Tekst/gedicht geboortekaartje

Discussion in 'Prematuur' started by azucena, Oct 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Ik vroeg me af hoe jullie het gedaan hebben met geboortekaartjes :)..

Ik zit een beetje in dubio :p. We wisten al dat de kans groot was dat meneer te vroeg zou komen. Dus we waren van plan van kaartjes te sturen bij thuiskomst. Gewoon simpelweg omdat we niet te veel bezoek in het ziekenhuis wilden hebben.

Ervaring leert nu dat mensen toch wel weten dat hij er is en toch wel bellen om op bezoek te kunnen komen. Dit willen wij nog niet echt, omdat rust toch wel heel belangrijk is en blijft. En steeds andere mensen om z'n bed, vind ik nog geen prettig idee :).

We hebben dus besloten om een kraamfeest te geven, als hij thuis is. Maar we weten natuurlijk nog niet hoe lang dat precies gaat duren. Hij kan over 4 weken thuis zijn, maar ook pas met kerst. Een datum plannen is dus nog best lastig. Theoretisch zou een kaartje sturen dus pas handig zijn, als hij daadwerkelijk thuis is.
    Maar mijn gevoel zegt nu eigenlijk dat we kaartjes moeten gaan sturen! Gewoon omdat hij er is en iedereen dat mag weten ;). Maar dan is het weer lastig met het kraamfeest.. Maar ook weer handig met al het losse bezoek wat nu belt om langs te komen in het ziekenhuis :p.

Zouden jullie in onze situatie gewoon alvast een datum in januari prikken (dan zal hij echt wel thuis zijn ;))? Of toch maar wachten tot het echt zeker is..

En vraag 2;
    Hebben jullie ideeen voor de tekst? Het liefst zou ik een gedichtje erop zetten wat de situatie omschrijft. Het is best een heftige periode geweest namelijk, ik heb zelf 7 weken in het ziekenhuis gelegen voordat hij geboren werd. (Kort samengevat; met 23 weken opgenomen, funneling, korte bmh + weeen -> longrijping + remming. 26 Weken dips in hartslag baby, 28 weken opnieuw remming + rijping, 30 weken gebroken vliezen en met 30+3 geboren met spoedks.)
    En nu ligt hij dus nog een tijdje in het zkh. Hij doet het verder allemaal prima! (Maar 10 dagen op de NICU gelegen en ook maar 14 dagen in de couveuse. Maar een nacht CPAP gehad en daarna zonder ademhalingsondersteuning.)
    Al met al dus een heftige periode geweest en nu is het nog steeds wel spannend. Maar ik kan geen leuke gedicht verzinnen of vinden :p. Iemand nog tips/ideeen dus?

Sorry voor het lange verhaal hoor! Maar wil dit graag achter de rug hebben, is toch weer een zorg minder ;). Alvast bedankt voor antwoorden en/of tips!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik had de twijfelachtige mazzel dat in onze familie meer prematuren geboren zijn en dat iedereen dus wel wist dat we niet op bezoek zaten te wachten :D Maar ik zou het er gewoon op zetten hoor! Geen bezoek, papa en mama zijn druk genoeg met mij in het ziekenhuis te bezoeken. Ook geen datum voor een kraamfeest, doe maar lekker per whatsapp, mail, sms en facebook als de tijd daar is. Wij hebben het pas gegeven toen ze 5 maanden oud was ;)

We hebben wel een foto van haar bij in het kaartje gedaan, dat stilde de eerste nieuwsgierigheid :D

3. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Wij hadden van te voren al een gedichtje ( daarin ook geen verwijzing naar vroeggeboorte) hebben alleen erbij gezet dat ...ons twee maanden eerder verrast had en nog een poosje in het ... Zh moest blijven en dat voor bezoek we graag hadden dat mensen eerst belden. We wilden het wel vermelden, maar niet te veel benadrukken.

Overleg anders eens met de kinderarts of jullie kleine man straks ook de rs prikken gaat krijgen.( dat is beetje standaard onder 32 wk, denk dat hij ze wel gaat krijgen t/m april.) en wat ze nu adviseren met bezoek/kraamfeest. 3 jr geleden mocht onze kleine vanaf 5 kilo naar het kdv tussen de virussen. Dan lijkt kraamfeest me ook geen bezwaar. Weet niet hoe ze daar nu over denken. Prikkels en virussen daar zijn ze in het begin vaak voorzichtig mee.

Anders is het misschien nog een idee om ipv kerst/nieuwjaarskaarten in december een uitnodiging voor het kraamfeest te sturen?

