Hallo, ik weet niet of ik nog goed zit met mijn vraag maar ik ga het proberen. Tijdens mijn zwangerschap had ik last van BI met pijn aan mijn stuitje. Mijn bevalling was niet zo 1 die je graag verteld, maar is nogal heftig en dramatisch verlopen.. tijdens de geboorte heb ik door verschillende omstandigheden ook verkeerd geperst.. ( niet geperst om kind eruit te krijgen, maar echt geperst om te poepen, dit omdat de VK die bevalling deed begeleiden zei dat ik pas 6 cm had en dat ik maar gewoon moest poepen als ik drang had en die had ik dus al hele dag).. vanaf dat baby is geboren heb ik nog meer pijn aan mijn stuitje dan van te voren.. zo erg, dat ik vaak savonds niet kan zitten en als ik zit, dan is het echt met pijn. mijn HA heeft me doorgestuurd voor een foto te maken, maar hier was zover niets vreemds op te zien. Hoort die pijn nog bij de BI, of is het iets anders? Misschien dat jullie het vaker zijn tegengekomen, ik ken het nl niet, maar vind het zo vervelend omdat ik nu, na bevalling nog steeds beperkt ben in mijn doen en laten hierdoor. groetjes Limmeke
hoi Limmeke, ja, het kan nog komen door de bevalling. Door de hormonen kun je nog last hebben. Ik vind wel dat je veel last hebt en dat het verstandig is om naar een bekkenfysioherapeut te gaan. Met oefeningen en tips voor houding en bewegen kom je waarschijnlijk een heel eind verder. Succes! Mirjam
Dank je.. dan ga ik maar op zoek naar een goede fysio.. tijdens zw had ik er ook 1, en daar heb ik niets aan gehad jammer genoeg. dank je voor je antwoord.