33 weken zwanger en baby in stuitligging; bij wie draaide de baby nog spontaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dame82, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Die van mij draaide niet meer zelf. Lag al minimaal vanaf week 20 in stuit en bij iedere echo nog steeds in stuit. (En ik heb veel echo's gehad :rolleyes:)

    Versie gehad bij 36.3 weken en die was gelukt. Ze is gelukkig ook blijven liggen dus ik ben normaal bevallen. :thumup:

    Overigens hielp het hier niet om op ellebogen en knieën te gaan zitten.
     
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Mijn tweede was een ukkie en had nog ruimte om te draaien. Hij lag ook in stuit en is in de 36ste week zelf goed gedraaid :)
     
    dame82 vindt dit leuk.
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hier paar dagen voor de vliezen braken met 36.4 was ze gedraaid naar hoofdligging.
     
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou deze dame ligt dus ook al lang zo, vandaar ook mijn angst dat ze niet spontaan meer gaat draaien.
    Is het tr de bedoeling dat je bij ellebogen en knieën een soort van bruggetje maakt of met de billen in de lucht zeg maar, haha.
     
  5. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Net op tijd nog! Had je anders voor een stuitbevalling gekozen?
     
  6. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Mijn oudste dame is met 36 weken nog van stuit naar hoofdligging gedraaid.
    En mijn jongste is tijdens de bevalling (37wk) van hoofdligging naar dwars gedraaid o_O.

    Blijkbaar kunnen ze zo laat dus nog best de ruimte hebben om te draaien...
     
    dame82 vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier met 37 weken nog zelf gedraaid.
     
    dame82 vindt dit leuk.
  8. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik wil echt geen keizersnede, maar zou eerst nog een gesprek willen over een stuitbevalling en de risico's. Maar ik had versie in ieder geval al gepland staan.
     
  9. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Duim voor je! Mijn kleine man lag destijds ook in stuit (van begin tot eind) en nooit gedraaid.. zelfs met hulp lukte het niet...

    Praten ze al over opties qua bevalling?
     
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee, nog niet. Ze hebben wel de liggingsecho een week vervroegd naar 35 weken. Als ze dan nog in stuit ligt zal dat wel aan de orde komen.
    Maar heb nu 2x op knieën en ellebogen gezeten, very charming hihi, maar voel haar sinds vanochtend op een andere plek. Geen idee of ze goed gedraaid is, maar anders ligt ze wel lijkt het! Dus fingers crossed!
     
  11. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Mijn kindje lag ook eerst keurig hoofdje omlaag dan weer omhoog etc. Kan allemaal nog natuurlijk laatste controle 1.5 week geleden lag het hoofdje omlaag en voelde ik de trapjes ook boven in.Nu heb ik gister vrijwel heel de dag pijnlijke scheuten, trapjes, stompjes in me blaas gehad alsof t zo me doos uit kon zeg maar :oops: voel het hele kindje beneden liggen en het is net of ik t koppie bovenin voel..nou wacht maar weer af tot donderdag:o: waar voelen jullie je kindje dan wanneer het in stuit ligt?
     
  12. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja hier dus niet het idee dat ze veel van positie heeft gewisseld, omdat ik haar steeds op dezelfde plek voel. Bij mij is dat in mijn linkerzij onderin. Sinds vanochtend voel ik meer rechts bij mijn ribben. Of ze nu met koppie omlaag ligt, geen idee?! Maar voel haar in ieder geval anders.
    Je bent bijna 33 weken, volgens mij ook nog goede kans dat de baby goed gaat liggen.
    Ik had helemaal geen rekening gehouden met het scenario stuitligging, dus stiekem wel spannend wat ze nu gaat doen.
     
  13. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Mijn eerste heeft bijna de hele zwangerschap in stuit gelegen. Versie heeft niet mogen baten. Uiteindelijk natuurlijke stuitbevalling geworden. De tweede heeft ook bijna de hele zwangerschap in stuit gelegen en is de nacht voor de versie (bij ongeveer 36 weken) zonder dat ik er iets van gevoeld heb gedraaid en de rest van de zwangerschap netjes met haar hoofd naar beneden blijven liggen. Deze zwangerschap eindelijk een kindje dat gewoon netjes met het hoofdje naar beneden ligt ;)
     
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat is jouw ervaring met de natuurlijke stuitbevalling?
    Fijn dat je kindje nu meteen goed ligt :)
     
  15. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik kijk er met een goed gevoel op terug. Ik was ook vastbesloten het op de natuurlijke manier te doen. Samen met een gynaecoloog die er ook alle vertrouwen in had dat dit zou kunnen. En ik wist ook dat als het even niet lekker zou gaan, ze zouden ingrijpen.
    Ik zou daarom nu weer dezelfde keuze maken.
     
  16. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Mijn zoontje draaide zelf met 37,5 week.
    Ik had de hoop al opgegeven, toen ik in het ziekenhuis kwam om hem te laten draaien was hij spontaan zelf al gedraaid.
    Opluchting! Dus vooral niet te snel handelen hoor..
     
  17. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Voor de dames die het nog interessant vinden.... Ze is spontaan gedraaid :) Joepie! En ook al ingedaald, dus kleine kans dat ze weer in stuit gaat liggen. Niet verwacht, voelde haar nog hetzelfde voor mijn gevoel. Maar toch met het koppie omlaag dus.
     
    liefmeimeisje, Moto, ZoWelkom84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wauw! Durfde ze dat bij jou aan? Mijn eigen gyn zei als ik er ben gaan wij een natuurlijke bevalling doen (vaginaal), jij kan dat.. maar zei ze, er is 1 arts die neemt dat risico niet en gaat voor ks. Ik kwam rond 17.00/17.30 binnen, dikke weeenstrorm en had die arts. Mijn eigen gyn was op vakantie anders had ze zich laten oppiepen voor mij :).. dus ja hoor, due ene arts was er en er zou wisseling komen, zegt ze ik pak deze mevrouw nog wel even.. dat was ik..... dus zij stuurde mij echt aan ks, helaas..
    Vond jij het pijnlijk, was je bang want moet wel snel gaan? Ben zeer benieuwd!
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hier volledige voetligging en stronteigenwijs. Die had toch echt 4 versie pogingen nodig om te draaien en bleef toen ook gelijk goed liggen. Versie viel me alles mee, deed geen zeer zelfs niet bij poging 4 (in 1 run, wel telkens met pauze tussendoor ivm monitoring)
     
  20. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Hier was het ook wel afhankelijk van de gynaecoloog die dienst zou hebben. Ik heb geluk gehad dat er een gynaecoloog dienst had die er helemaal voor open stond.

    De bevalling duurde lang (ingeleid) maar uiteindelijk super blij dat ik op de natuurlijke manier bevallen ben.
     

Deel Deze Pagina