hoi dames ik heb een beetje een genant kwaaltje. ik ben benieuwd of dit komt door de zwangerschap. misschien kunnen jullie wat duidelijkheid scheppen. ik heb de laatste 2 weken steeds zo´n jeuk down under. en gister was het helemaal opgezet. zijn er meer van jullie die hier last van hebben?
Ik denk dat met 'down under' een andere plek wordt bedoeld dan de anus... Maar goed, wat je beschrijft kan te maken hebben met het opzetten van de klieren in je vagina en dat is inderdaad onderdeel van de zwangerschap maar je het kan ook een schimmel betekenen. Heb je er veel last van (jeuk, krabben, branderig) ga dan even naar de huisarts. Draag verder ruim zittende kleding en 100% katoenen ondergoed. Als je de kans hebt... loop dan even lekker bloot!
Klinkt als een schimmelinfectie, wat heel veel voorkomt tijdens de zwangerschap! Even aan je vk of je huisarts vragen en dan krijg je (meestal) Gyno-Daktarin, 3 soort ei-achtige tabletten die je vaginaal moet inbrengen en dan is het over! Sterkte!
Klinkt als schimmelinfectie.. Ik vermoed dat als je de assistente aan de lijn hebt je zo wel een recept kunt krijgen en niet eens een afspraak nodig hebt.. Mocht je wel even "gezien willen worden" zoals ze dat hier wel noemen, dan hoef je weaarschijnlijk niet eens met de billen bloot.. Pas als je iets voor een schimmelinfectie krijgt en blijkt na een week niet te helpen kan t wat anders zijn en dan willen ze wel ff kijken... Zo heb ik vorige week zelf een recept voor miconazol gekregen.. maar ben niet zwanger en heb vooral jeuk aan mn schaamlippen..
Had ik ook last van. Kwam bij mij door het ondergoed. Draag nu gewoon katoen en niet dat andere (weet even niet hoe het heet) dat gladde stofje. Bij mij was het na 2 dagen weg.
Ik had tijdens mijn zwangerschap regelmatig schimmelinfectie. Komt omdat de zuurgraad veranderd tijdens je zwangerschap (of zoiets ). Gewoon ff naar de dokter, die van mij wilde trouwens wel altijd even kijken :s, gelukkig is ze een vrouw, voel ik me iets meer op mijn gemak.
inderdaad, da's denk ik een candida infectie... heb ik ook al iets van 5 keer gehad deze zwangerschap, heel irritant!