33 en voor het eerst zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jane1972, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ja maf he!? Hoewel ik het eigenlijk wel vermoedde, het is al eerder gebleken dat ik supervruchtbaar ben. Ik wandel op het moment iig op wolkjes...die af en toe wat te snel bewegen en dan word ik misselijk maar dat hoort erbij.

Hoe wij eerst waren mbt kinderen....nou...Ik heb het bijv 3 jaar terug voor elkaar gekregen ruzie te krijgen met een kind van een jaar of 10. Zij vond dat ik voordrong in de skilift en ik vond dat onzin. En da's puur omdat ik me niet in een kind kon en wilde verplaatsen, ik vond dat het kinderachtig..uh-hum, hehe. Toen ik boven aankwam lagen mn vrienden dus helemaal in een deuk want die hadden me natuurlijk zien bekvechten met dat meisje. De vriend die ons uitlachtte omdat hij dacht dat het een grap was dat wij kinderen willen, zat dus ook in dat gezelschap. :)

Dus we waren anti-kids, we vonden ze niet leuk en waren ook niet bereid ons leven aan te passen. Ik heb zelfs 4 jaar terug een abortus gehad; geknapt condoom terwijl wij nog totaal anti-kids waren. Daar sta ik nog steeds achter, dat was niet het moment.
    Ons gevoel over kinderen is wel veranderd toen onze beste vrienden kinderen kregen, vanaf dat moment hebben we ons best gedaan om eraan te wennen en daar is het gebeurd...ik ben hun dochtertje echt leuk gaan vinden, dat is wel zo'n schatje!

Dus ja...de welbekende biologische klok dreunt in mn oren, sinds een jaar maar het grappige is dat mijn vriend sinds een jaar ook kinderen wilde, maar wij van elkaar dachten dat de ander en geen trek in had. Duh! Hehe, en dat voor een stel wat erg toch goed communiceert....gewoonlijk iig. :(
    En het moment dat ik het echt voor mezelf toegaf en het mn vriend opbiechtte was typisch "bad timing": middenin een restaurant heb ik een half uur echt hard zitten huilen omdat ik dacht een hopeloos pleidooi te houden, hehe! Naja, de volgende dag was de knoop doorgehakt. :D

Ook een leuk trouwens, jouw verhaal! En zooo bekend...de echte 1e ronde tel ik niet mee omdat wij toen ook na mn eisprong aan de gang zijn gegaan..toen we thuis kwamen van vakantie ben ik s op internet gaan rondneuzen en toen bleek dat we echt zwaar te laat waren voor een kans op bevruchting. Wij dachten dat je de laatste week voor je menstruatie vruchtbaar bent.. 8)

Je bent ongesteld op de dag dat je rood bloed hebt. Bruin bloed is oud bloed. :)

Veel succes en plezier met zwanger worden! Als je het moeilijk vindt langer te wachten eer je zwanger wordt zijn er een aantal methodes waarmee je je kansen kunt verhogen. Wat Twinny ook al zei: Als jij precies weer wanneer je eisprong is, weet je iig dat je op het juiste moment hebt gevreeen. Ik weet niet of je een temperatuur kaartje hebt maar dat is dus een mogelijkheid. De anderen zijn baarmoedermond voelen en cervixslijm testen en ovulatie testen gebruiken.
    Of je laat het helemaal gaan, vrijt wanneer je er zin in hebt enzo, wat mi wel de meest relaxte manier is. Ik merkte zelf nl al dat als ik niet snel zwanger zou worden, ik er rap genoeg van zou krijgen om dagelijks te tempen ed. Verhoogde zin in sex is toch in veel gevallen 1 van de tekenen dat je in je vruchtbare periode zit. Het moet wel leuk blijven, toch? :)

2. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Ikke bijna 33 en we gaan voor ons eerste kindje!

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo 30+ ers. ik meld me bij jullie aan. Ben 31 en we gaan voor het eerste kindje. Allemaal succes hoor!!!

