ik dus komende weken en niet uren. Haha. Voordat je bedenkt wel weer je paard op te kunnen of stallen uit te mesten. @Bailief balen dat je alweer rugkrampen had. Wel een beetje geslapen?
@madelein wat goed zeg dat het zo super gaat! Dat heb je ook echt verdiend na al die zware weken. Wat klinkt je dochter weer lief! Ik moet zo lachen om het verschonen van de luier dat zie ik hier ook nog wel gebeuren Fijn dat jouw herstel ook prima lijkt te gaan Ik moet zeggen dat ik het al snel vond gaan dus ik ben benieuwd hoe het straks gaat al wil ik hem ergens nog heel lang binnen houden want af en toe bekruipt me het gevoel dat ik geen idee heb hoe ik 2 kinderen genoeg aandacht moet geven. Al zal dat vast goed komen. Gisteren een Tula draagzak gekocht. Krijg hem vandaag binnen. Ben heel benieuwd Ondanks de krampen wel aardig geslapen. Ze komen als ik te druk ben geweest maar gisteren heb ik geen gekke dingen gedaan. Denk dat de lichamelijke aftakeling langzaam begonnen is @Fristi2012 jammer dat er bij jou nog niks doorgezet heeft. Hopelijk haalt het rommelen toch iets uit. Met hoeveel weken is je zoon geboren? Oh oeps, ik lees nu dat het vannacht weer rustig was. Fijn voor je nacht maar ik had anders gehoopt voor je
@Bailief fijn dat je nog een beetje geslapen hebt. Toch ng maar een beetje rustiger aan doen dan. Vaak merk je het pas als ej eenmaal je rust weer pakt. Welke tula heb je gekocht? Zijn wel mooie zakken. Ik heb gisteren een marsupi gekocht. Denk dat ie maandag komt. Want laat altijd alles op de zaak bezorgen, en daar komen ze niet op zaterdag. Pakketbezorgers komen altijd precies rond het middagslaapje en bellen dan achterlijk aan dat zoon wakker is. En ik moet dan zelf ook weer m'n bed af. Verder heb ik me braaf ingehouden. Wilde bijna nog heel veel grimms kopen, was met 20%. Maar toch maar niet gedaan.
Genieten met een grote G dus! Wat is het toch heerlijk als je kraamweek zo gaat als je had gehoopt. Bevalt de natuurlijke kraamhulp een beetje?
@Fristi2012 ik vond na 33 wk ook heel lang duren . Maar na de 30 wk heb je wel een soort mega mijlpaal gehaald. En dat vond ik zelf beide zw echt heel fijn, waardoor ik wat relaxter werd. Ging de tijd dus ook wat sneller Hoe is het nu? O die bezorgers ja!!!! Heel irritant! Hier hebben we een zachte bel dus rammen ze gelijk op de deur na het aanbellen. Bloedirritant. Ik doe nog steeds rustig aan. Probeer wel wat meer te doen qua zorg voor dl, dat gaat wel goed. Net drama gehad. Kraambezoek. In de loop van de ochtend is voor mij ergens rond 10.00-10.30. En niet 12.00. Dan lunchen wij omdat dl rond 12.30-13.00 echt naar bed moet. Zeker nu. Nou die ging dus niet eten, werd mega druk, wat toen we dr naar bed wilde brengen uitmondde in een mega huilbui met driftaanval. Heel erg zielig. Dan wil ze ook alleen maar mama. Dus heb 15 min met haar in m’n armen op de grond gezeten. Poppetje. Gelukkig slaapt ze nu nog dus ze haalt het wel jn. Nog wel flinke stuwing hier en veel meer melk dan hij op kan, dus kolf 1x per dag alles leeg omdat ik het anders niet trek. @Bailief herkenbaar gevoel!! Ik had het ook heel erg. Nu scheelt het enorm dat onze dochter zo gek is met haar broertje, maar hier gaat het heel natuurlijk eigenlijk. Zij komt regelmatig knuffelen met hem, en wil hem even op schoot. Ik zorg wel dat ik niet ‘onnodig’ met hem in m’n armen zit als zij beneden is. Dus niet continue alleen met hem bezig ben. Voeden, boeren en hij gaat weer in de box of op de bank. Tulas zijn mooi! Nog last van je lijf nu? @Roos12 ja echt genieten . Heerlijk! Ja die bevalt super goed!! Nou scheelt het enorm dat uk het zo goed doet. ze hoeft eigenlijk niks te doen met hem of mij. Maar iemand in huis die fruit klaar maakt, continue thee klaar zet voor me, m’n bed verschoond, is toch wel heel luxe. Voelt ook nog steeds wel heel ongemakkelijk, maar ik probeer dat aan de kant te zetten. We hebben een goede klik met haar, en dl ook dus dat is heel fijn!
Arrgh stom kraambezoek! Hier heeft zoon dat ook, als ik hem niet voor half 1 in bed leg, gaat ie gewoon niet slapen. 1 uur wil soms nog, maar daarna is hij er gewoon overheen. Sneu dat ze er zo overstuur van was. Het is ook wel veel allemaal zo ineens. En dan ook nog steeds allemaal mensen over de vloer. Vervelend dat je last hebt van stuwing. Hoort er bij natuurlijk, maar dat maakt het niet makkelijker. Maar je hebt dan wel lekker al een klein voorraadje. Wij gaan zo nog even boodschappen doen, ff lekker het huis weer uit. Man probeert nu wel goed de zorg van zoon te doen.
Haha O wat is dat toch erg he, dat een rondje boodschappen doen voelt als een uitje. Nog even meis!! Gelukkig nog weinig bezoek gehad, dit waren de eersten op opa’s en oma’s na. Maar ben er gelijk weer klaar mee Ik noem de volgende keer gewoon een tijd. Tussen die en die tijd en anders niet. Ja hebben idd een voorraadje, maar ik geef het aan dl . Krijgt die ook wat extras mee
Ow heerlijk dat ze ook mag genieten van mama's melk, iets beters is er niet! Kraambezoek is ook iets waar ik totaal geen zin in heb. Denk dat er gelukkig maar weinig mensen langs willen komen. Ik ga voor de 30e. Dus nog 5 nachtjes. Maar eerder zou nog fijner zijn.
@Fristi2012 dat is zo ja, dat je het vaak pas merkt als je tot rust komt. Ach ja deze 12 weken (of 11) ben ik vast ook zo door De 30e is een leuke datum! Fijn dat je man nu de zorg voor jullie zoon probeert te doen. Dat zal je vast een beetje ontlasten. Oh bah fijn zulke pakketbezorgers. Daar kon ik mij ook altijd zo aan ergeren want op de 1 of andere manier kwamen ze hier ook standaard als dochter sliep. Inmiddels geen last meer van want ze slaapt nog maar af en toe overdag. Ik zal een foto van de draagzak hierbij plaatsen! Ben ook benieuwd naar die van jou @madelein bij "in de loop van de ochtend" denk ik ook niet aan rond het middaguur. Wat een stom kraambezoek! Sneu voor je dochter maar ook pittig voor jou dat je uiteindelijk op de grond hebt gezeten met haar. Dan moet je nog weer overeind komen ook. Wat goed dat je zoveel productie hebt! En fijn dat je kraamverzorgster nu zo goed bevalt je kraamweek klinkt tot nu toe bijna perfect Goede tip van dat niet onnodig met je zoontje zitten als je dochter er is. Dat moet ik ook zoveel mogelijk proberen denk ik. Lichaam gaat wel aardig nu. Alleen een gevoelige buik maar volgens mij heb ik zelf ook een groeispurt want mijn huid trekt zo.
@Bailief goede keus! Mooi hoor. Die van mij is niet zo mooi, maar vooral heel praktisch. De marsupi breeze. Die past mooi vanaf maat 50. Kunnen we hem met de feestdagen gewoon al gebruiken. En misschien dat ik oma dan zelfs kan overtuigen hem te gebruiken, al acht ik die kans heeeel klein. Maaaaar hij is gewoon al binnen. DHL parcel bezorgt blijkbaar wel op zaterdag daar. PostNL niet. Jippie. En m'n man ging hem direct proberen, dus ook heel goed. Hier vanavond weer die onrust, maar nu weer rustig helaas. Misschien als ik zo op bed ga liggen. Maar ik verwacht er weinig van. @madelein de rest van de dag rust gehad? Of nog meer kraambezoek op gekke tijden?
