@Fristi2012 wat fijn dat je echt jullie moment met z'n viertjes hebt gehad! En wat heerlijk dat je zoon er zo makkelijk onder is. Hopelijk blijft dat zo. Lekker van genieten! Pfoe wat heeft ze lang geslapen. Maak jij kinderen die vanaf het begin al uit kunnen slapen ofzo? vanavond zal ze vast vaker komen als ze zich wat beter voelt sneu dat ze er nog zoveel last van had. @madelein grappig dat jouw dochter juist onafscheidelijk is bij jullie zoon. Schattig! Volgens mij is dat echt zo'n jongens/meisjes verschil. In ieder geval als ik het zie op de school van mijn dochter. De meeste meisjes vinden alle baby's leuk, willen even kijken enzo. En de jongens valt het niet eens op als er een baby is Wat groeit hij al hard! Maat 50 zal dan al te krap worden? Heeft hij alles wat je had wel aan kunnen hebben?
@Bailief uitslapen en doorslapen zit wel verschil in hoor. Zoon kwam tot 10 maand gewoon elke anderhalf uur snachts. En daarna nog tot 15 maand elke 3 uur. Sindsdien was het 1 keer per nachts en nu de meeste nachten klokje rond. Maar deze kleine gup is tot nu toe ook een slaapkop. Wilde haar mooi vaak aanleggen, maar no way dat ze aanhapt. Ondanks de smakgeluidjes was ze er nog niet aan toe blijkbaar. Dus nog maar weer drie kwartier verder laten slapen. Zoon is wel onder de indruk van alles. Begint nu beetje door te krijgen dat die baby er dus echt is. Maar hij accepteert het nog wel. Al vond ie het niks dat oma haar vast had. Baby bed slapen zegt ie tegen haar. Oftewel, leg haar maar mooi lekker weg en kom met mij spelen.
@Fristi2012 geloof me, ik weet er alles van hier eentje die doorslapen en uitslapen niet kent en nooit gekend heeft. Ik heb de hoop dat het beter gaat als ze 16 is . Maar elke anderhalf uur is wel echt vreselijk! Zo erg is het hier gelukkig nooit geweest. Ahh wel lekker dat ze zo goed slaapt, dan zal ze nu ook geen last van de krampjes hebben? Haha kom met mij spelen. Dan is ineens het besef er dat de baby er is en blijft denk ik? Gelukkig accepteert hij het nog wel. Hoe is het lichamelijk met jou?
@Bailief : zou kunnen idd dat het daardoor komt. Dl is sowieso erg verzorgend en behulpzaam. Dat zal ook meespelen. Haha maat 50 wordt idd al te krap. Met name z’n beentjes, die worden te lang. Had gelukkig niet veel maat 50 gekocht . Paar shirts van Noppies toen we net thuis waren. Die past ie nog wel omdat Noppies wat langer valt. @Fristi2012 hoe gaat het? Dl al wat vaker aan het drinken? Moet nu wel gaan gebeuren toch? Pff elke 1.5 uur...! Das pittig! Hier een goede nacht gehad na een avond clusteren. 1.00 en 4.00 wakker en toen om 6.00 door dl. Zl heeft wel een kwetsbaar huidje trouwens. Zag net smetplekjes in z’n oksel en lies. Huidje is ook enorm dun daar.
@madelein hier gaat het allemaal goed. Vaak drinken wilde ze niet. Maar als ze drinkt, drinkt ze wel direct lang en goed. Vannacht weer ruim een uur gedronken, en daarna ruim 4 uur geslapen. Toen maar wakker gemaakt omdat er alweer zo lang tussen zat. Vanmorgen al wel een paar keer goed gedronken. En lekker weer huid op huid gehad. Was vet mooi, ze had al gedronken, terwijl ik op m’n zij lag, is voor m’n bekken veel fijner, maar daarna even rechterop zittend op de borst gehad, even lekker tegen elkaar aan liggen. Begint ze te zoeken, maar ze lag precies tussen m’n borsten in. Is ze gewoon helemaal zelf een kwartslag gedraaid en daarna nog 10 cm ofzo naar de borst toe gekropen en hapt gewoon aan. Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Hoe was het gewicht? @Bailief met mij gaat t redelijk. Het valt me mee, maar daardoor gisteren toch te enthousiast geweest. Teveel rechtop gezeten en zelf wat getild enzo. Dus vannacht goed veel pijn aan m’n bekken. Verder gaat het eigenlijk wel goed. Vermoeidheid valt nog mee. En vet grappig. Ik heb een enthousiaste kraamhulp, en eentje erbij die op arbeidstherapeutische basis 3 uurtjes meeloopt. En ze zijn beide zo enthousiast dat ik zo relaxt ben, en dat ik beide kids bv geef. En de natuur z’n werk laat doen enzo. En heb ze verteld over bzc, stonden ze helemaal voor open, vonden ze wel iets om meer over te leren. (Al doe ik het zelf niet).
