Hoi, na mijn positieve uitspatting gisteren, werd ik vannacht wakker met een verschrikkelijke kramp in mijn kuiten. Dat is de tweede keer dat dit gebeurd tijdens de zwangerschap en ik heb zo'n vermoeden dat dat meer gaat gebeuren. Hebben jullie er ervaring mee, en liever nog; goede tips? Been strekken en tenen naar je toe, weet ik. Helpt ook goed. Maar preventieve maatregelen zijn aantrekkelijker! Helpt bijv. banaan voor het slapen gaan echt?
klopt hoort er inderdaad bij, ennuh het wordt alleen maar erger. tenminste bij mij.... kan behoorlijk pijn doen. wat kan helpen is voordat je gaat slapen goed je kuiten strekken. been naar achteren hak op de grond en strekken. verder als je in bed ligt af en toe even preventief tenen naar je toe. ze zeggen ook weleens dat het calcium tekort is, maarja ik drink echt liters melk enzo en eet elke avond een banaan maar het mag niet baten hoor. fijn he
probeer eens sinaasappelen te eten, dat schijnt echt wel te helpen dit heb ik ooit als een tip gekregen groetjes miesje
Op platte schoenen lopen denk ik... voor zover je dat dan nog niet doen dan voor de rest ken ik alleen de tips die hierboven zijn genoemd Heb er gelukkig de hele zwangerschap geen last van gehad!
Snelle Jelles! Dank voor antwoorden. Platte schoenen is iets wat ik steeds meer ga dragen, maar nog niet structureel. Komt wel zodra het allemaal wat zwaarder gaat worden. De sinaasappelen ga ik eens proberen. Verder nog even een tip van een totaal andere kaliber: Superstar (SPS) heeft sinds een paar dagen super leuke zomerjurkjes welke elastisch, dus perfect voor zwangere dames zijn! Heb mijn beurs leeggekocht, dus je bent gewaarschuwd!
Ik had er ook veel last van! Het is zwaar irritant, lig je lekker te pitten in een keer zo'n vreselijke steken dat je wel MOET opspringen uit bed... stretchen tegen de muur en dan weer het bed in duiken... op zich is het best grappig, dat je halfslapend tegen de muur staat te duwen (achteraf dan..!) Tips? ja, de verloskundige zei mij het voeteneind omhoog te doen, dit kan ook met een kussen onder het matras. verder na het douchen afspoelen met ijskoud water (het wordt toch zomer dus dan is dat wel lekker) een heel oud fabeltje verteld dat je een nagelvijl of een stuk groene zeep onder je matras moet leggen, of dit helpt, weet ik niet, ik heb 't niet geprobeerd...! In ieder geval, succes ermee! Gr. Niki