Gisterochtend kreeg ik ineens enorme kramp en daarna verloor ik bloed en stolsels. Dit heeft best even geduurd. ‘S avonds ben ik niets meer verloren, naast die ene keer kramp ook geen buikpijn meer gehad. Ik ben me rot geschrokken. Vanmorgen heb ik in overleg met mijn vk een echo gehad en blijkt er een hematoom in mijn baarmoeder te zitten. Ook was er een vruchtzakje en dooierzakje te zien, passend bij mijn termijn. Gemeten op 5+2 en ik ben 5+3. Ik hoop ontzettend hard dat een volgende bloeding niet alsnog het vruchtje wegspoelt.. op dit termijn kan het natuurlijk nog alle kanten op. Zijn er meer dames die een hematoom hebben gehad? Had je hierdoor vaak bloedverlies incl. stolsels? En is je zwangerschap verder goed verlopen?
Schrikken he.. heel vervelend.. hopelijk loopt het goed af! hier een positief verhaal. Op 12 dpo positief getest en toen begon ik ook minimaal te bloeden.. dacht dat het teken was van miskraam. Hield een week aan maar was echt miniscuul roze met afvegen dus had ziekenhuis gebeld (traject gehad) maar kon alle kanten op dus moest afwachten. Toen werd bloeding stuk erger ook met een stolsel en heb ik in het weekend de vk gebeld, daar konden we meteen terecht en zagen we ook een hematoom. Kans was 50/50 heel spannend. Week erna weer een echo en toen was er een vruchtje met hartslag, zagen de kansen er al wat beter uit. Het bloedverlies hield trouwens niet op bij mij. Uiteindelijk is de hematoom verdwenen, maar ik bleef bloeden waarschijnlijk doordat ik ook een hele gevoelige baarmoedermond had. Rond 15 weken is het opgehouden. En nu een hele drukke gezonde jongen in de buik. In Nederland zijn ze vrij nuchter, mijn verloskundige gaf ook aan je kan het niet tegenhouden dus geen adviezen verder. Maar via google en andere forums las ik dat in België en op Engelstalige sites rust werd voorgeschreven. Bedrust vond ik dan te ver gaan, maar mijn man en ik besloten toen meteen dat ik niet meer ging stofzuigen en bukken en tillen zoveel mogelijk aan hem ging overlaten. Ik merkte ook dat het bij inspanning erger werd en dat vond ik heel eng. Had zoiets hoe meer ik bloed, hoe makkelijker het is misschien om vruchtje mee te trekken. Of het daaraan heeft gelegen, dat weet natuurlijk niemand. Maar ik vond het zelf wel fijn om voor mijn gevoel iets te kunnen proberen. veel sterkte en ik hoop op een goede afloop! ❤️
Hier ook ervaring, met positieve afloop! Ik bloedde ook op jouw termijn. Heel heftig zelfs, het liep zo langs m'n benen naar beneden. Was heilig overtuigd van een miskraam. Het bleek (gelukkig!) een hematoom, die mijn lichaam met ongeveer 12 weken ook weer had opgelost. Daarna geen bloedingen meer gehad en een gezond kindje mogen krijgen. Ik ben het eens met @Orchid24 mbt het verschil in advies tussen NL en buurlanden. Ik merkte dat ik echt veel meer bloedde bij (zelfs matige) inspanning, dus heb het erg rustig aan gedaan waardoor de bloedingen een stuk minder waren.
