33 weken, opgenomen,vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama40, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Fijn dat je nu goede uitleg hebt gekregen van de arts! Maar het blijft natuurlijk allemaal erg spannend! Veel sterkte, hopelijk toch nog zo veel mogelijk dagen in mama's buik!

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Niet teveel stressen... bijna 34 weken... er zijn kinderen die vroeger geboren worden...
    bij 34 weken zijn ze meestal al over de 2 kilo... Dan kunnen ze al meer hebben dan je denkt...
    Ik heb een prematuurtje gehad van 1190 gram... voor je het weet zijn ze groot...

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dank jullie wel, doet idd goed even van me af te schrijven.

Ik weet dat er een hoop gedaan wordt voor prematuurtjes en dat er kleinere en jongeren babys worden geboren. En gelukkig gaat dat heel vaak gewoon goed. De kleine was bij 32 weken al bijna 2000 gr en daar was ik al blij mee,iets boven het gemiddelde en hoe groter hoe beter?

Onze uk moet geopereerd worden na de geboorte en dan wil je toch dat het zo groot mogelijk is (moeilijk uit te leggen want dat wil natuurlijk iedereen) en de stress van wel of geen Downsyndroom is er ook nog.
    We hebben natuurlijk wel zelf voor die stress gekozen door geen onderzoeken te laten doe maar het is gewoon zo spannend.

Ik lig sinds een paar uurtjes nu wel op de zwangerenafdeling en dat is wel zo fijn.
    Alleen mag mijn buuf ws morgen naar huis dus krijg ik weer een nieuwe, iedere dag wat nieuws,weer es wat anders.

En zo lekker bezoek van manlief dus weer iets om naar uit te kijken.

Groetjes!!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tuurlijk is de termijn niet zo 'eng' meer en heeft je kindje vast een mooi gewicht en komt t vast allemaal wel goed.
    Maar het is alsnog iets waar je niet op zit te wachten natuurlijk! En wat veel stress en schrik brengt. En dan heb je al zoveel spanning omdat je niet weet of je kindje down heeft.
    Dikke knuffel van mij hoor!

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Kan me voorstellen dat je best veel stress hebt en dat je je onzeker voelt. Je kleine moet meteen geopereerd worden dat lijkt me echt niet niks!
    Hopelijk kun je het hier allemaal lekker van je af schrijven en heb je fijne zusters die een luisterend oor hebben voor je! Dat scheelt denk ik toch wel wat.
    Heel veel sterkte de komende onzekere tijd!!!!!

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vannacht vreselijk rot geslapen, nu lekker uitzicht op de sneeuw met een zonnetje en daar kom ik wel van bij!!

Alle controles waren prima, hartslag uk weer normaal,vannacht wel harde buiken, tijdens de scan niet.
    Nu maar afwachten wanneer mijn buik zegt dat het genoeg is geweest.
    Gen idee hoelang dat kan gaan duren.

Bedankt voor de reacties weer!

Lovemy2kids: dank je voor je berichtje, zet me even met beide benen op de grond dat onze uk al een eind op de goede weg is!
    Er is hier gisteren een kindje van nog geen 700 gram geboren dus ik mag zeker niet klagen....

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38

Dank je wel, jij weet ondertussen ook wel wat stress is he?
    Lukt het genieten weer een beetje? Moet je nog lang wachten op de volgende echo/uitslag?

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Veel sterkte, hopelijk blijft de kleine nog minstens 3 weken zitten bij je! Daar duim ik voor. Je zit in ieder geval nu op de beste plek waar je wezen kan in dit geval.

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vandaag veel harde buiken,maar ze doen geen pijn.
    Baby beweegt prima, is niet ingedaald en lijkt het goed naar de zin te hebben.

Ik lig nog steeds alleen op een kamer,eigenlijk best lekker vooral s´nachts. Kan gewoon het licht aan doen en weet ik hoe vaak gaan plassen,niemand heeft er last van!

