34 week zwanger en weinig beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dreamcatcher, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik zal vast wel de zoveelste zijn die zo'n soort topic opent..
    Maar kan iemand mij toch gerust stellen? volgens mij ben ik me weer druk aan het maken om niks:) Maar normaal gesproken voel ik de kleine overdag meerdere keren heel hard schoppen en bewegen..
    Maar vandaag heb ik 'm bijna niet gevoeld, misschien 2 of 3 keer heel zachtjes voelen duwen.En als ik tegen 'm aan por reageert hij ook niet echt terwijl die dit normaal gesproken wel doet.
    Dus mijn vraag is eigenlijk is het erg als je de baby een dag minder voelt? Mocht het vanavond niet beter worden dan bel ik de verloskundige morgen.

2. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    ik heb er ook last van!!!! gewoon bellen doen!

wil je niet bang maken maar mij zeiden ze in ziekenhuis dat je de kleine 8 tot 10x MOET voelen in 24 uur dat deedt mijn meiske ook niet ook al is het al avond gewoon bellen hoef je je ook niet druk te maken is ook niet goed

waarscheinlijk moet je net zoals ik naar ziekenhuis voor ctgscan voor hartfilmpje van kleine

laat je het weten?!!!

3. dreamcatcher

Denk dat je gelijk hebt en zal nu toch maar even bellen, dan ben ik in ieder geval een beetje gerustgesteld.. Zal je op de hoogte houden, hopelijk stuurt ze mij ook meteen door dan hoef ik niet meer zo te stressen..

4. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    goed zo goede keuze dat je gaat bellen
    ik hou de site in de gaten ben benieuwd
    en niet te druk maken he

5. dreamcatcher

Nou ben inmiddels alweer klaar met bellen. En ik mag me lekker de hele avond druk gaan maken als de kleine niet wat actiever word.. Want de verlos vind het nog niet reden genoeg om me door te sturen. Ze wil vandaag nog even aankijken en mocht het niet beter worden dan moet ik morgen weer bellen en dan zouden we dan kijken of het nodig is om me door te sturen ;)

6. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    :(hm jammer dat ze er laks over doet

ik dacht er zelf laks over maar mijn vk niet

anders probeer je dingen uit bijv. ga lekker warme douche nemen en dan even op bed die van mij ging dan normaal gesproken heel druk bewegen of op je linkerzij liggen

dat je jezelf wat fijner voelt snap je:)

7. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Grrrr, kan me daar zo boos over maken sorry meid maar vind je gyn erg lax, ik weet het hoort er bij en wat is het nou voor moeite om ff het hartje te luisteren of je ff in te sturen voor een ctg, als ik mijn gyn bel met deze klachten moet ik meteen komen zelfs snachts!
    T is wel normaal dat je kindje wat minder beweging gaat maken op deze termijn maar snap dat je je druk maakt hoor ik had dat ook heel vaak, nu weet ik inmiddels dat mijn uk soms een rust dagje heeft maar goed een extra controle kan geen kwaat toch. Laat je morgen niet afschepen meid! Probeer eens een warme kruik en inspannen volledig op bed laat je partner je eens lekker strelen of maseren dan inspannen ik vaak helemaal en dan gaat ukkie weer bewegen.

8. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Het kon mijn openingspost wel zijn! Had precies hetzelfde vandaag, ben ook 34 wkn zwanger! Had de hele dag haast nix gevoeld en maar een beetje duwen en porren maar geen beweging in te krijgen, totdat ik toch wel in paniek raakte., toen begon hij pas te bewegen. Ik had voor morgenvroeg al een controle staan en ga ik hier ook maar eens ff na vragen.

9. dreamcatcher

Bedankt voor de lieve reacties!

Jammer genoeg is mijn vriend naar de ajax wedstrijd dus ben ook nog eens alleen thuis. Hij kan me meestal wel gerust stellen en met zijn warme handen de baby aan het bewegen krijgen. Lig nu lekker op de bank met de laptop en probeer zoveel mogelijk te ontspannen en was net aan het porren en ik kreeg een zacht duwtje terug. Niet zo hard als normaal gesproken maar was allang blij weer iets te voelen.
    Als het vanavond niet beter gaat dan eis ik morgen gewoon dat er even naar word gekeken!!:x

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel jammer dat je VK zo makkelijk reageert....ik voelde de baby vorige weke ook heel weinig (in vergelijking met andere dagen) en ik moest meteen langskomen om naar het hartje te luisteren en omdat de hartslag wel hoog (actief) was maar ik de baby niet voelde moest ik meteen door naar het ziekenhuis voor een CTG en echo. Gelukkig was alles goed maar de gynaecoloog zei ook ik zie je liever 5 keer voor niets dan dat we er 1 keer te laat bij zijn.

Hopelijk morgen meer actie van je VK!

11. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Heel goed! Fijne avond nog.

12. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Dat is helemaal naar als je nu ook nog alleen thuis bent. Maar je hebt gelukkig een klein duwtje gevoeld, zo begon het bij mij ook vanmiddag. Ik ben net gaan douchen en daarna werd de kleine weer actief, misschien helpt het jou ook iets.
    Je hebt groot gelijk dat je op je strepen gaat staan morgen! Niet laten afschepen hoor!
    Sterkte vanavond en vanacht.

13. dreamcatcher

@ gaby83

Gelukkig hielp bij jou het douchen.. Ik heb vanmiddag al gedoucht en dat haalde niet zo heel veel uit. Dus ik wacht af, gelukkig voelde ik indd dat duwtje.. Dat stelt me wel al een klein beetje gerust. Hopelijk voel ik net als jou straks weer wat meer

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad en mocht gelijk langs komen. wel gaf de vk als tip dat het soms ook werkt als je even iets extreems zoets eet, baby's zijn nl gek op suiker en worden er vaak wel actief van. tenzij je al veel zoete dingen eet en drinkt dan is de baby er aan gewend en werkt het niet zo best zeg maar.
    Succes en hoop dat je snel een paar flinke porren krijgt

15. dreamcatcher

@ zwendel, bedankt voor de tip! maar ben bang dat dit helaas bij mij niet werkt, heb na het eten namelijk al een flinke stuk chocola gehad maar dat haalde niet veel uit.

@ iedereen
    Wou wel nog even zeggen dat ik net 2 kleine trapjes achter elkaar voelde, niet zo hard als normaal gesproken maar toch! Dus hopelijk issie morgen weer de oude, zodat ik me nietmeer druk hoef te maken.

16. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    En al weer wat meer gevoeld?

17. dreamcatcher

@ zwangervande2e

Jaa, heb 'm vannacht nog een keer of 3 voelen draainen en schoppen. Nog steeds niet zo hard als normaal gesproken.. Dus ik wacht weer even af tot vanmiddag, mocht hij niks meer doen dan ga ik de verloskundige weer lastig vallen.

18. misa

misa Niet meer actief

Je hebt het vast al gedaan: maar zeker bellen hoor! Je moet op dit termijn je kindje vaak genoeg voelen hoor!
    Liever 10x te vaak aan de bel trekken dan 1x te weinig..!

Deel Deze Pagina