Week 21, met weeen een week in het ziekenhuis, week 27 weeen en nu remmers gekregen en longrijping. Week 29 weer weeen maar nu geen remmers gehad of longrijping (is gelukkig vanzelf rustig geworden). En vanaf week 21 bedrust gehad....ik begrijp dus heel goed hoe je je voelt! In het ziekenhuis zag ik soms ook geen arts verschijnen..moest er ook echt vaak om vragen. Vooral als het druk was. Maar ik bleef lekker vragen hoor! mijn dochter is uiteindelijk pas met 39 weken en 3 dagen geboren! . Heel veel sterkte!
Jee meid, vanaf 21 weken bedrust! Dat bedoel ik dus, wat klaag ik nou? Ik hoef max nog maar 4 weken omdat ik met 38 weken ingeleid ga worden. Dus 5 of 18 weken bedrust.....heb respect voor je hoor maar je kon ook niet anders he? Je zult wel moeten blijven liggen of je kindje wordt veel te vroeg geboren....
nou het was zeker niet altijd makkelijk maar ik herhaalde altijd 1 zin "ik ben zwanger! Zoveel vrouwen die moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen zouden hier een moord voor doen'. Ik heb elke dag ook geprobeerd te genieten van mn zwangerschap. Alleen kon ik dat pas echt na de 32 weken (vanaf dat termijn mocht ik in mn eigen ziekenhuis bevallen) Daarvoor maakte ik me erg druk of mn kindje het ging halen. en je mag best klagen hoor! Want het is gewoon niet leuk en je had je zwangerschap anders voorgesteld! Ik deed heel veel homeshoppen! haha de postbode kwam soms elke dag! En spelletjes op de pc....zwangerschapspagina is ook een goede afleiding! sterkte!
Het is dat ik mijn pas en inlogkastje van de bank niet hier heb haha. Zou wat zijn,elke dag hele doen hier in het zh laten bezorgen!!! Ga wel even op zoek naar ee lief kaartje voor mijn mannetje, ik heb weer kaarten gekregen maar die verdiend hij ook!! En wat je zegt: er zijn zoveel vrouwen die hier een moord voor doen en daar ben ik me ook van bewust. Heb zelf jaren op dit kado gewacht en was er zo goed als in berust dat het nooit weer zou gebeuren.En het is er dus mama zorgt ervoor!!!! (gaat nu man smsen: neem pas mee, zalando,here I come)
Fijn dat je je weer beter voelt Mama40! En laat je kindje nog maar lekker even binnen zitten. Elke dag is er een. Maar kan je je verlangens goed voorstellen met pasgeboren babies om je heen! Ik lig nu 5 weken op de bank. Luister dit keer echt goed naar mijn lichaam juist om zo lang mogelijk een opname uit te kunnen stellen hopelijk. Het rommelt nog wel en krijg vrijdag weer een meting van de baarmoederhals. Ben benieuwd. Ik herken de schommelingen wel. Zelfs op dezelfde dag kan het nog zo verschillen. Soms denk ik, ik trek t prima zo, beter thuis als in t ziekenhuis etc. En nog geen uur later zit ik er doorheen. Pff. Maar komt goed.
Oja shoppen is ook een favo bezigheid hier. Maar moet me nu even inhouden ivm de financiën. Moeilijk als je de halve dag leuke webshops zit te bekijken haha.
ik heb wel geleerd de metingen van de baarmoederhals met een korreltje zout te nemen. Een tip: laat het zoveel mogelijk door dezelfde persoon doen. Anders kan het ook nog wel verschillen. en de gezellige dagen komen eraan! De maand december gaat altijd wel redelijk snel (vorig jaar was ik rond de 31 weken). En probeer zoveel mogelijk visite te hebben....geeft wat afleiding! succes jullie! Straks hebben jullie een mooi wondertje in jullie armen.....het is het allemaal waard!
haha gevaarlijk he! nog een paar leuke tips....z8! noppies.com en natuurlijk h&M altijd leuk.....(sorry mama40 man dit gaat je geld kosten)
Hier ook een Z8 fan hihi maar ik wacht op de uitverkoop! Ik heb mijn eerste cervixmeting gehad met 11 weken zwangerschap om te checken of mijn baarmoedermond goed gesloten was en de hals mooi lang was van zichzelf. Deze was 5 cm dus helemaal prima, zelfs lang. Hierdoor zijn de cervixmetingen wel een betrouwbare manier om te weten of mijn harde buiken wat op gang aan het brengen zijn of niet.
