Hallo, Zoals je misschien al weet (van mijn vorige vraag) heb ik 21 april een miskraam gehad. Ik wist het toen nog niet zeker, maar 27 april heb ik een echo gehad en daar was niks meer te zien, dus zei de verloskundige dat ik een miskraam heb gehad. Ik moest die dag nog wel voor de zekerheid een test doen, om te kijken of het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Dit omdat ik al zeker 2 maanden bruin vloeide. Ik heb een test gedaan, wel een andere als die ik eerder gedaan heb (toen was het clearblue). Die test gaf aan dat ik niet zwanger was. Nu heb ik vanaf zaterdag dat ik, zo ongeveer om de dag, alleen 's ochtends een beetje oud bloed verlies. Voor de zekerheid heb ik vanmorgen een test gedaan. Die gaf weer aan dat ik wel zwanger was. Dit was de digitale van Clearblue. Nu snap ik er eigenlijk niks meer van, want kan dit dan nog wel innestelingsbloeding zijn, of is er grote kans dat dit hetzelfde gaat verlopen als de vorige keer. Dat ik dus 2 maanden lang bruin vloei en uiteindelijk een miskraam krijg? Ik ben hier erg bang voor en maak me ook best wel zorgen. Er gaan allerlei gedachten door mijn hoofd. Ook dat het misschien nog steeds wel een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, nog van de vorige keer. Misschien zijn mijn gedachtes wel heel erg stom, maar ik heb er eigenlijk ook totaal geen verstand van. Zou iemand mij wat meer duidelijkheid kunnen geven? Ik wil graag weten waar ik nu aan toe ben.... Alvast heel erg bedankt. Groetjes Marga.
hoi Marga, ik begrijp je onzekerheid/ Als de test aangeeft dat je zwanger bent, dan is dat zo. Vaak heb je bloedverlies aan het begin van de zwangerschap, zonder dat er iest gebeurt. Ik snap dat het moeilijk is, maar je moet toch geduld hebben. Regel alvast een echo, dan heb je iets om naar toe te leven.In de meeste gevallen gaat het- ook bij een beetje bloedverlies- gelukkig gewoon goed! Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord. Volgens mij is er al wel wat fout gegaan afgelopen weekend. In de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik erg veel last van krampen gehad. Ook erg veel bloedverlies. Dieprood. Ik denk dat ik dus weer een miskraam heb gehad. Maandag ben ik bij de dokter geweest, die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar kan ik 5 juli terecht. Afwachten dus maar, maar ik ben er bijna zeker van dat het weer een miskraam was. De test gaf gister nog wel positief aan, maar ik las dat dit niet hoeft te betekenen dat ik dan nog steeds zwanger ben. Het enige wat ik denk ik nu nog kan doen, is afwachten tot 5 juli...... Groetjes Marga.
hoi Marga, bij veel bloedverlies en krampen heb je wel kans dat het mis is ja. De test kan dan inderdaad nog wel positief blijven totdat al het weefsel verloren is. Sterkte met afwachten! Mirjam