vraagje m.b.t. sterrenkijkertje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamajuf, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hallo,
    ik heb een vraagje. Mijn zoontje was tijdens de bevalling een sterrenkijkertje. Nu heb ik hierover een vraagje.

Is het al eerder in de zwangerschap zichtbaar dat een kindje een sterrenkijkertje is of neemt de baby pas vlak voor de bevalling deze positie in ?

En als ik evt. weer zwanger wordt is de kans dat groot dat de 2e ook een sterrenkijkertje wordt ?

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vraagjes.

groetjes ...

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Tijdens de zwangerschap is niet zichtbaar hoe de baby gaat liggen tijdens de bevalling. Dat ontstaat echt pas tijdens de bevalling. Want daarvoor wisselt die kleine veel van houding. Tijdens de bevalling gaat de baby verder het bekken in en draaien om door het bekken te komen. En ontstaat evt. het sterrenkijkertje.
    Er is geen verhoogde kans op weer een sterrenkijker.

Groetjes Ineke

3. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hoi Ineke bedankt voor je antwoord.
    Ik had het vermoeden nl. dat mijn verloskundige voor de bevalling iets aan de ligging van Stijn heeft gezien maar niet heeft verteld. De laatste keer voor de bevalling heeft bij nl een lange echo gedaan. Langer dan normaal. Ik vond het een beetje vreemd maar hij zei dat hij de tijd had.
    De avond voor de bevalling had ik het gevoel dat de baby omhoog was gegaan en niet meer in de bekken lag. Terwijl hij wel in de bekken lag volgende verloskundige tijdens de echo.
    Vandaar mijn vraag of een verloskundige vooraf kan zien of het een sterrenkijkertje is.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik snap het helemaal.

Het kan zijn dat die kleine met de echo al zo lag. Maar dat maakt niet uit want tijdens de bevalling kan die kleine nog draaien. Dus zegt het helemaal niks. En we kunnen daar ook niks aan doen.

Groetjes Ineke

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Bedankt voor je antwoord. Sinds de bevalling zat dit al in mijn hoofd en kon het geen plekje geven. We zitten nu inmiddels na de te denken over een evt 2e kindje en tja dan komt dit wel weer naar boven.
    Maar bedankt voor je antwoord. Ik heb vertrouwen in mijn verloskundige en we zullen zien hoe een evt. 2e zwangerschap bij ons zal gaan verlopen.

Deel Deze Pagina