Ik heb movicolon gekregen voor de stoelgang,ook verstopping kan weeèn opwekken en dat zou wat zij zeg als het daar door zou komen!

Opa denkt dat er dinsdag iets staat te gebeuren, de papa denkt 1e kerstdag......hopelijk worden we in de mailing genomen en komt de uk pas met oud en nieuw ofzo!!

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Pfff wat een spanningen allemaal zeg..Hoop dat de kleine voorlopig binnen mag blijven hoor, zeker in jouw geval omdat de kleine een afwijking heeft die geopereerd moet worden.

Ik lag met 30 weken 2 weken in het zhuis met een hoge vliesscheur (was dubbieus de ene zei vruchtwater, zaten er met 2 verloskundigen op te kijken toen er een plons uitkwam, maar ze kregen het niet getest meer later omdat ze de plons niet getest hadden), anyhow, ik mocht het zhuis niet uit.

Kreeg ook weeen na een week en kreeg longrijping en aan het infuus met weeenremmers 48 uur.

Mocht na 2 weken naar huis met strikte rust. Was net thuis kreeg weer weeen, weer opgenomen. Die zakten weer af, weer naar huis en het zelfde riedeltje herhaalde zich telkens weer.

Puntje bij paaltje ben ik nog ingeleid bij 38 weken.

Bij jou is het nog belangrijker dat de kleine nog even blijft zitten, want een operatie is best heftig voor zo n ukje en dan kan die beter maar zo lang mogelijk nog in je buik groeien en uitrijpen..

Heel veel sterkte!

11. Championnetje

8 mrt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze verhalen komen aardig over heen
    Ik ben nu 33 weken en 5 dagen zwanger.
    Ben sinds gisteren opgenomen in het ziekenhuis.
    Had veel ast an harde buiken en menstruatie krampen.
    Het scheen eerst rustig te zijn en de baarmoedermond zat nog dicht.
    Ik moest voor de zekerheid nog een paar uur blijven om te kijken of er geen verschil te zien was.. Maar met 2 en half uur had ik 1 cm ontsluiting dus ik moest blijven..
    Gelijk aan de weeen remmers en aan de long rijping.
    Sinds gisteren nacht gingen de krampen over in ween met regelmaat..
    Een paar uur later 2 cm ontsluiting.
    Heb gisteren 2 keer een weenstorm gehad en verder ook aardig wat ween maar dit heeft verder geen effect op de ontsluiting gehad.
    De kleine heeft het erg naar zen zin en loopt een week voor op groei dus dat is erg fijn. Hebben meerdere dames gehad dat de ween door de remming heen ging maar de ontsluiting bleef hangen?
    Dinsdag ochtend gaan de ween remmers er van af en ben best bang dat het dan door gaat zetten.. Het ziekenhuis kan er nog niets over zeggen het kan nog alle kanten op.. Het zou niet erg zijn wanneer het geboren wordt maar ik hou de kleine liever nog even bij me.. :)
    Vind het allemaal erg spannend maar heb me er bij neer gelegd.
    Maar hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen.
    Ik hoop dat jou kleine ook nog lekker blijft zitten vooral omdat die ook nog geopereerd moet worden.. Veel sterkte.. Liefs..

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ook al zo schrikken meid!
    Ik heb inderdaad wel gehad dat de weeën wel doorzetten maar de kracht afnam. (heel gek want de weeën tijdens mijn ziekenhuisopname waren vele malen vervelender dan die ik uiteindelijk had tijdens de bevalling)
    Maar ze deden maar weinig op mijn baarmoedermond. Ik had met 32 weken 2 cm ontsluiting en bij 38 weken gingen ze mijn vliezen doorprikken en zat ik pas op 4. Dus in 6 weken tijd maar 2 cm ontsluiting erbij gekomen. Maar wel al die tijd dus met weeën gelegen, killing... Maar beter weken met weeën en beeb binnenboord dan andersom uiteraard.
    Veel sterkte voor jou ook. Ik blijf dit topic zeker volgen voor jullie.

13. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had met 32 weken weeën en dus ook meteen aan de weeënremmers maar die deden helemaal niks. Binnen 12 uur had ik onze tweeling op de wereld gezet.........

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Das zeker spannend meid, ik duim dat je kleintje nog even blijft zitten! Fijn dat het op de groei voorloopt, was hier 2 weken geleden ook gemeten elke gram/cm is er eentje denk ik dan maar.

Woensdag had ik geen ontsluiting, baarmoederhals was net 2, op het randje.
    Verder doen ze geen inwendig onderzoek omdat er een scheurtje in de vliezen zit en dan is er veel kans op infecties.
    Er worden toch geen weeën remmers meer geven en de harde buiken doen geen pijn.
    Dus het is hier elke dag ctg en de controles van mij en die zijn goed.

Kan zomaar ineens doorzetten of nog 2 weken duren, geen idee.

Succes Champignonnetje, hopelijk is jouw persoonlijke couveuse net zo aantrekkelijk voor jouw kindje als de mijne voor de onze!!!!

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ff klagen hoor, voel me beroerd vandaag...

Vanmorgen om 6 uur de zuster maar gebeld, voelde de kleine niet bewegen en bedacht me dat vannacht ook niet te hebben gevoeld.
    ook geprobeerd het wakker te maken maar niks hoor.

Aan de scan,meteen het hartje goed te horen gelukkig. Even wat beweging,daarna eden poos niets totdat er in mijn buik iets wakker werd, wat een beweging gelukkig!!!!!!

Voel mezelf niet zo lekker, beetje hangerig,geen koorts maar word extra in de gaten gehouden ivm infecties.

Ik heb respect voor de moeders die weet ik hoeveel weken moeten liggen op bed.
    Heb nu een bui dat ik mezelf zielig vind, heb zo'n heimwee naar huis (en dan ben je net een weekje getrouwd hihi) maar ik weet ook dat straks het gevoel van doorzetten er weer is.

Mijn lieve vriendin komt zo op bezoek, kijk er echt naar uit!!!!

Championnetje: hoe is het met jou?????

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

veel sterkte mama40!

goed dat alles goed gaat met je kleintje, veel plezier met je vriendin dadelijk

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Veel sterkte! Hoop voor je dat de kleine nog even lekker blijft zitten en dat jij je wat beter gaat voelen!

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Kop op Mama40! Veel sterkte en veel plezier met je vriendinnetje zometeen!

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sterkte Mama40. Typ het maar lekker van je af hier.
    Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.
    Toevallig was ik ook net getrouwd bij mijn opname in mijn vorige zwangerschap. 4 dagen om precies te zijn, toen ik ineens weeën had.
    Je mag je zelf zeker zielig vinden, want het is gewoon niet leuk!
    Geniet van je bezoek vandaag!

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dank jullie wel meiden, doet me goed idd!!!

Ik had mezelf al een figuurlijke schop onder de billen gegeven, erin hangen schiet ook niet op.

Verpleegkundige had al even met me gebabbeld, ik had mijn vader gebeld en later met mijn vriendin ook zitten lachen dus we zijn er weer doorheen gekomen.

Er zijn ergere dingen alleen soms lijkt je eigen situatie even het ergste, mag wel even van mezelf maar niet te lang.
    Het heeft geen nut hier steeds te gaan liggen huilen of weet ik wat, word er toch niet beter op als je alleen maar zelf medelijden hebt?

Is wel wat hoor, ik hoor het wanneer er weer een babytje is geboren.....en dan wil ik ook zo graag! Lijkt net of wanneer ik zo'n eerste huiltje hoor het pas echt word voor mij.
    Even geduld.......

Deel Deze Pagina