In januari heb Ik een miskraam gehad na 14 weken zwangerschap en daar heb Ik nog steeds heel veel verdriet van. Mijn vraag is deze; mijn echgenoot zegt dat we nog tijd genoeg hebben, dat we vanzelf wel weer zwanger worden enz. Hij wil geen druk erachter zetten en ook niet op " verplichte" dagen vrijen. Ik wil juist wel graag ovulatietesten gebruiken en zo weten Wanneer Ik vruchtbaar ben maar dan is voor hem de lol eraf zegt hij omdat het dan een verplicht nummer is. Vanwege mijn leeftijd ( in maart 40) ben ik nu best gestrest want als hij niet meewerkt duurd het nog langer! Ik weet niet hoe ik hem duidelijk kan maken dat we niet meer alle tijd van de wereld hebben, hij is er heel duidelijk in, het moet spontaan en zonder hulp gebeuren. En mijn klok tikt nu verder. Vanwege hem hebben we ook lang gewacht met een tweede en nu we er eindelijk voor gaan wil hij rond de eisprong geen verplichte nummers!!
Hoi Anna17, Ik snap dat je nog heel verdrietig bent om het verlies van je zwangerschap. Vervelend als je niet helemaal op één lijn zit inderdaad. Ik denk wel dat jij gelijk hebt; je hebt niet alle tijd meer en de kans op een goede zwangerschap neemt wat af als je wat ouder bent. Dus ik denk dat het wel verstandig is in de vruchtbare periode minimaal om de dag gemeenschap te hebben. Elke dag is echt niet nodig. Misschien kun je in die dagen een knusse sfeer creeëren waardoor het niet als een droog en verplicht nummertje voelt voor hem. En spreek je zorgen en je gedachten niet uit rond deze periode, maar juist wanneer je ongesteld bent. Dan verpest die discussie de sfeer op het moment suprême ook niet. Lastig hoor, maar het belangrijkste is: blijf praten en het toch wel een beetje 'luchtig' bekijken, of in ieder geval het als een investering zien. Anders wordt het inderdaad een dingetje en dat is voor jullie allebei niet fijn. Groetjes Brigitte
Dankjewel Voor je lieve reactie Brigitte, ️️ik zal zeker proberen om op andere momenten met hem te praten beter! Op dit moment zit ️️ik op het wachtbankje, heb het gevoel dat ik zwanger ben, hopelijk! Veel liefs