Ben inmiddels 33 weken zwanger van mijn 2e kindje. Zit al een tijdje thuis in de ziektewet ivm teveel harde buiken. Ik heb het gevoel dat ik nog zoveel moet doen maar er komt niks uit mijn handen. Mag al niet teveel doen maar ben nu bang dat ik de dingen niet op tijd gereed heb. Zit alleen maar te malen wat ik nog in huis moet halen. Er is zat hulp aangeboden maar tot op heden nog niemand gezien. Ik ben nu zo in de stress voel me net een grote zeurpiet.
Wat moet je allemaal nog doen dan? Ik zou de allerbelangrijkste dingen opschrijven en daarvan elke dag een ding of een gedeelte van dat ding doen. En degene die aangeboden hebben te helpen gewoon bellen van joe, ik heb nu je hulp hard nodig
Daar ben ik nu ook mee begonnen met lijstjes maken. Deze week wil ik gebruiken om de bovenverdieping schoon te maken en alles klaar te zetten zodat ik het alleen maar hieft bij te houden. En die week erop heeft mijn man vakantie en wordt de benedenverdieping helemaal gesausd daarna kan ook hier de grote schoonmaak beginnen. Gelukkig liggen de kleertjes gewassen en gestreken in de kast. Alleen heb nu het gevoel dat er ineens zoveel op mij afkomt dat het me allemaal te veel wordt. Normaal ben ik echt iemand die alles zelf zo gedaan hebt en nergens mijn handen voor om draait maar nu ben ik al blij als ik de dagelijkse dingen gedaan heb. Betreft alle hulp die zich aanbied zeggen oh dat kom ik morgen of van de week wel voor je doen en als je vraagt waar ze blijven krijg je te horen oh sorry helemaal vergeten of ik had het te druk. Al met al doe ik het dan maar weer zelf met veel last van me buik in de buik in de avond. En dan ben ik helemaal gesloopt. Sorry dat het een lang verhaal geworden is maar moest het toch effe van me afschrijven.
He wat naar dat je je zo voelt ik had dat ook heel erg die laatste weken... ik heb ook lijstjes gemaakt met ook echt 'deadlines' zodat ik en mijn man doelgericht te werk konden gaan. Hij deed de zware dingen en ik de kleine dingetjes. Alles was binnen een mum van tijd gedaan en viel achteraf reuze mee. Dus lekker lijstjes maken, doelgericht werken en gewoon vragen om hulp indien nodig, komt helemaal goed Kop op