nou de vk in het ziekenhuis, zei ook wel dat er nog van alles kan gebeuren, alleen voel ik mijn kleintje heel goed en hijis nog niet 1x omgedraait. loki, ik heb er nog nooit van gehoord, maar wel fijn dat ze het nu weten en dat je weet waar je aan toe bent, als je kindje wel goed had gelegen had je dan wel een normale bevalling kunnnen hebben?
Hoi Sammie, ik zie dat we ongeveer even ver zijn. Dus jij bent al speciaal hiervoor doorverwezen naar een gyneacoloog? Mijn VK wuift het nog weg en zegt dat er nog zeeën van tijd zijn (waarschijnlijk wil ze me niet onnodig ongerust maken). Maandag moet ik weer op controle. Ben heeeel erg benieuwd wat ze gaat zeggen. Als jij geen draaipoging wil dan hoef je het ook helemaal niet te doen hoor. Dat dat bij mijn vorige zwangerschap wat anders liep (gyn had niet eens met mij overlegd dat hij mijn "dwarse" baby een kwartslag ging draaien) is vast niet standaard. Maarja, toen was er ook nogal wat haast bij geboden omdat ik al over de 41 weken zwanger was en de bevalling ieder moment kon beginnen. Met een baby die dan dwars ligt is dat gevaarlijk. Ik denk dat dat de reden was dat ze zo snel handelden en niet eens mijn reactie afwachtten.
Ik loop al bij de gyn vanwege mijn dwarslaesie dus niet perse voor het kindje. Wij moeten volgende week pas weer, dus het is afwachten hoe hij dan ligt. Ook spannend voor jou!
Hier mijn tweede zwangerschap met wederom een stuitertje. Dit kindje heeft nog nooit waarneembaar in hoofdligging gelegen. Mijn zoontje ook niet. Toch blijf ik weer hoop houden dat er nog een wonder gebeurd en deze kleine gaat draaien anders zal ik wederom een KS krijgen. Draaien heb ik bij mijn zoon wel geprobeerd, Ze houden je echt goed in de gaten, had er gemengde gevoelens over maar achteraf was ik erg blijd at we het toch geprobeerd hadden. Overigens denkt de gyn nu dat ik waarschijnlijk een afwijkende vorm van de baarmoeder heb. Dit na 2 miskramen en vier keer een uitgebreid vruchtbaarheidstraject en toen was er nooit wat opgevallen. TS veel succes en 33 weken is nog vroeg draaien kan je ukkie zeker zelf nog. Nog een tipje als de uk lekker actief bezig is even op handen en knieen zitten hierdoor komt je BM vrij en heeft de kleine betere beweegruimte.
Vandaag gehoord dat onze baby in stuit ligt, maar een maand geleden lag hij nog goed, dus ik ga ervan uit dat hij zelf nog wel weer omdraait. Bij 33 weken heeft hij volgens mij nog voldoende tijd en ruimte daarvoor. Over 2 weken gaan we weer kijken of hij nog steeds in stuit ligt, ben benieuwd!
Hier de vorige zwangerschap ook tot ongeveer 37 weken in een stuit daarna is ze nog gedraaid uit zichzelf. Kan gewoon nog hoor!
hier ligt de kleine ook in stuit dit komt door mijn hartvormige baarmoeder, een draaipoging kunnen ze daarom niet doen. Krijg dus een keizersnede.
Ja hoor, mocht Uk toch ineens in hoofdliggen gaan dan mag ik gewoon natuurlijk bevallen. Alleen is de kans heel klein omdat de ruimte op die manier veel minder is en uk nu al opgesloten ligt...
Mijn kindje ligt nog steeds met bijna 39 weken nog in een stuit Tussen week 36 en 37 een draaipoging gehad, maar het wilde helaas niet baten. Ons kindje vindt het wel prettig zo liggen bij mama Ik ga nu ook voor op controle bij een gynaecholoog en vorige week is mij gevraagd voor wat voor bevalling ik wil gaan. Ik had vastbesloten om voor een stuitbevalling te gaan, er zitten risico 's aanvast, maar dat geldt ook voor een keizersnede. Ik vind een geplande keizersnede ook weer zo gepland, dus ik kies voor de natuurlijke weg. Ik hoop stiekem dat hij toch nog goed indaald en toch voor een normale bevalling kan gaan met daarbij een verloskundige! Succes meiden en geef zeker de hoop niet op! 3% liggen voor de uitgerekende datum nog in een stuit. Vooral positief blijven!
yeah kleine is gedraait! hij ligt nu lekker goed en met zijn kont in mijn rib hoop dat hij zo blijft liggen