hoeveel echo's?

Discussion in 'Zwangerschap' started by riniti, Jul 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    Goedemorgen dames,

Ik vroeg me even af of jullie misschien weten hoeveel echo's je momenteel krijgt tijdens de zwangerschap? bij de eerste kreeg ik alleen bij 12 en 20 weken, bij de tweede had ik er meer omdat ik toen niet zwanger uit mezelf kon worden en dus bij de fertiliteitsarts liep en uiteindelijk zwanger ben geworden met hormonen, maar dan krijg je dus gelijk in het begin al echo's, en met 12 weken en 20 weken en toen was het nieuw om ook met 30 weken een echo te krijgen...

nu ben ik onverwachts zwanger van ons derde kindje en omdat ik niet precies mijn cyclus in de gaten heb gehouden krijg ik nu met wss 8 weken mijn eerste echo... nou vroeg ik me af of ik dan automatisch met 12 weken weer een echo krijg, of is die nu vervangen door die van 8 weken?? iemand ervaring??

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja dan krijg je waarschijnlijk tussen de 10-12 weken de termijnecho.
    Met 20 weken de medische echo.
    En misschien later nog een groei echo als ze denken dat het niet goed of te snel groeit.

Oh en gefeliciteerd :D

3. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    oke! ohw, da's super, ik hoop idd echt nog wel rond die 12 weken een echo te krijgen, dan kan ik het daarna echt met iedereen gaan delen zeg maar ( dat vind ik juist een mooi punt met die 12 weken echo)

dank je wel meid!!!

4. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Ik kreeg ook met 8 weken mijn eerste echo (bij de intake, even gekeken of alles op zijn plek zat en of het hartje klopte). Daarna heb ik met 10 w en 2 dagen de termijnecho gehad en nu heb ik morgen nog de combinatietest echo (maar dat wordt dus niet vergoed). Daarna zal de eerste echo de 20 weken echo wel zijn.
    Een termijnecho krijg je altijd dacht ik omdat ze voor die 10 weken nog niet goed kunnen in schatten hoe ver je precies bent.
    Ik werd bijvoorbeeld met de 8 weken twee dagen naar achteren geschat en met de termijnecho werd ik weer twee dagen naar voren gezet.

En gefeliciteerd natuurlijk!

5. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    oke! thanks voor je berichtje! is idd duidelijk zo, de 8 weken echo heb jij die inwendig gehad? dat gaat nog niet uitwendig denk ik??

jij uiteraard ook gefeliciteerd! geniet er lekker van!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Wij hadden, na 2 hele vroege echo's met ruim 6 en 7 weken ivm vruchtbaarheidsbehandeling, de officiële termijnecho met 9 weken en de nekplooimeting met 11,5 weken (deze laatste als onderdeel van de combinatietest, werd idd niet vergoed).
    Vervolgens de 20-wekenecho (GUO) met ruim 19 weken.
    Straks met 30 weken heb ik nog een echo om de ligging van de placenta te checken (lag met 20 weken nog een klein stukje voor de uitgang). En rond de 35 weken nog een echo voor de ligging van het kindje.

7. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Aan mij heb je niks denk ik... hier de gewoonte om elke controle eventjes te kijken. Ipv van de doptone zetten ze gewoon de echo erop. Even vluchtig, soms wat uitgebreider. Maar ik begrijp dat dit niet de gangbare manier is.

Mij hoor je niet klagen :D

8. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Bij onze praktijk was een echo apparaat aanwezig en zij konden allemaal echo's maken dus ik heb volgens mij echt best wel veel echo's gehad.
    Iig met de eerste afspraak, ongeveer 8 weken, toen 12, 20, 30 en 34 weken.
    Standaard is volgens mij 12 en 20 weken

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Je krijgt sowieso je termijnecho bij 10-12 weken. Deze is sowieso nodig om je termijn vast te stellen. En je 20 weken echo dan...

Ik kreeg ook bij 8 weken een echo om te zien of de zwangerschap intact is...een zogenoemde vitaliteitsecho, maar die doen ze niet bij elke VK praktijk. Ik heb mijn VK praktijk daar echt op uitgezocht omdat ik ook niet wilde wachten tot die termijnecho...pff veel te lang!

Ik krijg nu ook nog een groei echo bij 28 en 32 weken omdat ik te zwaar ben...maargoed vind het alleen maar leuk. Ook hebben wij nog een herhaling van de 20 weken echo gehad omdat meneertje niet goed lag voor 1 meting. En we hebben zelf met 15 weken de geslachtsecho laten doen. Dus al met al heb ik wel om de 4/5 weken een echo gehad. Super fijn!

10. pattyxx

pattyxx Actief lid

Dec 12, 2014
    130
    0
    0
    Ik heb heel veel echo's gekregen bij de vk
    Iedere 3 weken bij de controle even echo en nu wekelijks.

Share This Page