Medicatie in wachtweken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door VMiss, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi
    Wij zitten in de MMM en hebben vrijdag terugplaatsing gehad van 2 embryos. Nu is het wachten tot volgende week maandag bloedname.
    Nu heb ik verschrikkelijk last van hoest. Ik durf geen medicatie te nemen of kan dit in stadium (bij evt zwangerschap) nog geen kwaad?
    Wat denken jullie?

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Bij mijn vorige zwangerschap was ik heel erg grieperig nog voor mijn NOD, toen had ik imodium en ibuprofen genomen. Een paar dagen later bleek ik zwanger te zijn, ik had gevraagd aan de vk of dat kwaad kon. Maar ze verzekerde mij dat dat geen kwaad kon, volgens mij heb je pas na 6 weken zwangerschap (dus twee weken over tijd) een bloedband met je kindje. Nou zou ik het zekere voor het onzekere nemen en na 4 weken geen medicijnen meer nemen, maar nog voor je NOD kan het in ieder geval geen kwaad.

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Nee, volgens mij kan het geen kwaad omdat je idd nog geen bloedband hebt. Vandaar dat het dus ook geen ramp is als je in de wachtweken 'n wijntje o.i.d. Drinkt.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat het fysiek geen kwaad kan nu, maar dat vooral het emotionele aspect meeweegt :) Ik wilde in de ww ook geen enkel risico nemen. Als je droge hoest of kriebelhoest hebt, kan je hoestspray van vogel gebruiken. Die is homeopatisch en mag ook tijdens zwsc.. ik heb hem gebruikt rond week 11-12 en het legt een soort laagje om de slijmvliezen zodat ze niet geirriteerd raken.

5. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik heb blaasontsteking gehad en moest medicijnen om dit op te lossen. Heb wel aangepaste medicatie gehad.

Ik zou zeggen:bij twijfel; overleg het met je arts!

Deel Deze Pagina