Gisteravond in bed was het goed onrustig in m’n buik. Zeer ongemakkelijke weeen, maar nog geen pijn. Om 00:00 werd zoon wakker, daar heen, ging gewoon goed. Tot 1 uur zelf weer wakker gelegen. Om bijna 2 uur zoon weer wakker, buik weer rustig, ik flink balen. Maar met zoon aan de borst begon het toch weer te rommelen. Kwart voor 3 man wakker gemaakt, half 4 vk gebeld, rond 4 uur (dacht ik) 4 cm. Half 6 ofzo pas 5 cm, dus vliezen doorgeprikt, even lekker onder de douche. Toen werden de weeen wel wat heftiger. Nog even weer op bed. Vk had nog nooit badbevalling gedaan, dus andere erbij gebeld. Dan zou ik in bad gaan. Maar opeens persdrang dus gauw het bad in. Daar weer wat meer alles controle. Hoofdje vet lang gestaan. Au! Weeen wilden niet opschieten. Maar uiteindelijk kwam ze toch. Helaas kwam ze direct met dr hoofd boven water en heeft daardoor wat badwater binnen gekregen. Maar daarna lekker tijd bij mij op de borst gelegen in bad. En daarna bij papa op de borst. Terwijl ik uit bad klom. Door al het water had ze het wel ff moeilijk, maar kwam snel weer goed gelukkig. Paar hechtinkjes en daarna lekker bij mij aan de borst, daar kreeg ze geen genoeg van. Tijdje bij mij geslapen en daarna aangekleed zodat ik even kon gaan douchen. Nu ligt ze heerlijk in dr wiegje naast mij. Zoon net opgehaald, babyyyy en daarna was t boeiende eraf. Maar hij was om half 7 al wakker ipv de minstens 8 uur van normaal. Hele ochtend bij oma gespeeld dus goed moe. Zo eens kijken of hij wil slapen.
Wauw dat klinkt als een prachtige bevalling, superfijn zeg. Akelig van het water binnenkrijgen, dat lijkt me even flink schrikken.
Klinkt mooi maar heftig fristi. Vooral idd het water binnen krijgen. Heeft ze daar nu nog last van? Super dat het allemaal kon en liep zoals je wilde. Zl zal wel een paar dagen onrustig zijn . Komt goed! Nu lekker genieten en bijkomen met z’n vieren. Jullie hebben dat meer dan verdiend!!
@madelein Ze is goed misselijk. Al een paar keer gespuugd. Gelukkig op het moment zelf me niet druk gemaakt. Liepen twee vk’s waarvan er eentje zich totaal ontfermde over dochter. Direct alles leegzuigen, even aan t zuurstof en daarna lekker bij papa op de borst. Ze bleef wel een beetje kreunen in het begin maar dat ging gelukkig weer over. Zal komende nacht nog wel misselijk zijn. Ze spuugde ook al wat melk uit, dus krijgt in ieder geval ook al wat binnen dus vet fijn.
Gefeliciteerd van meelezer! Klinkt alsof t bad niet super vol zat dat is hier een moetje anders mag je er niet in. Ze zal er niet lang last van hebben hoor!
Het was het reflex van de vk die nog nooit een badbevalling had gedaan en dus direct het kindje omhoog tilde. Denk ik tenminste. Bad zat wel goed vol.
Sneu van die misselijkheid. Gaat wel weer over idd maar toch sneu. Hier was het na 24 ur weg, hoop dat dat bij jouw dochter ook zo is. Wel goed teken dat ze nu al zo goed drinkt! Heerlijk he . Ook wel weer een beetje gek, zo’n klein prutje aan je borst Zl heeft vandaag z’n eerste momentjes in de doek gehad. Beviel hem goed!
Het klinkt als een fijne maar ook wel heftige bevalling, @Fristi2012 . Wat sneu dat ze zo misselijk was. Maar fijn dat ze al wat melk binnen krijgt! Hoe is het vandaag met jullie? En is de ontmoeting tussen je zoon en dochter nog een beetje gegaan zoals je wilde? Zonder schoonouders? @madelein heerlijk dat T al lekker bij je in de doek heeft gezeten!
@madelein Kleine meiske is tot 2 uur erg onrustig geweest. Nog paar keer gespuugd waarvan twee keer met bruin. Waarschijnlijk wat badwater met bloed binnen gekregen, logisch dat ze zich zo vervelend voelde. Daarna heeft ze bij papa op bed gelegen en geslapen tot kwart over 8. Vond het eigenlijk beetje lang zonder voeding, maar ze wilde niet drinken. Logisch als je je niet zo fijn voelt. En kon ik mooi ook wat uurtjes pakken. Volgens m’n man was ik zo dat ik niet eens meer op haar geluidjes reageerde. Vanochtend heerlijk tijd huid op huid gelegen en gedronken. Krampjes beginnen helaas al te komen, maar wel goed teken, want ze krijgt dus wat binnen. @Bailief Ontmoeting met zoon ging goed, man heeft hem omgehaald, dus lekker met z’n viertjes. Zijn reactie was te verwachten zoals een kind van 2. Babyyyy en daarna weer verder met de orde van de dag. Daarna lekker middagslaap in z’n eigen bed gedaan en daarna familie op bezoek. Zoon natuurlijk helemaal druk met al die mensen. Hij accepteert vet mooi zonder problemen dat ze aan de borst ligt. Zelf af en toe even sabbelen, maar voor bij mama op bed liggen heeft ie nog geen tijd genomen, dan is de iPad interessanter. Hij gaf haar wel vet lief kusjes.
Ah zo sneu dat spugen, ik hoop dat het nu voorbij is. Wat een lange ruk heeft ze gemaakt zeg! Brrr die krampjes, daar zie ik als een berg tegenop.. Maar inderdaad wel een goed teken, super dat ze al lekker drinkt. Heerlijk jouw zoontje haha. Die reactie verwacht ik hier ook ongeveer.
Sneu zeg dat ze zich zo beroerd voelde . Is wel lang zonder voeding jdd, maar de eerste dag hebben ze vaak toch amper behoefte aan iets. Zl heeft toen overdag ook amper gedronken. Dit s nachts wel ingehaald . Haha grappig om te lezen dat je zoon zo nuchter reageert . Wat een verschil dan met hoe het hier gaat. Hier zijn ze nog steeds onafscheidelijk. Eerste wat ze zegt als ze wakker wordt, laatste wat ze zegt als ze gaat slapen. Super lief, maar ook wel eens onhandig als zij bijvoorbeeld naar bed moet en dr broertje hoort dan wil ze niet. Zl groeit als kool! Hij past nu truitjes al niet meer die vorige week nog te ruim zaten Goed teken natuurlijk, maar wat gaat dat pasgeboren er toch snel af...
Oh wauw madelein dat gaat wel heel hard! Super dat hij zo goed groeit natuurlijk maar stiekem mag het wel wat langer duren allemaal..