even opnieuw andere stond er niet zo duidelijk hihi we hebben een paar weken geleden een discussie gehad dat er met ivf/icsi heel veel meisjes geboren worden en ik zeg dat het niet zoveel uit maakt dus wat krijgen jullie een jongen of meisje?
Ik ken één stel dat kindjes heeft gekregen via IVF/ICSI en die hebben een tweeling gekregen, jongetje+meisje. Zelk heb ik nooit zo'n behandeling gehad, maar ik vul de poll namens hen wel even in (weet vrij zeker dat ze niet op dit forum zit, dus geen dubbeltelling ).
Je had IVF en ICSI moeten scheiden, want dat zijn twee verschillende technieken. Met IVF heb je een iets hogere kans op een jongetje, met ICSI maakt het niet uit. Wij hebben een dochter gekregen met behulp van ICSI.
Ik heb gehoord dat er na IVF/ICSI naar verhouding meer meisjes worden geboren. Ben heel benieuwd of dit ook klopt met deze poll.
Wij krijgen een jongetje dmv ICSI (eigenlijk IMSI)!!! Vrienden van ons hebben ook een jongetje, andere vrienden krijgen een meisje en weer anderen hebben een jongetje en een meisje (allemaal ICSI). Volgens mij maakt het niet zo veel uit
Ik meende dat met ICSI de kans op een jongen ook groter is. Ze zoeken de meest bewegelijke zaadjes uit en dat zijn vaak XY zaadjes. Een Y chromosoom is lichter waardoor de zaadjes dus sneller kunnen bewegen dan wanneer ze een X chromosoom hebben. Wij hebben trouwens een Jongen gekregen dmv ICSI
Hier tot 2x toe een jongen (beide ICSI). Bij ICSI is het echt een kwestie van wat de laborant uitkiest...op het oog, dus daar kan je echt niks van zeggen. Ik ken veel jochies die in het ziekenhuis gemaakt zijn, meer dan meisjes, maar heb niet het idee dat je meer kans maakt op het een of het ander. Ik vond de combi in je vraag IVF/ICSI ook verwarrend.