Zo kaartje verstuurd voor mijn lieve mannetje!!! Online shoppen........kleding heb ik genoeg,spullen kunnen we voorlopig niet meer kwijt in huis....hij zorgt voor een kerstkadootje voor onze ander 2 kids......zou niet weten wat ik moet bestellen. Ja natuurlijk weet ik het wel maar ik doe het maar niet, misschien houden we zo es wat centen over, zou ook lekker zijn na de verbouwing!!!! Duchess: ik heb bewondering voor je hoor dat je thuis op de bank ligt. Ik kreeg te horen dat ik rustig aan moest doen maar nu ik hier ben weet ik dat ik gewoon toch te veel heb gedaan. Even een wasje ophangen,opvouwen,koken,stofzuigen,bed verschonen.Niet allemaal achter elkaar maar toch, nu gewoon niets. En ik heb zo'n trek in van alles....zou zelfs een zak chips leeg willen eten maar die heb ik gelukkig niet. Heb ze hier al bedankt en gevraag dof ze afspraken en aandelen hebben bij de afdeling Diëtiek!! Je kan hier zoveel bestellen als je wilt maar ik houd het netjes. Een hele lijst waar je uit kunt kiezen voor de ontbijt en lunch en voor het avondeten heb je keus uit 8 menus. Je merkt hier wel hoe belangrijk het is wanneer er zorg aan je eten wordt besteed, ik kijk er echt naar uit als het weer bijna tijd is om te eten. En de angst dat ziekenhuiseten niet te eten is is ongegrond geweest. Ok de piepers van gisteren waren anders dan die ik zelf kook maar het was goed te eten hoor! En weer een kwartier verder.......zonnetje schijnt, mooi uitzicht over de skyline, sraks visite en eerst eten Succes en sterkte allemaal meiden!!!
Heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Daar nam ik de rust ook niet zo serieus en ging ik na een tijdje zelfs gewoon weer winkelen enzo. Maar toen ging het dus echt mis. Maarja, wist ik veel van te voren.... Vandaar dat ik nu mijn lichaam heel serieus neem en echt niks doe. Liever thuis bij man en dochter dan in het ziekenhuis en ze moeten missen... Lees dat je ook nog 2 kids thuis hebt, vind je dat niet moeilijk? Pff als ik daar overna denk kan ik al verdrietig worden!
O jee, is het mis gegaan met die zwangerschap? Ja dan kan ik me voorstellen dat je nu alles op alles zet hoor! Maar dat is het dus ook, het dringt niet door ofzo bij mij....het ging toch allemaal nog? En die boodschappen moesten nu eenmaal gedaan worden..... Zorgt er iemand voor jouw dochtertje dan? of doet je man dat? Kan me zo voorstellen dat je er alles aan doet om bij die kleine te blijven hoor, mama in de buurt is heel veel waard! Nee hier geen 2 kids thuis. Zijn zoontje en mijn dochter wonen bij hun andere ouder en komen in het weekend naar ons toe. Mijn dochter wil ws wanneer de baby er is half half bij ons wonen ("mam, het is niet alleen voor de baby hoor"), zij is al 16 en kan met OV naar ons toe komen. Kids leven zo erg mee, mij stiefzoontje belt me elke avond op nu om te vragen hoe het met mijn buik is, afgelopen weekend is hij thuis gebleven maar ik sta erop dat mijn man hem dit weekend ophaalt(vrijdagmiddag). Dan maar geen bezoek maar zoals onze belangrijkste afspraak gel: onze kids gaan voor alles en dan moeten we maar af en toe iets inleveren maar dat doen we met liefde!!! He leuk nu ik dit tik: kids gaan voor alles, dus deze uk ook en daar ben ik nu juist me bezig.
