Verhuizen na scheiding. Hoe vertel je toch alles aan je kind??

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Flamingo, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb het bijna rond... :) mijn koophuisje kan doorgaan! Het wachten is nog op 1 stuk van de ontslagprocedure uit mijn oude hypotheek.
    Half december krijg ik de sleutel. Dat betekend dus een HEERLIJKE NIEUWE START voor mij en mijn zoontje!
    Dat betekend voor mijn zoontje dus ook een compleet nieuwe situatie... En dat is verandering nr 1....

Verandering nr 2: Ons huis staat te koop (sinds een week officieel), en er is al een bod op gedaan en we hebben een run met kijkers. Het bod dat er nu ligt is acceptabel dus het gaat ook dit jaar nog verkocht worden. Ook mooi natuurlijk, laten we eerlijk zijn. Maar ook mijn ex gaat dan binnenkort ook al naar een ander huis... Weer een nieuwe situatie voor mijn zoontje.

Mijn zoontjes vertrouwde basis is gewoon helemaal weg straks :( . 'Zijn huis' , zijn veilige plek is er gewoon straks echt niet meer.
    Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan met de verkoop van ons huis... had gedacht dat papa (ex) hier nog wel een half jaar of iets langer zou wonen.

Pffffff :( :(
    Iemand een soortgelijke situatie gehad?

Aan de ene kant is het perfect, want duidelijker kan je het niet uitleggen: papa heeft een eigen huis, en mama ook.

Maar ik zie er zoooooo erg tegenop en ben zo bang dat hij niet snapt waarom we niet meer in 'ons' huis wonen.... Of dat hij het heel erg gaat missen :( ...
    Wat een verdrietige periode is dit... al die zorgen.........

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je moet t niet zo bedrukt maken. Kinderen zijn ontzettend flexibel, je kunt hem er bij betrekken wat hij bijv graag in zijn kamertje wil, zodat ie zich er op z'n gemak voelt. Succes!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Leuk is het natuurlijk nooit meid:(
    Mijn zoontje was dan toen pas 1 maar ook hij heeft veel gemerkt.
    Hij voelde zich wel direct goed vertrouwd in mijn nieuwe app, en dat was bij vele appartementen niet zo.
    Maar het komt allemaal goed, het zal ff nodig hebben.
    Dikke knuffel!

4. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Woon nu ongeveer twee maanden met mijn zoontje in ons nieuwe huis hij vind het geweldig!!!
    Was ook bang voor zijn reactie, maar heb op advies van collega single mama's het leuk en positief gebracht!!
    Hij heeft in de bouwmarkt zelf een kleur mogen kiezen (twee keuzes gegeven) zodat hij niet rose zou kiezen......hihi
    En verder hem het gevoel gegeven dat hij iets te kiezen had in huis..
    Heel veel geluk saampjes!

Deel Deze Pagina