33 weken zwanger en onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door butterfly29, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik ben bijna 33 weken zwanger en kan eigenlijk nog steeds niet genieten. Vorig jaar ben ik met 26 weken zwangerschap van een tweeling bevallen, waarna ons zoontje na 2 weken is overleden. Ik ben nu gelukkig ruim over de 26 weken heen, dus echt angst voor vroeggeboorte heb ik niet meer. Dit heeft plaatsgemaakt voor angst of het wel goed gaat met het kindje, of de placenta nog wel goed werkt etc. Dit kindje is echt ontzettend druk in mijn buik, nu ligt mijn placenta aan de voorkant en ben ik bang dat hij de placenta stuk/los trapt, of kan dit niet? Hoe kun je weten of de placenta nog goed werkt? Zou een eventuele inleiding bij 37 weken in het ziekenhuis bespreekbaar zijn?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je angst na wat je hebt meegemaakt.
    Dat je kindje veel beweegt is een heel goed teken, hij zit goed in zijn vel, is in goede conditie en heeft het lekker bij jou. De placenta kapot of los trappen kan echt niet! De kans dat de placenta minder goed gaat functioneren is heel klein, als dat al gebeurt is dat meestal pas na de 41 weken. Geen zorgen dus. Als je het niet meer uithoudt van de spanning kunje praten over een inleiding, maar je kindje is er wel bij gebaat zolang mogelijk bij jou binnen te zitten! Sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina