heel snel al weer ongesteld?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nataly, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    IK SNAP ER NIKS MEER VAN.

Ik zit inmiddels in ronde 12 en op dag 19 in deze cyclus. Gisteren had ik dus GEEN positieve ovulatietest terwijl er de dag ervoor een licht tweede streepje stond. Er was zelfs helemaal geen tweede streepje meer zichtbaar. Heb ik mijn eisprong dan helemaal gemist. Normaal gesproken heb ik een dag na mijn eisprong een temperatuurstijging die blijft totdat ik weer ongesteld wordt. Ook die heb ik nog niet gehad.

Tot mijn grote schrik had ik vanmorgen toen ik naar de wc ging bruin bloedverlies. Net zoals ik altijd heb een paar dagen voordat ik ongetseld ga worden. Hoe kan dit nu, zit nog maar op dag 19 en vorige maand had ik mijn eisprong op dag 22 en de twee maanden ervoor had ik mijn eisprong op dag 20. Heb mijn temperatuurkaart erbij gepakt en daar zie ik op dag 12 wel een lichte temperatuurstijging maar niet zodanig dat de internetsite fertilityfriend waar ik mijn tempeatuurkaatjes op bij houd mijn eisprong heeft gespot. Zelf zie ook geen echte temperatuurstijging.

Vond wel dat mijn thermometer vorige week raar deed, schoot van 36,3 opeens omhoog naar 36,9 en bleef daar hangen. Als ik het dan nog een keer deed dan kwam er wel 36,3 uit?

Zou ik mijn ei dan op dag 11 hebben gehad, 10 dagen later dan de maand ervoor.

Ik weet het even helemaal niet meer maar aan mijn bruine bloedverlies te zien ga ik gewoon ongesteld worden en dat al op dag 19 of 20.

Kun je zo snel al weer ongesteld worden en kan ik op dag 11 mijn eisprong al hebben gehad terwijl er niet een echte temperatuurstijging is geweest?

Ik dacht dat ik mijn lichaam ondertussen al een beetje kende en door mijn temperatuur bij te houden in de gaten had wanneer mijn eisprong ongeveer is. Hoe kan het nu dat dit deze maand zo anders is?

Veel liefs
    Nataly

2. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    sorry 10 dagen later moet 10 dagen eerder zijn natuurlijk.

Ben heel benieuwd naar jullie antwoord want ik raak zo langzamerhand wanhopig over de gedacht waarom het nu weer niet lukt. Om de dag sexen hebben we een aantal maanden gedaan maar is op het laatsts ook niet meer haalbaar omdat het plezier eraf gaat. Ik wou dat ik een regelmatige cyclus had en vooral een regelmatige eisprong. Wordt niet goed van mezelf.

Veel liefs.
    Nataly

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nathaly,

ik snap dat de lol er een beetje af gaat op deze manier, maar je moet er wat voor over hebben... ;)
    Je kunt de eisprong niet op dag 11 hebben gehad. Een cyclus duurt eigelijk nooit korter dan 25 dagen. Het gebeurt wel eens, maar dan hebben die mensen dat eigenlijk altijd. Een temperatuurcurve is ook niet altijd zaligmakend hoor. Als je net als jij een ervaren temperatuurster bent, kun je er heel wat uit op maken, maar ook dan 'fopt' je lichaam je wel eens.
    Ik denk dat je nu een ovulatiebloeding hebt gehad. Dit kan wel eens gebeuren en kan obsoluut geen kwaad. Dat wil dus zeggen dat je waarschijnlijk je menstruatie 2 weken later zult krijgen en dus ongeveer op dag 32.
    Dat je niet zwanger wordt ondanks dat je om de dag gemeenschap hebt is op zich niet vreemd hoor. Sommige eitjes zijn niet goed te bevruchten, andere bevruchtingen gaan mis alvorens je ongesteld moet worden. Er zijn legio redenen waardoor het niet direct lukt. Daarom doen artsen ook niets aan onderzoekjes als je nog niet een jaar bezig bent met je kinderwens. De meeste stelletjes worden binnen dat jaar zwanger.
    Wat betreft gemeenschap. Eigenlijk moet je voor jezelf je vruchtbare dagen bereken omdat je wel een cyclus hebt die binnen bepaalde grenzen valt. Dus als je bijvoorbeeld een cyclus hebt varierend van 30-38 dagen, heb je dus kans op een eisprong op de dagen 16-24. Als je dan inderdaad vanaf dag 14 tot 26 ofzo om de dag gemeenschap hebt (dus een keer of 7), hoef je dit dus niet altijd om de dag te doen en blijft het ook nog een beetje leuk voor jullie.

Groetjes Brigitte

4. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Bedankt voor je antwoord. Dit stelt mij wel weer wat gerust maar dit betekend dus dat we nu niet genoeg gesext hebben omdat ik dacht dat mijn ongesteldheid eraan zat te komen :( . Ik ben nu twee dagen verder en heb nu voor de derde dag bruin bloedverlies. Kan een ovulatiebloeding zo lang duren want ik heb dit dus nog nooit eerder gehad.

Ik heb via internet ovulatietesten besteld en ga daar nu maar eens mee beginnen vanaf de dag dat ik niet meer ongesteld ben want ik wil deze keer mijn eisprong niet missen. Als het dan nog niet gelukt is dan zou ik ronde 13 in gaan en wordt het denk tijd voor de huisarts.

Ik ben al een keer bij de huisarts geweest omdat mijn luteale fase aan de korte kant is zo'n 10 dageen en hij wilde mij mij pas naar het ziekenhuis doorwijzen als het in april 2007 nog niet gelukt, dat is dan ronde 16. Ik ben 34 en bezig voor de eerste. Als ik eind januari 2007 naar de huisarts ga en hij wil mij niet doorverwijzen kan ik daar dus op staan omdat ik dan al langer dan een jaar bezig ben.

Veel liefs
    Nataly

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nataly,

ik weet niet of de huisarts dat dan zal doen, aangezien hij al een 'behandelplannetje' met je had en ook best op een goede termijn na een jaar van kinderwens. Want al ga je naar de huisarts als je al een jaar kinderwens hebt, dan nog wacht de ene huisarts nog iets langer als de ander. Maar omdat jij ook al bekend bent met een aparte cyclus zou ik zeker even aankaarten dat je al wel eerder onderzoeken zou willen. Je weet maar nooit en officieel kan het.
    En je kunt inderdaad nog wat dagen licht oud bloedverlies houden. Dat is meestal echt heel weinig. Het zou kunnen dat jullie het eitje precies hebben gemist, maar dat kan ik je ook niet met zekerheid zeggen. Het is inderdaad een goed voornemen om volgende cyclus weer met een schone lei te beginnen en de testen dan te gebruiken. Moet je het eigenlijk deze keer proberen van je af te zetten (anders blijft het zo knagen misschien :( ) en op naar volgende maand.

Groetjes Brigitte

6. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Volgens mijn temperatuurkaart heb ik mij eisprong afgelopen vrijdag op dag 19 gehad maar ik heb hiervoor geen positieve ovulatietesten gehad terwijl ik dat andere maanden wel altijd had. Mijn temperatuur is op dit moment nog steeds hoog. Ik zit nu op dag 23 van mijn cyclus en mijn ongesteldheid is niet doorgebroken. Na 3 dagen bruin bloedverlies (dag 19, 20 en 21) was het ineens over en vanavond op dag 23 dus was het weer een beetje bruin met het afvegen maar echt maar heeeeeeel erg weinig.

Er zit dus denk ik niks anders op dan maar af te wachten hoe het nu verder gaat. Mocht ik toch ongesteld worden dan gaan wij nog 1 maand 'goed ons best doen' ;). Mocht het dan niet lukken ga ik een afspraak maken de huisarts, nee heb ik en ja kan ik krijgen, toch!

Het is wel een rare maand met mijn cyclus hoor en dat in ronde 12 terwijl de andere 5 maanden hiervoor zo regelmatig waren(ik heb lang nodig gehad om te ontpillen), 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest, de volgende dag mijn eisprong en de dag erna een temperatuurstijging van 0,3 graden. Wat kan je lichaam toch raar in elkaar zitten.

Maar goed...... in ieder geval heel erg bedankt voor je advies en als ik weer vragen heb dan meld ik me wel.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina