Ik ben in februari 2010 van een prachtige dochter. Helaas ging de bevalling niet zo goed en eindelijk na 17 uur is geboren met een knip, vacuumpomp en 2 verpleegkundigen die op mijn buik zijn gesprongen. Dit was al met al een traumatische ervaring. Maar helaas was het hierbij nog niet afgelopen. Achteraf bleek ik niet goed te zijn gehecht en heb ik na 5 maanden nog een hersteloperatie moeten ondergaan. De lieve gynaecoloog die ik toen had vertelde me toen op de nacontrole dat de volgende beter met een keizersnede kon komen en als ik met alle geweld toch een natuurlijke bevalling wilde dan zouden we wel even kijken. Ik heb heel lang gehad na deze bevalling, tis goed zo voor mij hoeft er geen 2e. Maar het is toch weer gaan kriebelen. De gynaecoloog heeft gezegt dat ik onder de VK mocht lopen maar dat ik dan met 10 weken naar het ZH moet voor een gesprek en dan met 34 weken word overgedragen. Maar ik twijfel heel erg of ik onder de VK moet gaan lopen of gewoon gelijk bij de gynaecoloog. En zolang ik daar nog geen keuze in heb gemaakt begin ik nog niet aan een 2e. Hebben jullie advies voor me wat ik het beste kan doen.
hoi vanwege deze bevalling is je voorgeschiedenis is het inderdaad een goed idee om onder leiding van de gynaecoloog te gaan bevallen de volgende keer. Als het voor jou meer rust biedt om de hele zwangerschap onder controle van een gynaecoloog te zijn, dan kun je dat bespreken. Het is niet nodig. Zoals de arts destijds heeft voorgesteld is een prima idee. Maar als dat voor jou veel onrust geeft kun je altijd bespreken of het anders kan. Mirjam