hoelang mag je eigelijk in de zon zitten of in de zon zwemmen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samantha1985, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi

het mooie weer is er weer en ik heb me zwembad weer opgezet in de tuin...
    maar vindt het altijd lekker om in de zon te liggen en dan heerlijk op het water...

maar nu is me vraag hoelang mag je in ze zon zitten...

ik ben nu 33 weken zwanger namelijk en ik hou veel van de zomerzon...
    ik heb wel een bikinie aan wat over je buik komt dus die zit niet gelijk in de zon daar heb ik dan wel opgelet...

maar het is geen zwangerschapsbikinie want zag geen leuke...

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Persoonlijk ga ik nu helemaal niet in de zon zitten... de VK zei tegen mij dat t net een felle lamp is die zon en ook als je kleding aan hebt..
    Ik zet lekker m'n stretchbedje in de schaduw.
    Het zwembadje is natuurlijk niet zo erg als dat in de zon staat maar ik zou er niet te lang in gaan zitten... of er een parasol overheen zetten dan kan t water opwarmen in de zon en als je er dan zelf inzit zit je toch in de schaduw...
    Maar ja dit zeg ik natuurlijk... je moet doen wat je zelf wilt...
    Kijk trouwens ook uit voor een zwangerschapsmasker!!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    je mag wel in de zon maar zou goed insmeren ivm evt zwangerschapsmasker.

Ook is het voor de kleine warm en heel fel licht, dus vaak niet prettig. Dit vooral meer op t eind.
    Ik ben in juli 07 ook lekker gaan zonnen, vergeten in te smeren. Lekker windje en niks in de gaten. Dochter lekker druk in mn buik (denk van de warmte of licht)
    S avonds aan 1 kant een rode verbrande buik. Dochter heeft een week op links gelegen terwijl ze normaal savonds altijd rechts lag en dan ging trappelen. Ze heeft er dus echt last van gehad.

Ik ook want sinds die dag heb ik striae,,,,had ik niet of beschermt in de zon gezeten had ik dat ws niet gehad (maand later is ze nl geboren)

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zonlicht is niet fijn voor je ukkie in je buik. Kijk maar naar kindertjes die buiten spelen: zij draaien zich altijd van de zon af oif gaan in de schaduw (net als dieren trouwens!). Dat is eigenlijk ook het beste voor ons, maar wij hebben geleerd zeg maar om in de zon te zitten en te bakken! Dit zou ik nu niet doen...temperatuurverhoging is ook niet goed en lekker voor je baby!

Zelf vermijd ik de zon in de heetste uren maar ik woon in Griekenland en daar is de zon drie keer zo sterk en moet je echt tussen 11 en 5 of 6 uit de zon blijven!!!Ik zit het liefst dan onder een (natuurlijke) parasol of in de schaduw van bomen. Ik kan je zeggen dat ik net zo'n kleur heb als anders!!! Dus bruin word je wel hoor! Mijn huid is behoorlijk gewend aan de zon en snel bruin dus smeer ik me wel in maar niet zo sterk als dat ik in de zon ga. Zwemmen doe ik wel gewoon als ik op het strand ben maar ik probeer m'n buik gewoon uit de directe zon te houden. Als je perse toch in de zon wil liggen, dan kan je een lichte handdoek over je buik leggen maar ik zou aanraden om op je zij te gaan liggen, met je rug richting zon en je buik te bedekken. OOk dan kan je een kleurtje krijgen maar ligt de baby uit de zon!

Zodra je gaat zweten is het beter in een badje te gaan of uit de zon te gaan, dan is het gewoon te heet voor je kindje ook...

Ik kreeg het advies van de VK om na de 37e week wel in de zon te gaan omdat dit weeopwekkend zou zijn!

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

insmeren doe ik tog altijs wel want word vaak rood inplaats van bruin...
    maar die parasol is wel goed idee die zet ik er naarst zodat er saduw in het zwembad is...
    en als ik in de zon ga kan ik denk ik beste nog ff handdoek over me buik leggen ook al is deze al wel bedek maat voor een wat dikkere bedekking...

thanks voor de tip

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zonlicht is niet fijn voor je ukkie in je buik. Kijk maar naar kindertjes die buiten spelen: zij draaien zich altijd van de zon af oif gaan in de schaduw (net als dieren trouwens!). Dat is eigenlijk ook het beste voor ons, maar wij hebben geleerd zeg maar om in de zon te zitten en te bakken! Dit zou ik nu niet doen...temperatuurverhoging is ook niet goed en lekker voor je baby!

Zelf vermijd ik de zon in de heetste uren maar ik woon in Griekenland en daar is de zon drie keer zo sterk en moet je echt tussen 11 en 5 of 6 uit de zon blijven!!!Ik zit het liefst dan onder een (natuurlijke) parasol of in de schaduw van bomen. Ik kan je zeggen dat ik net zo'n kleur heb als anders!!! Dus bruin word je wel hoor! Mijn huid is behoorlijk gewend aan de zon en snel bruin dus smeer ik me wel in maar niet zo sterk als dat ik in de zon ga. Zwemmen doe ik wel gewoon als ik op het strand ben maar ik probeer m'n buik gewoon uit de directe zon te houden. Als je perse toch in de zon wil liggen, dan kan je een lichte handdoek over je buik leggen maar ik zou aanraden om op je zij te gaan liggen, met je rug richting zon en je buik te bedekken. OOk dan kan je een kleurtje krijgen maar ligt de baby uit de zon!

Zodra je gaat zweten is het beter in een badje te gaan of uit de zon te gaan, dan is het gewoon te heet voor je kindje ook...

Ik kreeg het advies van de VK om na de 37e week wel in de zon te gaan omdat dit weeopwekkend zou zijn!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    sorry m'n reactie is er twee keer opgezet ivm probleem op de site!!

Deel Deze Pagina