Heel goed, zo is t maar net!! Mijn zwangerschap ging niet mis, misschien beetje fout geformuleerd haha. Ik had wat voorweeën en daarmee het advies rust te houden en dat nam ik niet serieus waardoor het echte weeën werden en ik ook t hele rattaplan aan longrijpers en weeremmers en gesprekken en rondleidingen op de NICU (dat is voor als je voor de 32 weken bevalt) etc etc. Ik heb dat toen als zo heftig ervaren en heb nu zo'n grote angst dat het weer zo gaat, dat ik nu alles op alles zet om zolang mogelijk thuis te blijven. Liever nu nog 15 weken thuis op de bank niks doen dan straks in t ziekenhuis. Daar heb ik toen tenslotte ook 10 weken doorgebracht, lijkt me niet leuk met peuterdochter... Wat leuk dat je kids zo mee leven en er zo mee bezig zijn.
Dag dames, Even een berichtje van mij. Ik ben al weer 33 weken en 6 dagen.. De longrijping is gelukt en de onsluiting hangt nog steeds op 2 cm. Vanmorgen om 6 uur van de weeen remmers af gegaan en vanaf vanochtend 4 uur is het aan het rommelen. Van heftige ween naar wat meer rust. Er zit nog niet voldoende regelmaat in en het zorgt nog niet voor meer ontsluiting dus dat is alleen maar goed.. Wordt alleen soms een beetje hopeloos van de onzekerheid. Het kan alle kanten op gaan.. Zo is het rustig en zo kom ik in een weeen storm terecht.. Rugween zijn behoorlijk heftig. De ween vreten ook erg veel energie en voel me regelmatig beroerd. Vanmorgen had ik het ook even zwaar maar daar mezelf weer door heen getrokken en me man natuurlijk.. Vanmorgen een echo gehad en die kleine loopt 2 en halve week voor op groei.. Is nu 6 pond en mollig.. Dus nu moet ik morgen laten testen of ik geen zwangerschaps suiker ziekte heb. Ik was eerst super blij dat de kleine voor loopt op groei maar nu dit weer.. We kunnen niets doen dan afwachten dan hoor ik 20 keer op een dag.. Zit echt in een achtbaan van emoties.. Hoe gaat het nu met je mama 40? Lijkt me ook erg heftig wanneer je kleine gelijk geoppereerd moet worden.. Maar fijn dat je over de 34 weken heen bent. Ze remmen ook niet meer vanaf 34 weken. Veel suc6.. Liefs...
Hier met 32 weken bevallen. Verloor slijmprop en bleek later een hoge vliesscheur te hebben en een verstrijkende baarmoedermond. Daarna compleet gebroken vliezen en een half uur later mama. Longrijping gehad 5 uur voor de bevalling (1e spuit) dus niet ingewerkt. Ik kan je vertellen dat alles goed is afgelopen met mijn zoontje. 33.6 is gelukkig een behoorlijk veilig termijn! Ook al komt het nu, het komt goed! Heb vertrouwen.. Emotioneel even een rollercoaster maar dat kun je aan. Hopelijk blijft het nog even binnen Sterkte!
Lady K: fijn dat alles goed is gegaan met je zoontje en jou.Wel ontzettend snel zeg de bevalling....doet me goed om zo'n positief verhaal te horen!! Championnetje: jee meid, wel heel erg spannend bij jou met die weeën. Dat afwachten is idd killing, ik hoop op een goede uitslag voor jou ivm zwangerschapssuiker. Maar nu je weeën hebt zou het zomaar snel kunnen gaan he? Vandaag ben je 34 weken toch? Heb je dat iig gehaald, ik ben 1 dag verder zie ik (mijn banner klopt niet). Hier geen verandering, ik merk vaak niet eens het gevoel tussen een harde buik en mijn "gewone" buik omdat die zo gespannen is. Iedere morgen: ja mw, maar afwachten,meer kunnen we niet. Is ook zo en daar doen we het dan maar mee. Succes en sterkte championnetje!!!
