Ik ben nu bijna 2 weken overtijd, maar de testen geven aldoor negatief aan. Maar heb het idee dat ze het niet doen, omdat ik geen streepje krijg en in de beschrijving staat dat ie dan niet werkt. Maar dat is dus elke keer zo. Wat doe ik fout???
Als een test zijn werk goed heeft gedaan, krijg je een streepje bij de C (het controlestreepje); dat streepje móet er staan, anders is wel of geen streepje bij de T (het testtreepje) niets waard en kun je daar dus niet op vertrouwen. Als er een streepje bij de C staat, maar niet bij de T, dan is dat een negatieve test en zit je hCG dus onder de waarde waarvoor de test gevoelig is. hCG wordt aangemaakt wanneer de innesteling heeft plaatsgevonden, het kan dus zijn dat je een late innesteling hebt en dat je daarom op de dag dat je ongesteld zou moeten worden negatief test, terwijl je eigenlijk wel zwanger bent. Sommige vrouwen testen pas 3 of 4 dagen nadat ze over tijd zijn positief. Bij twee weken over tijd zou je echt wel hCG in je urine moeten hebben als je zwanger bent, krijg je geen positieve test en blijft je menstruatie uit? Even naar de huisarts
Clearblue bellen meid, die sturen je dan nieuwe testen, ze hebben een hele goede klantenservice. Ik heb dit probleem ook een keer gehad maar dan met hun ovulatie testen.
je zegt dat je geen teststreepje krijgt, krijg je wel een controlestreepje? Zie je wel de urine doorlopen op je test?
Je krijgt geen TESTstreepje? Dus wel een controlestreepje? Teststreepjes verschijnen alleen als je zwanger bent. Verschijnt er geen teststreepje, dan is de test gewoon negatief (en is er niks mis met de test!) Dat je nu zo lang overtijd bent, wil helaas niet automatisch zeggen dat je dan zwanger bent. Sommige vrouwen slaan ook zomaar een cyclus over namelijk. Ben je regelmatig ongesteld? Ben je al lang gestopt met de pil? Hoe lang waren je laatste cyclussen?
Ik denk dat de test het dan wel doet hoor maar dat jij niet zwanger bent Heb je al een Kv test geprobeerd? En heb je geen foto?
sorry meiden, even in de war! Ik krijg geen controle streepje. Ik ben nu 3 kwart jaar gestopt met de pil. Heel regelmatig ongesteld, dus snap er niks van. Wel een miskraam gehad, maar daarna gewoon weer ongesteld geworden.
Wat gek, misschien heb je dan toevallig een verkeerde set gehad, want een controlestreepje hoor je zelfs met water te krijgen. Idd even CB bellen!
Inderdaad. Even met CB bellen. Als ik de verhalen zo hoor, hebben ze een uitstekende service en doen ze niet moeilijk. Je zou ook even met een goedkoper merk kunnen testen: bijvoorbeeld Kruidvat 2 voor 5 euro, DA Eigen merk of Apotheek Eigen merk. Of testen via internet bestellen: Matcare of Sensitest. Ik ben zelf geen voorstander van testen waar zo'n plusje op moet verschijnen. Daar heb je vrij gauw kans op een pennestreepje, terwijl dat in de meeste gevallen negatief betekent.
maar als je meerdere testen hebt gedaan (en dat begrijp ik uit je post) kan hget dan ook zo zijn dat jij iets fout doet? Bijv te weinig urine gebruiken oid?