Vraag over afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke101, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Iedere maand werd ik zwanger, enkel aan te tonen met ultra gevoelige zwangerschapstesten (licht lijntje), om vervolgens iedere maand weer een vroege miskraam te krijgen; een "chemische zwangerschap" zoals ze het noemen. Ik heb m'n bloed laten testen en bleek een tekort aan vitamine b12 te hebben. Krijg sinds 2 maanden injecties en slik daarnaast nog b12 tabletten (biologische, actieve vorm, peper duur). En waarempel, mijn eisprongen kwamen ineens 4 dagen later, net als vroeger. De laatste 6 jaar kwamen ze steeds op dag 8 en nu ineens weer terug op dag 12. En potverdorie, ineens een paar dagen geleden een dikke vette streep op een normale zwangerschapstest (dus niet ultra gevoelig). Zo'n dikke streep had ik in geen 10 jaar meer gezien. Iedere maand kon ik er de klok op gelijk zetten, op 13 dpo ging het mis. En nu lijkt het zowaar te blijven plakken!

Maar nu mijn vraag, gezien mijn enorme hoeveelheid aan vroege miskramen, durf ik niet blij te zijn. Ik heb ook ineens veel afscheiding. Een paar dagen voor ik ongesteld moet worden, krijg ik ook altijd meer afscheiding, ben nu dus super bang dat ik weer bloed ga zien straks.

Zijn er dames hier die dit ook hebben? Is het normaal dat als je net zwanger bent, je gelijk al meer afscheiding hebt?

2. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ik heb zoveel afscheiding dat ik telkens naar toilet loop om te checken of het geen bloed is .
    Thans , dat deed ik tot 3 dagen geleden :)

Bloed laten prikken bij de gyn en m'n hcg waarden waren met 4.3 dagen zwangerschap 2250
    Stelde gerust

Veel afscheiding is normaal nu, ook als het wat gelig wordt
    Da's de afscheiding die ervoor zorgt dat er geen infecties naar binnen kunnen :)
    Je baarmoeder zit goed dicht met een propje

3. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Dat stelt toch iets gerust, super bedankt voor je reactie!!!! :)

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Geen probleem hoor , ik ken je angst :)
    Maar van zodra je overtijd bent is de kans dat het goed gaat echt heel groot
    Als de kans op een miskraam 1op 10 is heb je 90 % kans dat het na je nod gewoon goed gaat !!
    Daar stel ik mij in gerust
    Voor nod is het zo broos nog en vaak gaat de innensteling fout
    maar ons beebje zit al waar het hoort te zitten :-D

Aftellen naar een echo :)

Oh ja en natuurlijk GEFELICITEERD

5. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    In mijn 2e en nu 3e zwangerschap ook veel afscheiding. Ook ik liep (zelfs na positieve test) de eerste dagen regelmatig naar het toilet om te kijken of het geen bloed was.
    Tijdens het vrijen merken we het ook, alsof ik in mn vruchtbare periode ben :) .
    Wat een heftig verleden! Ik hoop van harte dat deze zwangerschap helemaal goed gaat! Blessings!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Die afscheiding blijf je wel houden, ik ben nu 11w3d en heb het nog steeds. Hoort er nu eenmaal bij.

7. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Super bedankt dames voor jullie fijne reactie, het stelt me toch wel gerust! En seks hebben durf ik niet, zo heb ik 10 jaar geleden tijdens seks een pijnscheut gekregen toen ik 5,5 week was en de volgende dag een miskraam. Ben echt zo bang voor alles. Maargoed, misschien had ik toen ook al wat b12 tekort en heeft het tekort jaren nodig gehad om op te bouwen.

Meiden, hartstikke bedankt voor jullie fijne reacties, en jullie allemaal super veel succes ook!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja meer afscheiding is normaal. Ik ben 39 weken onderweg en heb het ook altijd gehad en nog steeds. Ik voel het er soms gewoon uit lopen en dan is het een flinke klodder (lekker smerig verhaal) Maar ja hoort er dus gewoon bij.

9. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    @ Maagd: Leuke naam op een zwangerschapsforum haha, grapje! He meis, super veel succes over een paar daagjes, ik zie dat je officieel nog maar 6 daagjes te gaan hebt, leuk hoor!!

Deel Deze Pagina