33 weken, beeb ineens heel rustig??!

Discussion in 'Zwangerschap' started by juenco, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Ik vind het heel moeilijk om zelf te beoordelen. Mijn meisje is altijd erg druk, draaien, trappelen etc Maar vandaag, sinds een uur of 13.00 is ze héél rustig.

Pas al ik of mijn vriend mijn buik behoorlijk wiebelt, dan beweegt ze een klein beetje. Normaal gesproken reageert ze al op een aai van mij.

Wat is "je baby minder voelen" waar men het steeds over heeft...dit? Of moet je het dan echt een paar dagen niet goed voelen bewegen...

Ik vind het zo lullig om de VK te bellen voor niks. Laatst had ik me zorgen gemaakt om het feit dat mijn buik niet goed gegroeid was (alles bleek gelukkig goed) ze reageerden heel lief hoor, maar ik had toch wel een beetje het idee dat ze vonden dat ik me zorgen maakte om niks...

2. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    meid als je het niet vertrouwt gewoon bellen daar zijn ze voor beter 1 keer teveel dan 1 te laat toch

3. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    Meteen bellen als je het niet vertrouwd! Je hebt het recht om te weten of alles wel in orde is. Ze kunnen makkelijk even het hartje beluisteren of je aan het ctg leggen!

Succes he

4. Willeke1987

Jan 29, 2009
    87
    0
    6
    Female
    mijn vk zegt ook dat ik overal om mag bellen. ik zou niet eens kunnen slapen met zo'n idee in mn hoofd

5. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Toch maar even gebeld, ik voelde me door jullie gesteund! Ze had het nogal druk en kwam druk over. Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want de baby kreeg sowieso minder ruimte (ja maar die ochtend had ze zo te voelen nog genoeg ruimte au au :))

Maar goed, toen ik opgehangen had, kreeg ik ineens een schop, daarna nog één. Ze was weer aardig wakker gelukkig. Nu (in de ochtend) is ze er weer als vanouds, heerlijk trappelen tegen mijn blaas (die ontstoken is heb ik zojuist van de dokter gehoord :()

6. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Soms kunnen ze ook even anders zijn gaan liggen waardoor je de baby minder voelt. In ieder geval goed dat je gebeld hebt! En volgende keer als je twijfelt gewoon weer doen. Ik had rond 31 weken hetzelfde, maar te lang zitten dubben. Het was al een dag of 2 behoorlijk stil in mijn buik voordat ik belde (deze zwangerschap verloopt moeizaam dus ik voel me al zo'n zeur waardoor ik me zo bezwaard voelde). Werd daarna meteen doorgestuurd voor een ctg, gelukkig was alles goed. In het ziekenhuis waren ze ook heel duidelijk. In 99 procent van de gevallen dat een vrouw binnenkomt met de mededeling dat ze de baby niet voelen is er niks aan de hand, maar als er wel wat aan de hand zou zijn vergeef je het jezelf nooit als je te lang hebt gewacht. Bovendien, hoe eerder je er bij bent hoe meer ze kunnen doen.

Share This Page