@Fristi2012 nee die melk is goed voor dr . Zeker omdat ze plantaardige melk krijgt sinds ze van de borst af is ( koemelk allergie..). Maffe is alleen dat ze het niet lekker vind! Dus we mengen de bv door plantaardige melk. Zo krijgt ze toch wat extras . Ik heb geen zin in flesjes en kolf zooi steriliseren om het in te vriezen, dus mooie oplossing zo. Hoe was je nacht? Ik ben zo benieuwd iedere keer of je eindelijk je uk vast mag houden! Marsupi schijnen ook fijne zakken te zijn idd. Daar kan je alleen niet zo lang mee dragen toch? Of ben ik in de war? @Bailief: mooie zak!! Wauw! Ja die huilbui was echt heel zielig. Overeind komen ging wel prima, maar voelde wel dat ik een poos in een houding had gezeten die m’n buikspieren nog niet zo grappig vinden. Ook gelijk weer meer gaan vloeien. Maar ja als je kind zo overstuur is kan je moeilijk zeggen dat ze het uit moet zoeken, dat kan ik niet. Vandaag hebben we even geen kraamhulp. Ook wel prima. Ml zorgt voor dl en ik kan steeds meer zelf. Fijn! Groeispurtjes zijn idd heel fijn op deze termijn Haha. Ik vond het altijd voelen alsof iemand een ballon aan het opblazen was in m’n buik. We hebben gistermiddag m’n zwager en schoonzusje gehad. Dat was prima. Die zijn rustig en was eigenlijk gewoon heel gezellig. S avonds hebben we ons momentje gepakt. Ml met dl uitgebreid in bad geweest, en ik ben met zl gaan douchen toen dl op bed lag. Was z’n eerste keer, we hadden hem ook nog niet gebadderd ( wilde de vernix goed in z’n huidje laten trekkken). Hij vond het heerlijk. Prachtig om te zien want hij vouwde zich helemaal in de foetushouding tegen mn buik aan. Bijzonder om te zien dat hij dus zo in m’n buik lag. Daarna lekker een paar uur met hem bloot op m’n blote borst gelegen. Heerlijk even in een cocconnetje .
@madelein nog steeds niks hier helaas. Gisteravond het bevalbad eens vol laten lopen, twee persoonsbad, dus samen even uitgetest, heerlijk voor m'n bekken. Ben er erg blij mee. Laat haar nu maar komen. Helaas wel een rotnacht gehad. Ik kon niet slapen, en toen werd zoon wakker om half 1. Waturrrr waturrrr schreeuwde die. En drie kwartier later weer. En natuurlijk alleen mama willen. En toen was het al half 2 en had ik nog niet geslapen. Marsupi kan idd niet zo lang mee (maat 68 ongeveer, soms 74) maar wel direct vanaf maat 50. En ik heb nog een bykay liggen die vanaf 62/68 past. En m'n Isara toddler past ook vanaf 74. Maar ik heb deze vooral gekozen omdat ik denk dat m'n man deze nog wel snel zal pakken. En m'n vader dit misschien ook wel wil proberen. Wat gek dat ze de bv niet lekker vindt, maar het is volgens mij ook wel een uitgesproken smaak. Maar ze krijgt het in ieder geval binnen. Fijn dat je kraambezoek van gistermiddag wel fijn was. Heerlijk avondje gehad dus gisteren, klinkt echt super!
@madelein wat klinkt jullie avond van gisteren weer heerlijk zeg! Lijkt me mooi om te zien hoe hij zich tegen je aan vouwde . Gelukkig was jullie andere kraamvisite wel gezellig! Geeft weer een beetje hoop voor de rest van de kraamvisite . En lekker een dagje zonder kraamhulp! Ahh nee snap ik hoor, ik zou hetzelfde doen als mijn dochter straks na de bevalling een keer zo overstuur is. Als ze je nodig hebben dan maakt je eigen pijn een stuk minder uit. Dankje! Ik vind de zak ook erg mooi Hoe was jullie dag vandaag? @Fristi2012 lekker dat jullie het bad even samen uitgetest hebben. Maar daarna dus een vreselijke nacht.. Ik vind jouw drager ook leuk hoor! Die van mij kan als het goed is vanaf maat 56. Maar ik verwacht toch niet dat ik gelijk na de bevalling ga dragen, denk dat ik die band dan nog niet zo fijn vind bij mijn wond in de buurt. Wil hem vanaf een week of 3 na de bevalling wel gebruiken omdat ik dan ook weer in mijn eentje op en neer wil naar de school van mijn dochter bijvoorbeeld. Kan ook wel met de kinderwagen.. maar met de draagzak heb ik mijn handen natuurlijk meer vrij. Ben jij de dag een beetje doorgekomen?
