Stress weeenopwekkend???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momof3, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik ben van mijn dochter met ongeveer 34 weken bevallen. Ik lag toen al 5 dagen in het ziekenhuis met een scheurtje in mijn vliezen.
    Lang verhaal kort... mijn ma aan de lijn en ik in de stress. Die avond ben ik bevallen.

Nu vraag ik me af.. kun je echt van stress weeen krijgen????
    Maak me dr n beetje zorgen om want hoewel manlief kei hard aan het klussen is op zolder zodat zijn bureau etc van de babykamer kan, blijf ik bang dat deze baby eerder komt en zijn kamer nog vol met papa's rotzooi staat.

Probeer heel rustig te blijven hoor en t positief in te zien.. ik zie ook wel dat de zolder vordert hoor. Tis ook frustrerend als je thuis zit, tegen de zooi aan te kijken terwijl ik nu echt weinig kan. :(

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Meestal is het juist dat veel stress je weeen remt.

3. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Volgens mij maak je als je stress hebt een hormoon aan wat wel weeën kan veroorzaken.

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit. Onze mevrouw van de zwangerschapsgym vertelde dit ook.

5. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik had veel pijnlijke harde buiken en die waren van de stress volgens verloskundige. En van harde buiken zeggen ze weer dat die weeen kunnen opwekken. Dat klopt dan toch niet?

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hmmz..

Ja destijds zeiden ze dat stress mij wel over t randje duwde. (maar dat was een verpleegster,weet niet hoeveel zij ervan weet).

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik ben bevallen bij 27 +2 en ik had heel erg veel stress. Bij mij veroorzaakte het waarschijnlijk wel de weeen. Ik zie dat je al 35 weken bent, dus ik denk dat je de minimale 37 wel gaat halen hoor. En als je kindje nu zal komen denk ik dat je kindj alheel groot en sterk is. Vanaf 34 weke remmen ze geen bevallingen meer omdat kindjes dan sterk genoeg zijn. Zou me daar iig niet druk over maken als ik jou was. Anders krijg je daar miss dan ook weer stress van. En stress is ongeacht of het weeen opwekt nooit goed voor een baby in je buik. Succes nog even!!

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Jeetje 27 weken :$
    Ja ik hoop dattie blijft zitten... iig niet geboren word door stress maar dat hij dan geboren word omdattie eruit wil :p

Thnx

9. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik denk dat het per persoon verschillend is...en dat de oorzaak stress dus niet duidelijk aan te geven is..

Ik zelf sta stijf van de stresss..lees mijn topic over zo verdrietig ;)

Maar nog geen weeen hoor, en kleine meid ligt zelfs nog niet vast ;)

maar zoals bovenstaande meiden vertellen...bij de 1 zou het kunnen opwekken, en bij de ander kan het juist tegen werken...ik denk dat dat de juiste theorie is...;)

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Stress kan inderdaad weeën opwekken. Het eerste wat ze mij vroegen toen ik met premature weeën in het zh kwam was of ik stress had, dit was gelukkig niet het geval.
    Maar tijdens het proces van een 'normale' bevalling kan stress ook de weeën verminderen of doen stoppen. Grapje van moeder natuur dat je bij gevaar eerst een veilige plek kan vinden om dan verder te gaan met bevallen, iets wat handig was toen we nog in de prehistorie leefden.

Kortom stress is nooit goed ;)

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier best wat stress gehad, maar tweemaal over de 41 weken gelopen hihi.

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

je kan weeen krijgen van stress ik moet er ook mee oppassen omdat ik overspannen ben en ook nog eens bandenpijn 15/24 uur per dag heb...
    dus probeer kalm te blijven en met je man erover praten...

suc6 ermee

13. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je had natuurlijk al 5 dagen een scheur in je vliezen dus de bevalling was al in gang gezet door je lichaam.
    Misschien dat stress op dat moment de druppel wel is geweest, maar bij een zwangerschap zonder complicaties lijkt me niet dat je van een beetje stress meteen bevalt.

Misschien dat het bij extreme stress wel anders ligt.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.636
    1.443
    113
    Ik heb ook veel stress. En mij is verteld door zowel verloskundigen als yogatherapeut dat stress vaak de weeën wat opwekt.

15. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    heb op 30 weken een nachtje aan de monitor gelegen wegens voorweeen na een hele harde ruzie met schoonmoeder ,vriendin en mn vriend ;dus als je t aan mij vraagt GEWOON RUSTIG DOEN!!!!
    laat iedereen maar stressen en zorg goed voor jezelf

16. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, kreeg al zoiets van mij collega te horen: "jij bent verl te relax, baby vindt het veel te fijn daarbinnen. Ga eens wat stressen!"

Haha, maar hoeeee!??!!

Dames die nog niet zo ver zijn, doe wel rustig aan hoor. Probeer dingen naast je neer te leggen.

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Stress is meestal juist remmend, zolang je je niet "veilig" voelt zul je niet snel bevallen.

Deel Deze Pagina