Goede avond dames, Ik heb vanmiddag positief getest en ben natuurlijk helemaal blij Nu zit ik in de ziektewet sinds augustus helemaal en vanaf begin mei half vanwege een peesontsteking in mijn pols. Ben er nu aan geopereerd en ga volgende week weer wat lichte dingen doen op het werk. Mijn contract loopt 3 december af wat er gaat gebeuren is nog niet bekent. Ik zit nu met de vraag: Stel dat mijn contract verlengt wordt moet ik dan zeggen dat ik zwanger ben? Ze weten dat ik er mee bezig ben. Tegen die tijd dat ik dat te horen moet krijgen (over ongeveer 2 weken denk ik)ben ik dus 6 weken zwanger en is het dus niet verplicht. Ben bang dat ik me dan toch schuldig ga voelen, omdat ik het al wel weet. Als het contract niet verlengt wordt zou ik dan nog wel werk vinden als ik zwanger ben? Wil als de baby er is 16 tot 20 uur blijven werken. Veel dingen om over na te denken.
Ik zou het nog niet zeggen in jouw geval , tenzij je echt een hele goede band hebt met je baas. je kan er toch zogenaamd later achter zijn gekomen? of je ander werk zou kunnen vinden als je zwanger bent kan ik geen antwoord opgeven helaas, is en blijft een moeilijk geval heel veel succes gewenst en fijne zwangerschap
ik zou het ook nog niet zeggen hoor. Klinkt misschien niet zo leuk maar er kan nog van alles mis gaan voor dat je 12 weken bent. En dan heb jij het straks verteld en haal je alles overhoop. Zou het gewoon pas zeggen als je 12 weken bent. En dan erbij vertellen dat je wilde wachten tot dat je zeker wist dat alles goed was. Dat is je goed recht.
Hou er rekening mee dat als je vertelt dat je zwanger bent, dat je een grote kans hebt dat je contract niet verlengd gaat worden. En solliciteren tijdens je zwangerschap is vaak niks, ze weten dat je binnen korte tijd voor een half jaar eruit bent, dan kunnen ze beter iemand aannemen die ze wel goed kunnen inwerken.