striemen

Discussion in 'Zwangerschap' started by lenatje, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lenatje

lenatje Actief lid

Nov 9, 2008
    364
    0
    16
    Hoi dames,
    vanaf wanneer kan je striemen krijgen?
    Zag juist precies al streepjes!
    zou dat nu al kunnen? :(

2. Zonnetje21

Sep 22, 2008
    76
    0
    6
    Wilde net dezelfde topic openen :)

3. lenatje

lenatje Actief lid

Nov 9, 2008
    364
    0
    16
    Maar ik ben 13 weken, kan dat nu al?
    Men buik is nog maar een beetje gegroeit,
    kan ik iets doen om het verder te voorkomen?
    Groetjes!

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja de een heeft het sneller als de ander kan je niets van zeggen, kan best zijn dat je nu al striemen krijgt (heb je ze normaal ook snel?)

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    tja wat kun je ertegen doen.. goed smeren met olie?

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als je dat lekker vind maar het helpt allemaal niet....helaas (sorry!)

7. lenatje

lenatje Actief lid

Nov 9, 2008
    364
    0
    16
    Nee eigenlijk niet,
    en dan die domme hormonen!
    Ben gewoon aan het schreeuwen omdat ik die striemen zag... :(
    Lijkt misschien ondankbaar maar ben een klein meisje van 55kilo en kan het nog niet echt aanvaarden dat ik wel eens striemen zou kunnen krijgen :oops: Was al een dagje aan het plannen om te gaan zwemmen omdat ik nog een bikini had die ik deze zomer niet heb kunnen dragen maar nu moet ik misschien al een nieuwe als het vlug erg word...
    Sorry maar is nu precies zo vlug. Gaat het nadien weg?
    Dank je wel alvast
    groetjes!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

striemen worden wel minder duidelijk na de bevalling, dus niet meer rood maar wit/huidskleur, ze gaan niet helemaal meer weg, of en wanneer je striemen krijgt is voor iedereen anders, smeren kun je doen maar het zal er niet minder van worden, alleen soepeler.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb 38 weken lang als brugman met van alles lopen te smeren..Maar helaas na de 38ste week tot aan de bevalling (bij 42 wk precies) kwam ene complete landkaart van europa te voorschijnt, die er nu groot en deels zit ;)

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh echt? dat is balen zeg! :evil: nog ff na de 38ste week, grrrrr....

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,153
    113
    Female
    Ik kreeg mijn eerste striemen toen ik nog maar 9 weken zwanger was.. nu is het een aantal weken rustig maar je weet maar nooit.. ik smeer ze alleen maar in omdat mijn huid hier droog door word.. verder heeft het geen nut om in te smeren.. ze worden er niet minder door..
    Mijn vk vertelde me hoe jonger de huid hoe sneller je striemen krijgt..

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    en je moet er aanleg voor hebben denk ik

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan er helaas niks tegen doen. Je huid insmeren is altijd goed, maar men zegt dat je het daar niet mee tegen kunt houden. Ik ben juist vrij groot en heb al een flinke buik en had gedacht ze daardoor juist te krijgen, maar nog helemaal niks. Het ligt dus niet aan je gewicht of je buikomvang.

14. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Het is je bindweefsel dat scheurt.. hier kan je helaas niet tegen aan smeren.
    de striemen blijven na je zwangerschap en zullen nooit meer weggaan.. ze worden alleen wittig van kleur later.

ik kreeg ze bij nr 1 na de 7de maand.. en nu elke zwangeschap er een paar bij...
    nee, vind het niet mooi, had ze liever niet gehad.. maar kheb er paar mooie kids voor terug gekregen. dan maar badpak aan :)

15. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik kreeg ze ook vanaf week 12 en ondertussen zit er een landkaart op mijn buik...heb er heel erg veel moeite mee gehad en nu nog soms maar als ik dan kijk wat ik er voor trug heb gekregen is het het dubbel en dwars waard.

16. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik heb ze sinds kort ook, niks aan te doen.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het begin kreeg ik een klein beetje striemen opm'n dijen. Nu sinds ± de 30e week krijg ik ze ook rond m'n navel. Ik smeer wel veel, maar dat helpt niet echt. Als je huid is uitgerekt is ie uitgerekt en krijg je strepen. Helaas.

Groetjes

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij mj kwamen de oudere volgens mij vroeg tevoorschijn. Ze zijn al wit (ik ben veel afgevallen voor dat ik zwanger raakte). maar ik verwacht er meer te krijgen helaas. mijn huid is dus al uitgerekt. Je kan er weinig aan doen. De 1 krijgt heel veel en de ander niks. Zo oneerlijk is het ;)

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    t Schijnt dat je er meer kans op hebt als je jonger bent.

Kan kloppen, want ik heb ze wel van vroeger op mijn heupen. Tot nu toe nog niets erbij gekregen tijdens de zwsch, ik smeer wel met olie voor de zekerheid ;).
    Hopen dat t zo blijft, want af en toe voelt mijn huid wel flink strak aan...

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik heb er ook een paar aan de zijkant bij mijn heupen. Het is natuurlijk ontzettend balen, maar hoort er een beetje bij denk ik dan maar.

Share This Page