Heb het even zwaar..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos02, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hoi mama's,

Ik kan niet slapen voor de zoveelste keer dus heb de tablet er maar bij gepakt om even van me af te schrijven. Ik moet om 9 uur bij de fysio zijn (gelukkig). Om te beginnen, ik ben 35 weken zwanger en heb bekken instabiliteit en dat ging eigenlijk best goed tot ik spierpijn kreeg in mijn benen. Ik dacht dat het kwam doordat ik wel eens kramp had s nachts. Dat is nu gelukkig over maar de pijn in mijn benen is alleen maar erger geworden. Zo erg dat ik er niet meer op kan liggen en niet van kan slapen. Ik kan er oline ook niks over terug vinden. Mijn benen voelen de hele dag aan alsof ik flink heb lopen shoppen de hele dag, en dan wil ik gaan liggen om te rusten en dan kan ik niet liggen van de pijn. Als ik dan op wil staan dan sta ik een soort van 'vast' en kan ik niet lopen.

Ik hoop dat de fysiotherapeut morgen hier een antwoord op kan geven en er wat aan kan doen, anders maar even naar de huisarts. Heb dit niet bij mijn vorige zwangerschap gehad.

Troost is dat ik de kleine goed voel bewegen maar als dit zo blijft worden het nog zware laatste weken.

Sorry voor mijn lange verhaal maar mijn man ligt zo lekker te slapen en ik moest het even kwijt.

Liefs

2. Lachouffe

Lachouffe Lid

18 jan 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt vervelend en (helaas) herkenbaar! Zou het niet kunnen dat je vitamine b12 tekort hebt? Bij mij uitte zich dat in deze klachten! Gevoel van hele dag veel gelopen te hebben en veel spierpijn in de benen.

Misschien de moeite waard dit te checken!!

Sterkte!

3. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had ook bi en dezelfde klachten met de benen.
    Bij mij kwam het door de bi.

Succes bij de fysio

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    He irritant zeg. Mij helpt t om afwisseld koud en warm de douche op mn benen te houden. Daarnaast misschien magnesiumtabletten gebruiken? Mag je gebruiken en kan je halen bij bijv de tuinen.
    Verder je man vragen om je benen te masseren voor je nr bed gaat, helpt bij mij ook!
    Sterkte nog even!'

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dat heb ik ook al vanaf 12 weken zwangerschap! Dat komt door je bekken en betekend dat je teveel doet.
    Mijn fysio kan er niks aan doen behalve zeggen dat ik niet meer mag zitten.
    Dus liggen/staan of lopen.

6. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Ik neem er een magnesium supplement voor bij en sindsdien geen last meer van.

(Heb ook bekkeninstabiliteit)

7. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Is het echt spierpijn of zijn het meer krampen? Volgens mij helpt magnesium tegen het laatste. Ik meen dat magnesium alleen niet goed wordt opgenomen (als je dit extra zou nemen) zodra je een vitamine D tekort hebt. Misschien iets om uit te zoeken. Sterkte in ieder geval.

8. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb verder geen ervaring met bekken instabiliteit gehad maar wel veel krampen later gehad in me benen. Heb je wel al geprobeerd om naar magnesium te kijken ?

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Vervelend!

Zoals meer dames hier al aangeven, een magnesiumsupplementje kan soms wonderen doen! Ik heb 'm van De Tuinen, volgens mij BioActive (blauwe verpakking). Kost 7,99 voor 60 tabletten. Je hoeft er maar 1 per dag te nemen, dus je kunt er twee maanden mee vooruit.
    Heb het voor de zekerheid nagevraagd bij mijn vk of ik dit mag gebruiken en het was geen enkel probleem!

10. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik heb geen krampen dames! Ik heb dit wel gehad en dacht dat de pijn daar van kwam maar dat is dus niet het geval. Ik houd erg veel vocht vast en volgens de fysio is de doorbloeding niet goed meer waardoor ik in 'rust' last krijg. Schijnt een en ander bekneld te zitten. Het zal wel kloppen want mijn vingers doen ook pijn vanwege de vocht.

Nog even volhouden volgens de fysio. Ze heeft me goed gemasseerd en hopelijk helpt dat de doorbloeding. Ben benieuwd of het nu beter gaat. Moet over 2 weken pas terug dus ben benieuwd. Of raden jullie nog aan om naar de huisarts te gaan of de verloskundige te bellen?

11. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik zou zelf wel even de vk bellen om te kijken hoe je bloeddruk is als je veel vocht vasthoudt.

12. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hm ja ik hou al wel een tijdje vocht vast hoor. Vorige week ook aangegeven en mijn bloeddruk was goed, altijd iets aan de lage kant. Ik wil opzich wel bellen maar dan moet ik het spoednummer bellen en dat vind ik altijd zo bezwaard.. Het gewone nummer is alleen maandag, dinsdag en donderdag tot 12 uur bereikbaar. What to do?

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hield bij de eerste ook veel vocht vast, nu merk ik het nog niet zo erg. Wat bij mij helpt is steunkousen dragen, die geven tegendruk waardoor het vocht beter afgevoerd wordt en dus ook de circulatie beter wordt in je benen. Probeer ook je voeten eens wat hoger te leggen als je 's avonds op de bank zit of in bed ligt.
    Ik droeg naar het einde toe ook polsbraces omdat ik tintelende vingers kreeg door het vocht.

Ik zou zelf ook niet zo snel de spoedlijn bellen in jouw geval, dat zou ik enkel doen als je plots vocht gaat vasthouden of me echt naar zou gaan voelen. Daarentegen als je echt het gevoel hebt dat er wat mis is moet je wel gewoon de spoedlijn bellen hoor, daar zijn ze voor!

Succes!!

Deel Deze Pagina