duizeligheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fokje, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden

ik ben ontzettend duizelig
    afgelopen nacht zo erg dat ik de hele kamer draaide gevoel al was ik smoor dronken (netzoals je veelste diep in het glaasje hebt gekeken)
    gisteren hb gepriktr 7.4 dus erg netjes
    heb vanmezelf een lagebloeddruk maar deze was vanmorgen ook goed heel goed zelfs 70/120
    de ha dacht aan een gestoorde evenwichtsorgaan

wie o wie ook gehad en hoelang duurde dit?????? ben er nu wel klaar mee met het gedraai!
    heb hier nog 2 kleintjes rond lopen en wil graag vrijdag weer werken bah

2. Dana

Dana Niet meer actief

As bloeddruk en ijzer goed is kan het idd je evenwichtsorgaan zijn, ik heb die klachten gehad toen ik een middenoorontsteking had, echt vreselijk irritant inderdaad en zodra je je omdraait draait de kamer en nog even 10 keer achteraan. Het is bij mij na een week of 2 overgegaan.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bedankt voor je antwoord
    idd het is erg irritant!!! bah ik hoop dat ik vrijdag weer kan werken
    ik weet niet of dit ook te maken kan hebben met slaap te kort?

4. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoihoi,
    Ik heb dit tijden mijn eerste zwangerschap ook gehad...Werd er echt niet goed van:p Vooral als ik ging liggen en overeind kwam was het alsof de hele wereld om heen ging draaien. Verder was alles goed, ha dacht ook aan iets met het evenwichtsorgaan... Helaas heeft het toen aangehouden tot een paar dagen na de bevalling.
    Maar goed was verder dus niet ernstig...alleen wel heel vervelend.
    Groetjes Angela

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he angelala

dit hoop ik niet wat je hebt gehad, ben vanmezelf altijd al een beetje "raar' duizelig in mijn hoofd door oorsuizen en b12 tekort
    maar zoals afgelopen nacht nog nooit meegemaakt pfffff
    hopelijk gaat dit snel voorbij

6. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Ja duizelig zijn is eng...tenminste dat vond ik:p Maar nu ik weet dat het niet ernstig was maakt het wel minder eng. Ben nu 31 weken zwanger van mijn tweede dochter en tot nu toe nog geen last gehad gelukkig..maar kan nog komen natuurlijk. Maar B12 tekort kan je ook duizelig van worden toch?

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Symptomen

Wat zijn de symptomen van een vitamine B12 deficiëntie?

Aangezien vitamine B12 essentieel is voor de gezondheid van het zenuwstelsel, voor het immuunsysteem, en voor de vorming van DNA, is de onderstaande lijst van klachten niet compleet. Niet alle klachten hoeven voor te komen, en ook hoeven de klachten niet voortdurend aanwezig te zijn. De meeste klachten kunnen variëren in ernst en kunnen al optreden ver voordat er anemie (bloedarmoede) ontstaat. Bij ruim éénderde van de patiënten ontstaat zelfs helemaal geen anemie. Met name de neurologische en psychische klachten komen vaak al voor bij laagnormale waarden van vitamine B12.
    Omdat vitamine B12 op zoveel systemen in het lichaam van invloed is, uit een deficiëntie zich bij iedereen anders. Waar de één met name last heeft van vermoeidheid, tintelingen, geheugenverlies en spierkrampen, heeft een ander problemen met zich concentreren, een ontstoken tong, menstruatieklachten en depressiviteit. Wel zijn er een aantal klachten die vaker voorkomen, zoals: een ontstoken of dikke tong, het koud hebben, psychische problemen, neurologische klachten en verlies van eetlust.
    Een vitamine B12 deficiëntie is sluipend en het kan jaren duren voordat de symptomen en klachten zich ontwikkelen en voordat ze ernstig worden. Vaak wordt een vroege diagnose gemist door de vaagheid van een aantal symptomen, en omdat veel symptomen overeenkomen met andere aandoeningen. Bij onverklaarbare neurologische klachten, glossitis, concentratieproblemen of psychische problemen zou daarom altijd de B12 serumwaarde getest moeten worden. Als u last hebt van één of meerdere klachten uit onderstaande opsomming, raadpleeg dan altijd uw huisarts.
    Neurologisch:

Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
    Concentratiestoornissen, geheugenproblemen
    Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken
    Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen
    Psychisch:

Depressie, dementie, nervositeit, psychose, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen
    Overig:

Spierpijn en krachtsverlies
    Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond
    Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte
    Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies
    Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn
    Gewrichtsklachten
    Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen
    Duizeligheid
    Bleekheid van de huid
    Het koud hebben
    Impotentie
    Onvruchtbaarheid
    Haaruitval
    Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien
    Darmklachten
    Incontinentie en/of vaak plassen
    Hoofdpijn

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja b12 brengt dit helaas ook mee
    staat onderin aan het lijstje

mooi dat je er nu niet last van hebt!

ik heb gistermiddag en afgelopen nacht goed gelapen en gaat al een stuk beter ga ook gewoon wewrken morgen en weekend
    ik ben ook erg blij dat het niet ernstig is
    was wel wat bang de kamer draaide zo snel bah echt akkelig nog nooit zo erg mee gemaakt (zelfs niet toen ik genoeg alcohol had genuttigd) nu nog zo nu en dan spikkeltjes zien en zo nu en dan bewegen er meerdere dingen ik ga dan weer even liggen

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    kan ook zijn dat je op je rug gelegen hebt en je bloedtoevoer beetje afgesloten is geweest. dat was de verklaring van mijn vk. heb het gelukkig niet vaak gehad, is enorm vervelend.

Deel Deze Pagina