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij hadden ongeveer dit gedichtje: 12 weken eerder dan gedacht werden D en J ter wereld gebracht. Maar nu mag iedereen het horen, er zijn 2 kanjers geboren.
    Ik zou het geboorte kaartje even moeten zoeken, wat hij is ietsje anders,

Onze jongens lagen 8 weken in het ziekenhuis en toen ze thuis waren duurde het nog een week of 2 toen we de kaartjes verstuurden

5. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Wij hebben de kaartjes met thuiskomst gedaan.

Geen kraamfeest, maar dat is omdat ik zelf nog te ziek ben daarvoor.
    Bezoek in het ziekenhuis alleen degene die wij er graag wilde hebben.
    Tegen de rest gezegd dat ze mochten komen als ze thuis was.
    Was ook alle begrip voor.

De kaartjes:
    Tekst links

Te vroeg en zo pril
    Het maakte ons even stil
    Zo prachtig en zo klein
    Dolgelukkig....
    Jouw papa en mama
    Te mogen zijn

Tekst rechts

Het is even spannend geweest
    Maar nu is het feest
    Na 14 weken ziekenhuis
    Is j. eindelijk thuis

6. chrissie2207

chrissie2207 Actief lid

Jan 7, 2012
    100
    0
    16
    wij hebben direct kaartjes verstuurd en erop gezet

Bijna te klein om vast te houden maar te groot voor woorden

en

Als steff straks bij ons thuis zou zijn, vinden we jullie bezoek heel erg fijn

netjes maar wel duidelijk dat we dus het bezoek niet in het ziekenhuis wilden
    de mensen wat echt dichtbij ons staan belde wel en een paar zijn ook wel mee geweest naar het ziekenhuis.

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Wij hadden iets van "ons kleine meisje is klaar om de wereld te ontdekken"

En dan; " kraambezoek graag als wij weer thuis zijn".

Ik vond gewoon bezoek leuker dan een kraamfeest.
    Had ook al lang niemand gesproken en vond het leuk om iedereen weer te spreken ;).

Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
    Op kleine kanjers staan ook wel wat voorbeeldgedichtjes geloof ik.

Succes!

Grtz.

8. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties :)!

Ik heb gister het kaartje naar de drukker verstuurd, dus we hebben de knoop door kunnen hakken :p. We hebben nu gewoon een geboortekaartje, waarin niks staat over bezoek. Alleen een gedichtje waarin duidelijk is dat hij nog in het ziekenhuis ligt. Bij de mensen die we uitnodigen voor het kraamfeest, stoppen we nog een inlegvel bij het kaartje met de uitnodiging.
    Dan lopen we nu wel het risico dat mensen die we niet uitnodigen voor het kraamfeest alsnog bellen voor een afspraak om te komen kijken (volgens mij vinden de meeste mensen een vroeggeboorte rete interessant ofzo.. Heb al zoveel kaarten en telefoontjes gehad, vraag me af of dat bij à terme ook zo geweest was.)

Ik vind het kaartje heel leuk geworden:
    (Linksonderin aan de binnenkant staan onze adresgegevens nog)

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Wat een leuke kaart met een mooie tekst!
    " grote " jongen ook al zeg! En een super naam!
    Hij komt er wel ;)!

10. jessyd

jessyd Bekend lid

May 20, 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    wat voor gedichtje heb je er in gezet kan het niet zo goed lezen en ben wel benieuwd

11. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Links staat een heel cliché gedichtje:
    Omdat je te vroeg bent gekomen,
    Moet je nog even in een ander bedje dromen
    Wij moeten nu geduldig zijn,
    Maar je thuiskomst zal een feestdag zijn.

Boven z'n naam staat:
    Je kwam 10 weken eerder dan verwacht,
    Maar je bent veel sterker dan we ooit hadden gedacht

12. jessyd

jessyd Bekend lid

May 20, 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    mooi

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    Erg mooi kaartje zo meis! Mooie tekst.
    Ik heb destijds wel een beetje je topic gevolgd. wat fijn dat Quinten het zo goed doet. hij is een sterke knul en komt er wel.
    Geniet van jullie mooie mannetje!

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben denk ik na 10 dagen kaartjes gestuurd, simpelweg omdat we ze niet eerder uitgezocht hadden, wisten wij veel dat ze zo vroeg zou komen :)

Ons tekstje was

Mama's buik was zeker niet groot genoeg
    want ons eigenwijsje kwam 2 maanden te vroeg

En verder hadden we een weblog voor haar gemaakt waar alles op stond, en een QR-code op het kaartje die iedereen kon scannen, zo wist iedereen precies wat er aan de hand was.

15. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Onze tekst was:

"Rond eind april wordt onze tweeling thuis verwacht. Liefst hebben we dat je tot dan met een bezoekje wacht"

Share This Page