Ik ben bijna 7 weken zwanger, mag mijzelf gelukprijzen dat het in de derde ronde spontaan raak was ivm pcos (over de eerste hebben we ruim een jaar gedaan). Maar ik kan nog niet echt genieten en wil het even van me afschrijven. Ik ben ontzettend moe en met vlagen misselijk (nog niet hoeven spugen), steeds honger gevoel maar geen zin om te eten. Nu voor het eerst vandaag afgemeld op mn werk door deze klachten en voel me zo schuldig. Ook heb ik angst voor spugen en word daar alleen maar gestrester van. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil, maar misschien is herkenning of tips al fijn om te lezen. Bij de eerste had ik hier helemaal niet zo'n last van, toen had ik uiteraard veel mazzel gehad maar hoopte deze zwangerschap daar natuurlijk weer op.
Hoi! Lieverd, waar moet je van genieten?? Je voelt nog niks bewegen, het is nog heel klein en kwetsbaar, je voelt je ziek.... Dat geeft toch niks?? Je bent blij om zwanger te zijn toch?? Meer hoeft echt niet. Zeker als je je de vorige keer goed voelde valt dat nu tegen, zeker als ernu ook een kleintje rondloopt die aandacht nodig heeft. Verwen jezelf vandaag, dekentje, kop thee, leuke film, beetje tukken en dat genieten, komt vanzelf, zowieso over een week of 30 :-D
Je hoeft je niet schuldig of egoistisch te voelen. Ik geniet geen minuut nu...ik ben 24 uur per dag misselijk en geef veel over. Is echt normaal....hopelijk zijn we er snel vanaf
Wat een lieve reacties, dank jullie wel! Doet me goed en word spontaan emo, ach ja hoort er ook bij he. Tja genieten, voel me niet zwanger.. Voel me ziekig. Niks aan he? Maar we doen het voor een goed doel en idd hopelijk over 30 weken genieten
Herkenbaar hoor! Ik vind het ook loeizwaar. Gelukkig kan ik inmiddels (12 weken nu) echt genieten en is het besef er dat we toch echt nog een kleintje gaan krijgen! Die vermoeidheid is gewoon killing, zeker met nog een kleintje thuis.
Wat een lieve reactie! En het is ook wel een beetje zo. Hier komt het genieten nu pas... Die eerste weken zijn zo zwaar als je niet lekker bent en er loopt nog een kleine rond... Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt!
Het is erg jammer, maar je moet niet denken dat je MOET genieten, zwanger zijn is niet altijd leuk, hoewel je natuurlijk graag op de roze wolk zit, Mijn vierde zwangerschap was ronduit een hel, tot 22 weken lag ik om de 2 weken een week in het ziekenhuis met uitdroging, ik kon niets eten en drinken en door gal en maagzuur spugen kreeg ik slokdarm en maag irritatie waardoor ik bloed ging spugen, toen eindelijk zofran gekregen en daar ging het beter mee, maar toen begonnen bij 21 de galsteenaanvallen, met 25 cholestase, met 26 weken zwangerschap diabetes, door de cholestase grote jeuk waardoor mijn lijf letterlijk kapot gekrabt werd door mij, mijn teennagels knipte ik volledig af omdat ik liever de pijn had.ik sliep 1,5 uur op 24 uur van 25 tot de geboorte met 36 weken.en dat met nog drie kinderen hebben rondlopen. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en dat je kunt gaan genieten.
Genieten hoeft nog echt niet hoor. Ik ben nu 22 weken zwanger en geniet ook veel minder dan bij mn dochter. Niet omdat ik niet wil genieten, maar omdat ik gewoon vergeet om te genieten. Ik ben zo druk bezig met mn dochter, mn werk en alle andere dingen. Ik plan dus bewust avondjes op de bank met een kopje thee e.d. En dan hopen dat de baby lekker druk is.
Bedankt voor alle lieve reacties, en vervelend om te lezen hoe zwaar sommige van jullie het hebben (gehad). Dan voelt dit nog als een peulenschil. Misschien komen al die gedachten ook wel door de hormonen. Ik hoop dat t snel beter gaat, met mij en alle zwangeren. We hebben er zelf voor gekozen en prijs me echt gelukkig met die kleine worm, maar soms wordt t een beetje teveel en dan is een forum als deze wel heel fijn binnen handbereik.
Ik geniet ook niet van mijn zwangerschap! Maar dat wil niet zeggen dat je net blij bent dat je een kindje krijgt. Er zijn wel mensen in mijn omgeving die denken dat ik ondankbaar ben omdat ik zeg dat ik niet kan genieten. Maar dat zijn 2 heel verschillende dingen. Vaak begrijpen mensen die zelf zwanger zijn geweest je beter! Hopelijk kan je straks nog wel gaan genieten sterkte
Herkenbaar. Hier is t begin ook niet genieten. Vind t maar een onzekere tijd zo in het begin. Ik ben vandaag ook nog eens twee weken achteruit gezet. Dus nog langer dat prille begin met de misselijkheid, moeheid en vooral die stomme hormonen die alle kanten opgaan. En natuurlijk de spanning dat t allemaal goed blijft gaan...
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 5 maanden niet kunnen genieten. Oververmoeid, misselijk en overgeven hele dag door. Maar tijdens deze zwangerschap tot nu toe maar een aantal x licht misselijk geweest. Zo zie je maar dat elk zwangerschap zwaar kan verschillen. En het is normaal dat je niet kan genieten als je je rot voelt. Ik hoop dat je je gauw beter voelt, bij de meeste is dat na de eerste trimester voorbij
Ik ben nu 13 weken en ook ik kan nog niet echt genieten van de zwangerschap. Veel last van misselijkheid.. spugen en buikpijn. Ook omdat je nog niks voelt. Maar dat komt vanzelf wel
Was niet helemaal zeker want was de eerste echo.. eerste dag van mn laatste menstruatie was 7 oktober dus volgens de berekening zou ik nu 8 weken en een aantal dagen zijn. Maar op de echo vandaag werd gemeten 6 wk 2dg.. dus wel een groot verschil. Maar de vk vond t niet leuk om me nu een maand te moeten laten wachten op de termijnecho dus mag over 2 weken weer komen.
Waarom wordt er toch zo de nadruk gelegd op dat genieten van je zwangerschap? Dat werd tegen mij ook steeds gezegd. De eerste paar weken was ik zo moe dat ik bijna die hele periode verslapen heb. toen voelde ik me twee weken beter en toen kwamen de bloeddruk dippen. en als toetje had ik vanaf week 18 ontzettend pijn in mijn rug. Ik vond het echt niet leuk dat hele zwanger zijn. Natuurlijk het is wel magisch dat je een kindje krijgt en dat die groeit in je buik maar dat hele gedoe eromheen nee bah niet mijn ding. Trakteer jezelf op een lekker dagje weinig en geef af en toe ook even toe aan dat gevoel. Je hoeft echt niet de hele dag blij te zijn en te genieten omdat de hele wereld dat zegt.
Helemaal eens met de rest. Ik geniet ook niet. Ik ben ongelooflijk blij dat het eindelijk gelukt is, maar ik ben ook ongelooflijk moe en misselijk. Normaal gesproken zit ik vol levenslust, maar nu heb ik nergens zin in. Dat genieten dat komt nog wel voor ons