@Fristi2012 lekker, fijn om vast te weten hoe het bad gevuld moet enzo. Goed tr lezen dat je er blij mee bent! Balen zeg van je bekken. Niet grappig meer he . Buik nog onrustig? Och arme dreumes Haha. Het is ook altijd wat dan lijkt he. Vind dat ook altijd wel sneu. Ah kijk je hebt keus genoeg dus qua dragers . In de manduca zat dl idd nog niet lekker zo vroeg. Ook al zeggen ze dat die vanaf maat 56 kan. Fijn dat die marsupi wel al gelijk goed zit Ja maf he, ze heeft toch niet zo lang geleden zelf nog de borst gehad. Maar deze melk smaakt denk ik ook anders dan wanneer je al langer voedt. Is ook mega vet natuurlijk. Ze is wel verkouden dus beetje antistoffen extra kunnen geen kwaad . @Bailief: ja was echt super mooi. Ml heeft foto’s ervan gemaakt, dus voor hem later ook mooi om te zien denk ik. Ja idd, je bent er ook voor je oudste op zo’n moment. Ze doet het zo goed, en dit was zo zielig. Ook echt niet haar schuld, en dat maakt het zo gemeen vond ik. Gelukkig had ze vandaag een leuke dag. Lekker in het bos gefietst op dr loopfiets en vanmiddag boodschappen gedaan met papa. Dagje zonder hulp en mensen bevalt prima . Vanmorgen zelf dl ingesmeerd en aangekleed, en overdag ook wat meer gedaan. Ml gaat morgen vroeg naar z’n werk dus ik ben dan een uurtje alleen tot de kraamzorg er is. Verder ga ik voor halve dagen kraamzorg de komende dagen. Dl slaapt nog van 13 tot een uur of 15. En om 16.15 is ml thuis. Vind het zo zonde als hier dan de middag iemand zit die niets kan doen eigenlijk. En ik red mezelf en de baby prima. Baal wel trouwens, vanavond even iets langer gestaan omdat er nog flesjes afgewassen moesten voor dl, daarna zakte ik weer door m’n bekken . Zou ik daarvoor naar de fysio moeten denken jullie, of is dat normaal? Had het bij dl niet... is gekomen na alle bedrust na die bloeding.
@Bailief klopt, de ftg kan vanaf maat 56. Dat lukt vast wel na een paar weekjes. Ik ben de dag een beetje doorgekomen. Gekeken hoe man en zoon samen weer aan het schoonmaken waren. Volgens mij is de kast wel 13x gepoetst door zoon, dus die hoeft voorlopig niet meer. En stofzuigen is natuurlijk ook geweldig. Maar morgen ben ik weer alleen. Ik weet niet hoe ik dat anderhalve week alleen ga doen, maar als ik het niet red komt man naar huis of haalt ie zoon op mee naar oma. En we hopen gewoon dat t niet anderhalve week is maar anderhalve dag ofzo. @madelein fijn dat je dochter een fijne dag heeft gehad. En ik snap dat je voor halve dagen gaat, die middagen stellen idd weinig voor. En anders kan je altijd dochter uit bed halen en lekker in dr pyjama laten rondlopen tot je man thuis is, mocht ej het allemaal niet redden. En nee, door je bekken zakken is nooit goed. Het kan natuurlijk zijn dat je te snel wilt. Vorige keer ging ik volgens mij pas na 4 dagen ofzo de trap af. Als het niet dag 6 was. Je kunt natuurlijk een bekkenfysio bellen en overleggen. Ik denk dat je al je spieren weer moet gaan trainen na zo lang zo weinig gedaan te hebben. Dat kun je het best onder begeleiding doen. Hier kwam ze in de kraamweek zelfs aan huis. Hier helaas nog steeds rustige buik. Ik ben er klaar mee, ik wil niet meer! Maar we gaan nog even door. Die paar daagjes kunnen er ook nog wel bij denk ik.
@madelein ja zeker mooi voor later! Ahh fijn dat je dochter vandaag weer een leuke dag heeft gehad. Voelt voor jezelf dan ook veel fijner. Groot gelijk dat je dan voor halve dagen kraamzorg gaat. Je klinkt al aardig op de been en zoveel uur ben je dan niet alleen. Voor jezelf ook prettig om in de middag niet nog iemand in je huis te hebben. Oei.. wat naar van je bekken. Ik weet er natuurlijk niet zoveel van af. Wat ik wel weet is dat ik na mijn keizersnede heel erg het gevoel had "op losse schroeven te staan" wat mijn bekken betreft. Terwijl ik tijdens mijn zwangerschap geen bekkenproblemen gehad heb. Dat gevoel duurde een week of 2 en daarna werd het beter. Ik kon heel weinig hebben en gebruikte in de keuken bijvoorbeeld een barkruk die we nog hadden staan. Dus in dat opzicht ben ik meer van het even aankijken (je bent immers net geopereerd!) en als je met een week niet een klein beetje verbetering merkt dan zou ik wel een fysio inschakelen. @Fristi2012 haha heerlijk zo'n kind dat van poetsen houd, kun je niet vroeg genoeg mee beginnen . Ik hoop met je mee.. het is echt niet leuk meer zo. Misschien kun je morgen of dinsdagochtend eens naar je vk bellen nav het overleg? Wie weet mag je dan toch even langskomen voor een strippoging. Op een gegeven moment is elke dag extra er eentje teveel en wie weet heeft de vk dat ook door.
