Sinds afgelopen woensdag heb ik ineens hevige rugpijn in mijn onderrug. Ik weet niet waar het vandaan komt en het gaat ook niet weg. Als ik lang rust, lijkt het erger te worden, alsof het stijf wordt ofzo. Bij bepaalde bewegingen krijg ik echt pijnscheuten (been optrekken, bukken, gaan staan of zitten, uit bed komen) terwijl als ik gewoon zit of lig heb ik er geen last van. Ik ben nu 34 weken zwanger en moet dus nog een paar weken en zou dit graag zonder deze pijn doen. Is er iemand die die herkend en heeft iemand de gouden tip?
Geen gouden tip, helaas wel herkenbaar. Met name verkeerd zitten of te lang lopen is hier de boosdoener. Ik probeer beweging en rust af te wisselen.. Neem overdag ook regelmatig wat rust en ga even liggen, maar niet te lang want dan wordt het stijf. Hier helpt een pittenzak wel wat tegen de pijn
Warm houden en zoveel mogelijk proberen "normaal" te bewegen anders krijg je juist last omdat je compenseert. is het trouwens geen opkomende pijn die soms weg trekt en na een half uur of korter/ langer er weer is? Niet om je bezorgt te maken maar als je dit ervaart zou het rugweeen kunnen zijn. Bij mij met 34.5
Misschien bekkenpijn? Dat kan je ook laag in je rug voelen.. Even een afspraak maken bij een bekken fysio, baat het niet dan schaad het niet..?
oh suf, ik heb net een topic geopend over mijn rugpijn, had deze niet gezien... Heel herkenbaar, ik heb het ook ineens sinds vandaag. kwam bij mij wel heel plotseling op zetten, had jij dat ook?
ik heb het aan het begin gehad lijkt op spit en ee gyn zei dat het in het 3e trimester trug kan komen en dat klopt gemene steken als ik bijv loop en steun op 1 been... duurde trouwens 2 weken...
Jaaah dat had ik ook en ik kreeg een gouden tip Met een kussen tussen je benen slapen ( als je op je zij slaapt) sinds ik dat doe, heb ik serieus nergens meer last van! Hoop dat het bij jou ook zo werkt.
Afgelopen dinsdag kon ik niet meer lopen of zitten, heb zitten huilen van de pijn. Dus de verloskundige gebeld en die zei meteen een afspraak maken bij de fysio. Omdat ik niet thuis was maar in Drenthe zat, daar de lokale fysio gebeld en ik kon daar meteen terecht. Zij heeft me helemaal los gemaakt en nu kan ik weer gewoon dingen doen! Ben echt zo blij! Ik ga nu thuis wekelijks naar de fysio en probeer het zoveel mogelijk warm te houden, dat helpt ook! Slapen met voedingskussen deed ik al en dat is ook gewoon prima. Dus voor iedereen die veel last heeft: niet twijfelen, gewoon naar de fysio!!