Ik zit met een vraag Ik ben bijna 12 weken zwanger en bij de vk en gyn bleek dat mijn bloeddruk in vergelijking met mijn normale bloeddruk wat aan de hoge kant was Het advies van de gyn was om de aankomende weken, over 5 weken pas volgende afspraak rustig aan te doen, smiddags even een uurtje te gaan liggen en voorlopig even halve dagen te gaan werken Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik zwangerschapsvergiftiging gehad, dus ben zelf ook wel een beetje bang voor een herhaling Mijn vraag is nu, wie heeft dit meer gehad, een hogere bloeddruk zo vroeg in de zwangerschap al, en kon je toen na wat rustiger aan gedaan te hebben, daarna weer normaal alles doen en aan het werk? Zou het namelijk vreselijk vinden om vanaf nu al niet meer volledig te kunnen werken Ben net een beetje van alle misselijkheid af, en nu hebben we dit Tuurlijk alles voor dit kleine beebje, maar het is allemaal wel ongemakkelijk! NOu ik hoop op wat reacties van jullie!
Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had tot zo'n 15 weken 160/88, net onder de grens voor doorverwijzing. Vanaf 15 weken ging de bloeddruk terug naar 130/75. Wat is je bloeddruk als ik vragen mag?
Heb jij ook rust moeten nemen enzo? En is het daardoor lager geworden? Mijn bloeddruk was gister 150/91 Vandaag bij de gyn ietsjes lager 145/89
Er werd bij mij alleen gezegd dat wanneer de onderdruk boven de 90 kwam, ik zou worden doorverwezen naar de gyn. Dit is een protocol welke ze moeten volgen. Ik begreep van de vlos dat je weinig kunt doen aan de hoge bloeddruk.. Ze vroeg wel of ik veel zout at, maar dat doe ik niet. Ze zei dat het vaak voorkomt in het eerste trimester van de zwangerschap en dat het vervolgens weer daalt en vanaf 35wkn weer een beetje kan stijgen. Ik heb mijn controlekaartje er even bijgepakt en bij mij is de bloeddruk vanaf 16 weken onder de 140/80 (hoogste) gebleven.
Mmm ik moest zowiezo bij de gyn op controle de eerste keer ivm zwangerschapsvergiftiging de vorige keer, dus echt een doorverwijzing was dat niet Toen bij mijn zwangerschapsvergiftiging had ik vanaf 35 weken idd ook een hogere bloeddruk, tot 95 mocht ik toen gewoon bij de vk blijven, daarna moest ik vanaf de 95 idd door naar de gyn Hopelijk zakt het bij mij straks ook weer wat en kan ik gewoon weer lekker alles met mijn zoontje doen en lekker weer gewoon aan het werk Iemand anders nog die door rust een lagere bloeddruk kreeg?
hoi... vreemd genoeg heb ik bij de gyn ook steeds een beetje een hoge bloeddruk... wat totaal niet van m'n gewoonte is want heb normaal een lage. Maar onlangs heeft de huisarts 2 keer op één week tijd m'n bloeddruk genomen en die was wel gewoon goed! (bij de gyn 14/7, bij de huisarts 12/6) Volgens mijn gyn ben ik waarschijnlijk gewoon elke keer wat zenuwachtig (wat ook zo is ) en daardoor kan het ook erg verschillen. Misschien een tip om je bloeddruk eens te laten meten thuis, onder rustige omstandigheden?
Dat is misschien wel een goede tip Mijn vk zei gister ook al kijk vandaag bij de gyn hoe hij is, want gister maakte ik me wel druk daar of we het hartje zouden horen Vandaaag bij de gyn was ik niet echt zenuwachtig naa rmijn idee, maar wie weet scheelt het toch wat Zal eens nagaan of de ha dat ook doet, bedankt!
Ik heb gisteren op mijn werk mijn bloeddruk gemeten: 140/60 en savonds bij de verloskundige was tie 165/85! Zo zie je maar, stress, zenuwen en de rest bij mij! Ik zou inderdaad eens je bloeddruk op een rustig moment bij je huisarts laten meten ofzo...
Normaal gezien moet je bloeddruk genomen worden in rusttoestand, dus als je een half uurtje op je gemak zit ofzo. Maar vk's kunnen daar natuurlijk geen rekening mee houden... Vrijdag was ik helemaal over de top lastig omdat manlief te laat was en ik was bang dat we te laat op onze afspraak gingen zijn (hebben ze niet zo graag), als een gekke daarheen gereden en toen hebben ze 5 min later m'n bloeddruk genomen; 15/8... haha, manlief zei toen wel; nou het is mijn schuld hoor, ik moest nog douchen.
Hoi hoi, ik heb vanaf t begin van de zwangerschap tot 30 weken ook een hoge bloeddruk gehad 145/95 daarna moest ik echt op rust ook vanwege veel langdurige harde buiken en nu is hij constant kei goed 125/75 dus denk dat dat rust houden toch wel helpt.
Hier ook al vanaf het begin een hoge bloeddruk. Bij 6 weken al een onderdruk rond de 100. Hiervoor ook meteen aan de medicatie gegaan en moest wel wat rustiger aan doen maar was niet verplicht. Ik ben wel vanaf 18 weken vervangend werk gaan doen omdat ik erge uitschieters bleef houden. Gewoon rustig aan doen en af en toe je bloeddruk bij je ha laten controleren ( kan hier gewoon bij assistente).
ik had met mijn eerste zwangerschap in het midden van het zwangrschap een hoge bloeddruk en met 34 weken op genomen. maar met deze zwangrschap was het al heel vroeg te hoog.. maar later weer goed.. dus het schommelt bij mij nu al. ik heb een tip: 2 keer in de week citroen uitpersen en met water op drinken. pure chocolade eten. en omega 3 vetzuren. mischien heb je er wat aan...
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ga idd mijn bloeddruk volgende week een rustig bij de ha op laten meten, en proberen die citroen en chocolade te eten (geen probleem haha) Verder gewoon rustig aan doen, hoewel dat wat lastig is met een kleintje van net 8 maanden, en over een paar weken kijken hoe het dan is