Hallo allemaal! Vandaag veel te vroeg getest maar positief! DPO9. Ik bleef en blijf aanhoudende steken in m'n lies houden dus dacht doe eens een testje en ja hoor, positief! Superblij maar maak me toch zorgen. Na 17 maanden BV te hebben gegeven besloten te stoppen door uitblijven van menstruatie. Drie weken na stoppen m'n eisprong ontdekt, en bleef twee weken later een miskraam te hebben gehad, ik ben zo'n twee dagen na innesteling zwanger geweest. Die weken hierna wederom m'n eisprong maar niet geklust ivm verdriet. Deze ronde dus wel weer gelijk raak. Zou dit niet nog HCG kunnen zijn van die miskraam? Die was 20 juli. In de periode van 22-30 juli is m'n HCG gezakt van 281 naar 6. Heb zoveel twijfels of ik nu wel echt zwanger ben. Streep is overigens wel heel duidelijk nu.
Lijkt me niet dat het daarvan positief test. Bedenk wel dat als je vroeg test tot je nod 50 procent kans heb dat het niet gaat plakken.
Het HCG van je miskraam is niet meer aantoonbaar op een test dus deze positieve test betekent een nieuwe zwangerschap! Gefeliciteerd! Helaas klopt het wel dat veel zwangerschappen vroegtijdig eindigen door een foute innesteling bijvoorbeeld. Hierdoor maak je wel al hcg aan waardoor de hele gevoelige testen van tegenwoordig positief zijn, maar doordat het niet goed is ingenesteld je toch ongesteld wordt. Voorheen dacht men dan dat je gewoon menstrueerde, omdat je pas na nod kon testen. Ikzelf testte ook 4 dagen voor nod positief en gelukkig bleek dit wel een plakkertje maar de dagen voor nod waren echt killing. Hopelijk voor jullie ook een goede afloop!
Wat gezegd wordt: voor nod heb je gewoon veel kans dat het niks wordt en je kunt je afvragen of je niet beter af bent als je van zulke missers niets afweet. Verdrietig zijn om wat voor veel mensen geldt als een wat latere menstruatie... Het kan je gewoon bespaard blijven.