hallo hebben jullie ook dat je met tegenzin op werk zit, omdat je hoofd maar aan 1 ding denkt? moet nog 2 weken werken, ben echt de dagen, uren en minuten aan eht aftellen
Poe nou ik ben ook nu al aan het aftellen, en vorige week nog een paar dagen vrij geweest, en de afgelopen 2 dagen ziek, maar ik trek het gewoon niet meer lijkt wel... Ik ben nu wel aan het werk, maar ik heb gewoon geen puf meer Ik voel me echt een aansteller, en eigenlijk slaat dat nergens op, want mn collega is ook zwanger, 2 weken verder en die is al een maand ziekgemeld. Maar toch wil ik er niet over klagen op mn werk, dus doe ik het hier maar haha
Ja, dat was bij mij ook... sjonge, heb echt af zitten tellen. Ben nu dus ook super aan het genieten van m'n verlof, sinds anderhalve week.... :-D
succes dames met de laatste loodjes en dan lekker 14 weken "vrij" en genieten van jullie kleine. Kan het me wel voorstellen dat je hoofd er niet bij is, ik zou denk ik denken : alles wat ik gedaan krijg is mooi meegenomen. hihi
Ik heb dat nu al .. niet dat ik het niet aan kan om te werken, maar heb er gewoon geen zin meer in. Het kan me allemaal gestolen worden. Ben liever bezig met de babykamer en ga liever babyshoppen. Erg he?
@marriedgirl.. nee hoor niet erg dat heet zwanger zijn. haha. We zitten zo in het alles perfect doen en werk is heeeeel belangrijk. Maar ja je lijf vind dat soort dingen nu helemaal niet belangrijk die vind het belangrijkste dat je goed voor jezelf zorgt en dus voor de baby en daar werken de hor(ror)monen en geestelijke gesteldheid ook vrolijk aan mee.
ik heb het nu al geen zin om te werken. gewoon lekker babykamer opruimen en schoon maken en alles klaar zetten. en als ik heb gewerkt ben ik vaak ook vaak zo moe dat ik de rest van de dagg lig te slapen nog even vol houden!
Ik ben bijna 29 weken en ook echt geen zin meer. ik heb staand werk en moet ook nog eens best veel bukken en sleuren etc en heb altijd veel harde buiken. Nu ben ik een week thuisgeweest wegens overlijden van mn opa moest ik rust nemen en wat was dat zalig heb veel minder harde buiken! Maar ik moet nog 10 weken gaan voor ik op verlof mag Als ik het niet uithoudt dan stop ik vroeger maar dan ben ik weer verlof kwijt die ik met mn kleine meid kan delen
@ tacha: je geeft al aan dat je in die week "rust" veel minder harde buiken had.. Heb je dit aangegeven bij vk? waarchijnlijk gaat ze dan zeggen dat je het dus wat rustiger aan moet doen. Veel harde buiken is niet goed. Kan je niet vervangend werk doen of de dingen waar je voor moet bukken hoger zetten zodat je niet zo veel hoeft te bukken( weet niet wat je doet, dus weet ook niet of dit haalbaar is?) of gewoon minder werken? Voor de helft de ziekte wet in , niet je verlof voor gebruiken. Ja , ik ben dan misschien hard, maar mijn lijf gaat voor alles en zeker nu ik zwanger ben.
mimi: Ja ik ga donderdag naar de gyn dus ik was al van plan het hem te vragen. Ik werk in een bakkerij en er is niet echt vervanging voor mij mocht ik vroeger stoppen, maar mn baas is nu op zoek naar iemand die mij zou kunnen vervangen mocht ik vroeger stoppen. Verder probeer ik als ik thuis ben zoveel mgl te rusten.. Ik ben ook zo iemand die niet gauw naar de dokter gaat of klaagt Ik wil niet dat men denkt dat ik me aanstel ofzo .. Maar ik weet dat mn beebje nu voorgaat dus ik probeer het nog eens en als het niet beter gaat of erger wordt dan stop ik gewoon vroeger!
Ik wil niet dat men denkt dat ik me aanstel ofzo .. Maar ik weet dat mn beebje nu voorgaat .. Lieve schat je ben 29 weken zwanger.. Als iemand vind dat je je aanstelt zeg je goh ga jij ook over 11 weekjes een een meloen uitpoepen? nee o en je hebt ook geen zwangere buik, hoe weet jij dan hoe ik me voel? Maar wat waarschijnlijker is is dat je alles goed wilt doen (welke in de wereld van een vrouw, hihi) maar het enige wat jij nu fout kan doen is niet luisteren naar je lijf..De rest doen we allemaal perfect.. We leven gezond, we zorgen ervoor dat 2 wezens kunnen overleven, we doen ons huishouden, vermaken/houden van onze partners, onderhouden sociale contacten, zorgen dat alles klaar is en schoon voor de baby, helpen iemand al ze om hulp vragen, hebben vaak een lijf wat niet helemaal meer meewerkt en we werken ook nog en dan doen we veel van deze dingen ook nog eens voor onze werkgever. We (vrouwen) doen genoeg en moeten eens leren dat ook wij wel eens voor gaan en aan ons zelf mogen denken. Zo dat vind ik. hihi.
Even off topic: @ Tacha1987: Je bent 28 weken (bijna 29) zwanger, dan hoef je toch 'nog maar' 6 weken te werken, aangezien je in nederland vanaf 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum met verlof mag gaan. En volgens mij maximaal 4 weken vantevoren. tenzij je een eigen zaak hebt, dan gaat het meestal weer anders. Groetjes Inge
Tacha ik zie dat je in blgie woont Daar is het natuurlijk weer anders, sorry, zal volgende keer beter kijken.
Ik woon in belgië hier moeten we een week voor de bevalling stoppen Je mag vroeger maar dan ben je je die tijd kwijt na je bevalling . Dat doen de meeste vrouwen hier dus ik probeer dat ook te doen .. we zullen zien Oeps, je zag het al
Bedankt meid je hebt helemaal gelijk hoor! Ik wacht af als ik merk dat het weer slechter gaat dan zal ik wel vroeger stoppen. Maar idd ik wil "mensen niet teleurstellen" ofzo ik weet het niet Het helpt ook niet dat mn collega in augustus is bevallen en is bblijven werken tot de dag voor haar bevalling Ze had ook geen enkele kwaaltjes enzo dus iedereen op het werk vergelijkt haar nu met mij Zucht!
Ik begrijp heel goed dat je je dan niet wilt laten kennen. Ik ben ook samen met een collega zwanger, zij rolt er als het ware doorheen en ik ben echt beroerd, al 2x in het ziekenhuis gelegen enzo. Ik wou ook echt tot 36 weken door werken, maar toen ik had besloten het niet te doen viel er een last van mijn schouders, nog en dag later besloten om halve dagen te werken en dat geeft zoveel rust! Ik heb het gevoel dat mijn collega's mij zwak vinden, maar ik weet eigenlijk ook wel ergens dat ze dit niet zo zien en blij zijn dat ik heb aangegeven.