Dat is erg schrikken.. Hier ook gehad! Ik was 6w zwanger van de tweeling en zou bij 7.2 pas een echo hebben. Ik was zo moe dat ik besloot op bed te gaan (in de middag). Daar kreeg ik flinke krampen, dat ik dacht.. Ik moet even naar de wc, daar zag ik bloedverlies en niet z'n beetje ook want het was erg veel was zo langs mijn benen naar beneden liep. Ik was natuurlijk erg bang dat ik alles kwijt zou zijn en hebben ook direct de verloskundige gebeld. We mochten gelijk komen, hier zag ze 2 kloppende hartjes en tussen beide een flinke hematoom. Het kon dus alsnog 2 kanten op en was dus echt 50/50....daarna nogmaals 2x z'n hefige bloeding gehad. (8/10w) daarna was alles weg. Ze zijn nu 2,5 jaar! ❤️
Dankjewel voor jullie reacties dames. Dat geeft me weer een beetje moed❤️ Deze zwangerschap is ook ontstaan middels een terugplaatsing van een embryo (5 daags). Daarom heb ik vrijdag ook eerst het ziekenhuis gebeld, vol in tranen dat ik er van overtuigd was dat ik een miskraam had. Echter werd mij daar verteld “wacht maar een week en doe dan nog eens een test”.. en in de tussentijd doorgaan met mijn medicatie. Mijn eerste echo op 5 juli die daar gepland stond, zou dan een controle echo worden om te checken of mijn baarmoeder schoon zou zijn.. ik was verbijsterd. Totaal onmenselijk.. je zou denken dat ze weten dat een vruchtbaarheidstraject psychisch al genoeg met je doet.. echt een week wachten in zo’n situatie is toch niet te doen. Voor nu is het nog even leven tussen hoop en vrees, vrijdag heb ik weer een echo via de vk bij een echopraktijk. Dan ben ik 6+2, hopelijk is er dan al een vruchtje te zien en het zit dan net randje wel of geen hartactiviteit.
@JosjeM het ziekenhuis vond ik ook totaal niet fijn, reageren heel afstandelijk inderdaad. Een verloskundige is wat dat betreft toch echt wel een stuk persoonlijker en dus fijner. Het zullen hele spannende weken zijn, succes en hopelijk een mooie afloop! ❤️
ik heb bij de oudste ook een hematoom gehad, maar geen grote porties bloedverlies zoals ik hier lees van anderen. Heel af en toe wat licht bloed verlies. Ook ik kreeg te horen dat het 50/50 was met 7 weken. Met 9 weken zag je het nog en daarna niet meer gezien. Dame is nu 7.5 jaar oud
Hier ook een positief verhaal zo ver! Ik had het met 14 weken en na 2 weken rust was hij weg. Helaas wel weer bij 24+3 een groot hematoom. Ben inmiddels bijna 33 maar nog altijd actief bloedverlies vanuit placenta. Maar geen hematoom vorming meer gelukkig, het bloed loopt gelukkig door. Mn zwangerschap is na die 14 weken niet meer onbezorgd geweest en blijft heel spannend, maar inmiddels is mijn termijn wel zo goed dat als de baby komt dat dat oke is. Hopelijk mag jij ook je kindje zo ver (en verder) dragen!!
Hier ook een hematoom gehad. Ik ben direct magnesium gaan slikken en heb zoveel mogelijk rustig aan gedaan. Sterkte, deze tijden zijn slopend ❤️
Ik lees inderdaad meer over magnesium. Hoe veel slik je daarvan? Het is mega slopend, het vreet letterlijk aan me. Van de stress de afgelopen dagen ben ik al best wat afgevallen.
Tussen de eerste en de tweede heb ik een miskraam gehad. Daarna direct weer zwanger. Toen ik met ruim 5 weken opeens heel veel bloedverlies had was ik zo bang om weer een miskraam te krijgen. Gelukkig kon ik meteen bij de verloskundige terecht en daar bleek ik een hematoom te hebben. Kans van 50% dat het goed zou gaan. Ik ben het toen ook rustig aan gaan doen omdat ik las dat in het buitenland bedrust wordt voorgeschreven. Gestopt met tillen ed op het werk en thuis. Gelukkig daarna geen bloedverlies meer gehad en met de termijnecho bleek de hematoom weg te zijn. heel veel sterkte, het is echt een slopende tijd.
Ik heb nu al 2 dagen last van bruinverlies. Zou dit de hematoom kunnen zijn wat zich uitscheidt? Het is letterlijk bloed irritant