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben 30 (a'dam, bijna 31). Bij mij was het ook zo dat het heel lang niet zonodig hoefde, kinderen... mijn man heeft echter altijd heel duidelijk een kinderwens gehad... ik denk ook wel eens dat bij mij de klok nooit echt is gaan tikken, omdat ik altijd geweten heb dat er toch een moment zou komen dat hij er over zou beginnen (waar sommige vrouwen juist mannen hebben die niet zonodig hoeven)...

Chrizzzy

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    welkom.
    ik zelf ben 30 en al een poosje bezig voor ons 1ste wondertje,helaas vandag ongi geworden,we gaan ronde 11 alweer in.
    hopelijk ben je snel zwanger en hoef je niet lang te wachten

groetjes sonja

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben bijna 33 en wij gaan er ook voor! Heel veel succes!

7. kreeft76

kreeft76 Lid

4 jun 2006
    65
    0
    0
    verpleegkundige
    purmerend
    Hallo
    ik ben 30 jaar en sinds januari gestopt met pil. Niet gelijk voor het echie gegaan aangezien mijn werk nog veel onzekerheid gaf...maar nu is die onzekerheid weg of minder belangrijk en zit nu in ronde 4.....
    Geduld is een schone zaak!!!
    Let inderdaad op m'n cervixslijm ik temp en klus zolang het kan op de juiste dagen....!!! :p
    Liefs kreeft76

8. Anne5

Anne5 Lid

6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Hi, ik ben 34 en ook wij gaan voor de 1e!!!!

9. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 32 en wij zijn sinds begin van dit jaar "bezig" (voor ons 1e kindje) Zijn nu in 7de ronde en ben deze cyclus begonnen met temperaturen.

Jane, ik ben heel veel wijzer geworden door het boek "Zwanger worden" van Marielle Croon te lezen. Alles wat je wilt weten over zwanger worden kun je daarin terugvinden.

Veel succes en plezier en hopelijk is het snel raak (je geduld wordt namelijk heeeeel erg op de proef gesteld als je zwanger wilt worden :D )

10. Niet meer actief

Hoi Jane

Voeg mij ook maar toe aan dit lijstje. Ben 35 en we zijn bezig voor ons eerste kindje. Duurt allemaal wat langer dan verwacht. Ik ben sinds oktober 2004 gestopt met de pil. Maar in het begin niet echt bewust geklust ofzo. We hadden bijde zoiets van; niet teveel mee bezig zijn. Als het gebeurd dan gebeurd het.
    Maar nu, bijna 2 jaar verder en nog niets gebeurd. Dus zijn we sinds 2 maanden geleden echt bewust gaan klussen rond het ei. Dus technisch gezien zitten we pas in ronde 3 ;)

Liefs,
    Gerrina

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,
    Wij zijn ook bezig voor de 1e. En nu maar hopen dat het snel lukt .

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Volgens mij ben ik de oudste? ;) Ik ben net 39 geworden en wil vreselijk graag mijn huidige hubbie een kindje geven! Ik heb al een zoon van 13 uit een vorige relatie...
    Ik ben in feb. 2006 gestopt met de pil, de eerste cyclus nog even veilig gedaan...en nu bezig in de 6e ronde...
    Ik ben me er terdege van bewust dat er een kans inzit dat het niet gaat lukken, vooral gezien mijn leeftijd...
    Maar voorlopig heb ik nog goed moed.... :D

Succes!!!

13. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Veel succes.
    Ik hoop dat het lukt!

Groetjes,
    Cat

(die in middels 34 is geworden :D)

14. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi,

ik ben 35 en ook zwanger van de eerste, waarschijnlijk enige. Ik heb af en aan, wel en geen kinderen willen hebben, maar toen ik 35 werd schrok ik een beetje. Ik heb ook een half uurtje zitten huilen omdat ik dacht dat mijn vriend het (nog) niet zou willen, maar we hebben die avond besloten dat ik na die strip zou stoppen met de pil. En ik was in de 3e ronde zwanger!

Leuk om hier meer dertigers te treffen! Ook leuk om van (ex)twijfelaars te horen!

Ik hoop dat iedereen lekker snel zwanger is!

Groetjes,

Dominique

Deel Deze Pagina