Extra calcium nemen naast de gewone multivitaminen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MysteriousG, Apr 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb sinds gisteren een beetje last van mn botten, vooral in mijn knie en benen... ik weet dat de baby vanaf nu haar botten zal versterken en hiervoor is calcium nodig.

Nou is mijn vraag of ik naast de gewone multivitaminen die ik neem (davitamon mama plus) ook extra calcium (in de vorm van pillen of dergelijke) kan nemen, zodat de baby dat niet uit mijn botten hoeft te trekken?

Wie heeft hier verstand van en kan mij wat goeie tips geven?

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Je hebt extra calcium nodig, je kan dit al krijgen door wat extra voeding te gebruiken (zeker die extra beker melk) maar het kan ook met een supplement

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik doe het wel. In mijn familie zit ernstige erfelijke osteoporose (botontkalking) op jonge leeftijd voor, mijn oma brak spontaan botten en mijn moeder en haar zussen hebben vanaf begin 40 al botontkalking. En idd, in je zwangerschap neemt de baby eerst wat hij nodig heeft en het overschot gaat naar je eigen lichaam vgl mijn verloskundige.

4. MysteriousG

Tnx meiden :)

@lumiere welke gebruik jij?

Ik ga van de week eens bij de kruidvat langs.. hopen dat ze iets in eigen merk hebben, want ik geef al veel te veel geld uit de laatste tijd ;)

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je extra calcium neemt moet je eigenlijk ook extra vitamine D nemen, dat is nodig zodat je lichaam de calcium kan opnemen. :)

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik gebruik die van Kruidvat huismerk, een blauw potje. Vlgs mij heet het gewoon calcium.

7. MysteriousG

Ben ff langs de kv geweest. Ook een eigen merkje gehaald voor 1 euro! :D extra vitamine D zit al in de multivitamine die ik neem. Zit zelfs visolie in :)

Share This Page