dikke buik na stoppen borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dorito, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Beste dames,

    Mijn kindje is nu 8,5 maand waarvan ik 7 maanden BV heb gegeven. ik was snel weer op gewicht en moest natuurlijk meer eten toen ik BV gaf. ik had wel een beetje een buikje na de bevalling, maar dat viel wel mee. nu ik 1,5 maand gestopt ben heb ik echt een heel dikke buik, alsof er een kind van 20 weken inzit. als je niet beter weet denk je dat ik zwanger ben, terwijl dat toch niet het geval is. hoe komt dat? gaat dat weer weg?

    sinds dat de kleine 6 maanden is ben ik weer ongesteld geworden. wel laat omdat ik sinds dat hij 6, 7 weken is al geen nachtvoedingen meer geef. na de zwangerschap had ik bijna geen last van hormonen en alleen de eerste maand. maar nu ik weer ongesteld wordt is dat echt vreselijk: steeds zo labiel, afhankelijk van tijdstip in de maand. hoe lang heeft dat gemiddeld tijd nodig? de 9 maanden op, 9 maanden af zijn over een paar weken voorbij en dit is nu al 3 maanden zo. ik word er wel eens verdrietig van.

    verder als laatste (sorry voor het lange verhaal): zou ik graag weer zwanger willen worden, maar is mijn cyclus 1,5 zo lang als normaal. ik word daar wel erg onzeker van.

    nou, veel vragen. alvast hardstikke bedankt voor jullie hulp.

    dorito
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi dorito,

    Dat je buik veel dikker is geworden kan ik helaas niet verklaren, eht zou kunnen dat je je eetpatroon van tijdens de borstvoeding hebt gehouden en daardoor wat meer gewicht vast houd. Je kan hier altijd even mee naar je huisarts gaan.

    Het labiele gevoel is waarschijnlijk hormonaal, het evt starten van de pil kan dit verhelpen. Praat ook hierover met je huisarts.

    hartstikke leuk een volgende zwangerschap maar ik wil je aanraden eerst even lichamelijk weer goed op orde te zijn voordat je een volgende zwangerscahp in gaat, elke zwangerschap is lichamelijk weer eent stukje zwaarder, vergis je niet!
    Het weer regelmatig worden van de cycles kan een jaar duren.

    Groetjes imke
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Beste Imke,

    dank je wel voor je antwoord. ik houd nog even geduld.

    groeten,

    dorito
     

Deel Deze Pagina