Bleeeehhh nog steeds niks hier! Behalve een kind dat voor zijn doen heel vroeg wakker was, maar nog niet uitgeslapen.
Haha ja het gaat nog, veel gerommel dus word er wel wat zenuwachtig van, maar het gaat nog goed. Vorige week zondag naar het ziekenhuis geweest maar ctg, echo en urine waren goed (ja, baarmoederhals weer iets korter maar niet zorgelijk) dus kon gewoon weer naar huis. Ben wel benieuwd hoe het er overmorgen bij de controle uitziet, heb ergens het gevoel dat het niet heel lang meer duurt. Maar liever nog een week of vijf hoop ik en dan mag het wat mij betreft. Ben de laatste tijd weer heel misselijk en het vreet best veel energie, moet nu ook ijzertabletten waar ik als een berg tegenop zie.. al is het vergeleken met jullie peanuts. Fijn dat jullie thuis zijn en dat het zo goed gaat! En wat klinkt je dochter weer heerlijk. ♡ Wat onwijs vervelend van dat kraambezoek zeg, echt een rare tijd om te komen ook. Momentje met zoon onder de douche klinkt ook fantastisch. Geen idee wat betreft je bekken, geen ervaring mee. Klinkt heel erg naar. Super dat het voeden zo goed gaat. Wat goed ook dat je wat extra hebt waar je dochter ook van mee kan drinken. Als ik genoeg heb hoop ik dat ook te kunnen doen, zoon krijgt nu nog twee flesjes (vind het zo moeilijk af te wennen en zo'n lekker momentje 's morgens en 's avonds ) en zou het super vinden als ik dat door mijn melk zou kunnen vervangen.
Ah nou . O herkenbaar! Zal wel aan het weer liggen want hier net zo. Gelukkig ligt ze nu al vanaf 12.00 te tukken. Zl ook? Ik wacht nog wel even af met fysio. Moet straks denk ik sowieso onder begeleiding weer gaan sporten, heb ea aan blessures die na dl ook enorm last bezorgden toen ik weer wat ging doen, dus nu maar even goed beginnen gelijk . Ik heb trouwens eerst een paar dagen zh gehad he . Dus niet meteen de trappen getrotseerd, en eerste dagen zoveel mogelijk gemeden ( nu ook nog maar geef bijvoorbeeld wel dl een kus als ze gaat slapen) Je moest vandaag sowieso naar de vk toch? @Bailief: ja ik wacht idd nog even. Het is alleen gekomen na de bloeding door de bedrust, dus denk idd dat m’n spieren/banden toen te slap geworden zijn. Kan je nu ook niet zoveel mee gok ik omdat ik nog niks mag qua sport. @Micchan: Ah bah ook al onrust bij jou dus. Wel fijn dat de checks goed waren. En je bent alweer op een aardige termijn! Dat stelt ook gerust denk ik? Bijna bij de 34 weken! Productie begint hier wat te stabiliseren dus ben gestopt met kolven. Kost me nu ook teveel energie om er nu mee door te gaan voor dl... gemeen eigenlijk, was dat wel van plan... Iemand de gouden tip voor kapotte billetjes? Hij poept enorm veel, en heeft rondom z’n anus al open plekjes . Zo zielig. Smeer nu 2x per dag amandelolie en bij elke verschoning sudo of calendula billenzalf. Edit: gup is vandaag 3520 gram, nog maar 20 gram onder geboortegewicht . Hij gaat dus echt als een malle!!
@madelein Blote billetjes. Toch maar direct aan de bzc. Verder geen tips, zoon heeft in z'n 23 maand nog nooit z'n billen kapot gehad. Heel af en toe rood en dan smeer ik er wat zinkzalf van Zwitsal op, dat helpt al. Zinkolie schijnt wel goed te helpen. Maar heb ik geen ervaring mee. Je was zelf al koemelkvrij toch? Maaar wat goed dat ie zo lekker groeit! Fijn! Helaas moet ik pas donderdag weer naar de vk. Vandaag zouden ze het in het overleg gooien of ik eventueel gestript mag worden. Maar ik denk dat dat ook pas donderdag wordt. Kleine gup is wel ontzettend rustig, dus zit nog te twijfelen of ik even zal bellen. (Een ander zou ik direct adviseren om te bellen, bij jezelf twijfel je dan toch weer)