@Fristi2012 : Ah een uur lang drinken is natuurlijk prima . Dan snap ik ook dat ze daarna langer voort kan. Mooi is dat he, hoeveel ze al zelf kunnen als ze zo klein zijn. Wat klinkt je kraamhulp fijn! Hier stond ze idd ook erg open voor het bzc verhaal, ze zien natuurlijk ook het resultaat, dat scheelt denk ik ook. Gaat het met je zoontje beter nu qua zindelijkheid? Cb is net weg, 4000 gram schoon aan de haak Nu ook weer even een heerlijke huid op huid sessie hier. Dl slaapt nog en zl had ik al uitgekleed voordat cb kwam
Hoe is het met jullie? Zl heeft net kennis gemaakt met ons paard! Zo lief . Heerlijk 45 min buiten geweest, daarna was uk er klaar mee. Ook zelf weer auto gereden enzo, dus krijg m’n leven weer een beetje terug .
Wat heeeerlijk! En wat fijn dat autorijden ook wil. Dan ben je niet zo beperkt meer. Niet denken dat je dan ook wel op je paard kan he. En ook mooi gewicht trouwens. Had ik nog helemaal niet op gereageerd. Fijn dat het zo goed gaat. Hier gaat het ook goed. Ik ben nog niet zover dat ik de auto in ga, ben namelijk de trap nog niet eens afgeweest. Maar het valt me niet tegen hoe het gaat. Heb wel pijn, maar het is goed te doen. Misschien vanavond maar eens beneden eten. Vanmorgen is ze voor het eerst in bad geweest. Man had haar vast en zoon en ik stonden ernaast. En ze was vandaag alweer aangekomen! 3700 gram was ze nu. Gisteren 3640 dacht ik. Dus gaat de goede kant op.
@Fristi2012 idd, eindelijk weer wat vrijheid terug . Morgen met dl en zl naar muziek op de kinderboerderij ( cursus van dl). Heerlijk! Haha nee paard moet jog een week of 3 wachten. Net fysio gebeld om me te helpen op te bouwen ( heb ea aan blessures die na dl enorm opspeelden toen ik weer wat ging doen) dus hopelijk ben ik over een maand of 2 weer een eind qua spieren. Rustig aan jij! Beeb is er net uit . Ja hij groeit goed! Jouw dochter ook zeg! Flinke dame! Niet afgevallen na de geboorte? Was ik trouwens vergeten gister, zl is nog wat te geel eigenlijk. Als dat volgende week nog zo is moeten we bilirubine laten prikken.
@madelein wat verstandig dat je de fysio gebeld hebt. Goed bezig. Alle beetjes helpen, hopelijk duurt het opbouwen niet te lang. En wat leuk voor je dochter dat het al lukt om te gaan morgen. En rustig aan doen, ik lig al 4 dagen op bed, jij was degene die een paar uur na een keizersnede naast je bed stond te huppelen. Haha. Dochter was wel wat afgevallen, waarschijnlijk door het spugen door de misselijkheid. Geboren met 3870. Dus afvallen ruim binnen de norm. Melk zit er zat, begin goed stuwing te krijgen. M’n eigen temperatuur was net 37,6, denk door de stuwing. Vanaf 37,5 moet kraamhulp vk bellen. Blabla. Maar ik moest het in de gaten houden en boven 38 weer bellen. Straks maar ff zoon de boel goed leeg laten drinken, zal wel helpen.
Hahaha ja das waar maar ik had geen bi . Dl ging tot nu toe met oma, maar die kan morgen niet. Dus ze moet morgenochtend alleen even zelf in dr auto stoel zien te klauteren en dan gaan we. O dat is super netjes ja. O die stuwing is pijnlijk he. Was ik weer even vergeten. Als zl niet wil drinken misschien even goed leeg kolven. Dat hielp hier wel.
Ik besef dat ik net voor t eerst een luiertje bij dochter heb verschoond, zo rustig aan doe ik. Haha. Maar papa en zoon zijn boodschappen doen, dus moest mezelf ff redden. Gaat ook wel prima. Ik heb haar vandaag een maat 50 pakje aan, die zoon ook aan heeft gehad, maar hij is eigenlijk te klein. Gelukkig is de stuwing nog niet pijnlijk, begint wel gevoelig te worden. Ze is er nu wel goed aan het drinken, dus weer ff de boel soepel, leeg redde ze niet, maar soepel is goed genoeg. Maar zo eens m’n kolf onder het stof vandaan halen en de boel eens uitkoken, mocht het dan nodig zijn, staat het in ieder geval klaar. Wat lekker dat oma dat soort dingen gewoon doet. Maar stiekem ook wel heerlijk om het zelf weer te doen.
Haha dat is wel rustig dan idd Jammer he dat ze er zo snel uit groeien. Nu merk ik ook pas dat dl veel langzamer gegroeid is, waarschijnlijk door haar reflux. Die heeft echt nog wel 2-3 mnd in maat 50 gezeten. Met hetzelfde start gewicht en lengte als zl. Fijn dat het nog niet zo pijnlijk is. Ik vond de derde dag flink afzien. Dingen kwamen tot m’n sleutelbeen zo gezwollen was alles. Oma vind het super leuk om te doen. Die baalt dat ik het zelf weer kan