Gelukkig dat het je wat gerust stelt. Het kwam toen ook koud op mijn dak. Maar de knop ging om en instinctief blijf je rustig als het gebeurt. En er wordt ook gewoon gebuideld dus ook jij kan dan, al is het anders, van je kindje genieten. Ik ben meteen gaan kolven en had de eerste keer maar een paar druppels natuurlijk maar met 2 dagen kreeg mijn zoontje volledig (via de sonde uiteraard) borstvoeding. Je lichaam past zich ook gewoon aan. Als je vragen hebt mag je me altijd een PB sturen. Ik ben overigens nu zwanger (16 weken) van mijn tweede en heb verhoogde kans op herhaling. Dus ik begrijp je! Want ik zie er ook tegenop om opnieuw de rollercoaster in te moeten gaan. Ik krijg daarom nu ook baarmoederhals metingen en elke week spuiten om mijn baarmoeder rustig te houden. Dat stelt iets gerust.
Goedemorgen, Alles zit nog waar het hoort. Ik krijg vanmiddag te horen na een groot overleg wanneer ze willen gaan primen. Ik heb 4 weken geleden te horen gekregen dat dat met 38 weken zou gaan gebeuren maar dit wordt ws met 37 weken en dat is 1-1-13. Dus max nog 3 weken en dat is fijn om een datum te weten, de 1e week is eigenlijk best snel gegaan, nog driekwart te gaan (min 1 dag). Hopelijk komt vandaag echt de kinderarts, ben het nu wel zat,hij/zij zou al 2 dagen langs komen voor uitleg over de operatie dus ik wil heel graag iets horen. Er is me slaapmedicatie aangeboden, weet nog niet of ik dat ga doen. Ik hou niet zo van pillen maar zo weinig slapen gaat natuurlijk ook opbreken. Plus ik krijg als het goed is een buurvrouw straks en dan kan ik ook niet meer de hele nacht heen en weer hobbelen naar het toilet (ieder uur zo'n beetje). Lady K: fijn dat je het nu wel van te voren weet en in de gaten gehouden wordt. Wel heel spannend voor je dan hoor, je weet al hoe het is maar elke zwangerschap is toch anders. Ik heb mijn 1e zwangerschap veel bloed verloren, nu dubel zoveel kans daarop en ik wil niet dan ook weer 4 dagen plat liggen. Maar ja, wat ik wil is niet belangrijk
Weer een dag erbij, elke dag is er 1 he? Fijn! Als je een datum weet scheelt dat heel veel is mijn ervaring. Ik kreeg met 34 weken te horen dat ik met 38 weken ingeleid zou worden als ze er dan nog niet was omdat ik er helemaal doorheen zat. Heb ik samen met verpleging een kalender gemaakt en elke dag kruisden we een dag weg. Je hebt dan iets om naar uit te kijken he. Ookal weet je dat het elk moment ook zo door kan zetten, maar toch. Slaapmedicatie heb ik ook gehad. Precies dezelfde gedachte als jou had ik, ik slikte zelfs liever geen paracetamol. Maar toch maar gedaan omdat ik niet sliep. Ik heb via een psychiater slaappillen gehad maar die werkten niet omdat ik ook erg veel pijn had van de weeën snachts. Dus kreeg ik zo nu en dan een slaapcocktail in mijn bil met pethidine en slaapmiddel. Daar sliep ik wel een uurtje of 5 aan 1 stuk op. Hoever ben je nu precies omdat je banner niet klopt? Ik ben zelf geboren, 25 jaar geleden, met 34 weken en dat is ook allemaal goedgekomen. (denk ik dan toch! ) Fijne dag vandaag, krijg je bezoek? Hopelijk kom je zo weer een dagje verder!