34 weken en heel veel slapen..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sill, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hee Dames!

Ik ben 34 weken zwanger en ik slaap met gemak 12 uur per nacht..
    Dit krijg ik elke keer voor elkaar, hoewel ik het eerst niet écht kon.. Mits ik een nacht ben wezen feesten ( voor de zwangerschap )..
    Als ik om 8 uur 's ochtends wakker word, ben ik echt nog moe.. Dus slaap ik lekker door tot een uur of 12.. Dan heb ik de klok rond..

Kan dit ijzertekort zijn ? of gewoon luiheid?
    Ik kamp met overgewicht, heb de hele zwangerschap nergens écht last van gehad.. tot ik de 30 weken haalde, toen werd alles een stuk zwaarder en ben ik sneller moe..

Jullie enig idee?

xxx

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker toch? Geniet ervan zou ik zeggen. Ik doe 's nachts geen oog dicht helaas, moet continu plassen, heb rusteloze benen en met me omdraaien ben ik een half uur bezig onderhand.

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    tja, het wordt gewoon echt zwaarder nu en dat merk je! fijn dat je je neer kunt geven, het is je eerste? Ik zou hier heeeeel graag het klokje rondslapen..maar helaas denkt mijn peuter van 3 daar anders over..;) heb chronisch slaaptekort...hahaha

sterkte meis!

4. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    @ MG : Dat rusteloze heb ik wel gehad, maar is nu eindelijk even over.. Het omdraaien herken ik zelf nu ook wel, hoewel ik daar eerst ook geen last van had!

Nu maar even genieten van de uurtjes, voor je het weet zijn het weer rusteloze nachten!

@Ingef : Ja, dit word mijn eerste! Maar ik heb ook een extra lang zwangerschapverlof, beetje luxe.. maar ja, kon niet anders ;)
    Met een peutertje is het inderdaad een ander verhaal.. Succes nog daarme meid! ;)

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ben jaloers op je! Ik slaap behoorlijk slecht 's nachts. Zou er lekker van genieten als ik jou was. Ik sta (behalve in het weekend) wel elke dag om 7 uur op. Maar meestal ga ik dan 's middags een uurtje liggen en dan slaap ik eigenlijk altijd meteen. Ik probeer dus wel een beetje een normaal ritme te houden. Anders wordt het straks zo'n grote omschakeling.

6. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    Ja, dat normale ritme moet ik ook weer gaan 'inplannen'..
    Maar als ik dan opsta om 8 uur, als vriendlief uit zijn werk komt van nachtdienst .. Dan val ik gewoon in slaap op de bank :O

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik merk dat ik de laatste dagen ook weer veel meer slaap. Ik word nog wel vaak wakker om naar de wc te gaan maar slaap daarna gelijk weer verder en ben nog ontzettend moe 's ochtends als de kinderen hun bed uitkomen.
    En dat terwijl ik vorige week nog vrijwel elke nacht uren wakker lag.

Ik hoop dat dit vele slapen even aanhoudt, wel zo fijn ;)

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh, ik ben jaloers! Ik wil ook! :D
    Maar net als Ingef denkt mijn meisje van 17,5 maand daar ook anders over. Met geluk haal ik 7/8u per (gebroken) nacht...
    en als ze toch langer slaapt ben ik uit mezelf al vroeg wakker! ;)

Maar heerlijk hoor, geniet ervan! als je twijfelt over je ijzer kan je je vk even vragen om te checken? En anders begin je met Floradix, super spul voor ijzertekort en vermoeidheid!

Slaap lekker! :)

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Bij mij is mijn ritme ook een drama. In het tweede trimester sliep ik om 9u al, maar nu zit ik om half 2 nog op :( Ik kom gewoon echt niet in slaap voor 3u.

Maar als ik eenmaal slaap...........dan slaap ik rustig tot 2u 'smiddags door.
    Nadeel is, ik moet nogal vaak insuline spuiten voor de zw suiker, dus ik moet gewoon een normale tijd op. Maar ik probeer zoveel mogenlijk middag dutjes te voorkomen, gewoon om te proberen 's nachts te slapen.

Tja, wat doe je eraan.... denk dat we blij mogen zijn dat we uiteindelijk gewoon behoorlijk doorslapen, ik hoor bijna overal dat veel meiden rond dit termijn bijna helemaal niet slapen en echt geen energie over hebben.

Dan maar CSi kijken tot 2u en slapen tot de middag :p

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lekker van genieten zou ik zeggen! Nu kan het nog en ga je straks misschien lekker uitgerust je bevalling in.
    Straks als de baby er is, zal je met wee moed terug denken aan deze tijd :D

Deel Deze Pagina