34 weken en op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Hoe voelde jullie je met 34 weken? Ben je/ of had je nog op vakantie geweest/gedurfd met dat aantal weken?

Wij willen dan namelijk nog een weekje weg, naar Noord Frankrijk, maar twijfel een beetje. Ook i.v.m. reserveringskosten voor als ik me dan toch niet meer zo goed voel of iets dergelijks.

Op zich voel ik me lichamelijk nog wel goed en heb juist erg zin er even tussenuit te gaan. Het slapen op een luchtbed lijkt me niet heel ideaal, maar hier thuis slaap ik ook al dagen niet :)

Wat zouden jullie doen?

Groet Snoozie

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik denk dat ik wel zou gaan....ook omdat ik dol ben op vakanties ;) En heel speciaal om nog even weg te zijn met ze 2...samen genieten en lekker rustig aan dingen doen.

Zou alleen niet op een luchtbed slapen.....funest voor rug en buik :rolleyes:

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik zou het niet doen, ben nu inmiddels 34 weken zwanger en voelde me bij 28 ook nog heel goed. Bij 34 kun je je zo langzamerhand hoogzwanger gaan noemen en dat houdt in dat elk moment de bevalling kan starten (liever niet natuurlijk ;) )

Noord-Frankrijk is natuurlijk ook niet het einde van de wereld, misschien dat je een plek kunt kiezen vlakbij een stadje/plaatsje met een ziekenhuis?
    Oh ja, met annuleringsverzekering ;)

Succes,
    groetjes van Kiki

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben nu 34 weken zwanger en voel me eigenlijk wel fit!
    Wij hadden dus geen vakantie geboekt omdat ik bang was dat ik het toch niet aankon.
    Maar ben sinds vandaag toch maar gaan rondkijken of we ergens in nl nog een huisje kunnen huren tegen een redelijke prijs!
    Heb toch wel zin in een vakantie!

5. Life in Pink

Het is inderdaad moeilijk inschatten hoe je je dan voelt...Het is namelijk wel een kampeer vakantie, annuleringsverzekering kan niet bij de camping, is dan ook weer niet heel veel geld gelukkig dus dat scheelt mocht het onverwacht niet door kunnen gaan.

Zal sowieso vragen of er een (goed) ziekenhuis in de buurt is.

Zit verder idd ook wel aan iets in Nederland te denken, maar het weer is zo wisselvallig, lijkt me nog even zo lekker om relaxed van de zon te kunnen genieten en er echt even helemaal uit te zijn...

Groet Snoozie

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Neem, waar je ook heen gaat op vakantie, je zw-kaart mee ;)

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou nog makkelijk een weekje kunnen gaan kamperen, zou er eigenlijk wel zin in hebben :)
    Mijn man is alleen niet zo happig op een Franse of Duitse dochter gniffel
    Één vordeel in Frankrijk krijg je betere ziekenhuiszorg dan in NEderland!

8. Life in Pink

Oh, Beastie, dat is een goede tip indderdaad, schrijf hem gelijk op mijn lijstje!

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hou er rekening mee dat in Frankrijk ziekenhuis / dokters rekeningen vaak à contact betaald moeten worden en dat je daarna kan gaan vorderen bij je verzekering. Dit kan aardig oplopen! Een credit card is geen overbodige luxe.

Ik voelde me persoonlijk bij 28 weken nog prima maar inmiddels 32 en ik moet er niet aan denken om nu het land uit te gaan (alhoewel... lijkt me heerlijk maar voel me er gewoon niet echt toe in staat). Het kan voor iedereen anders zijn... Sterkte met beslissen

ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.
  10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, ja met mijn ogen dicht zit ik ook heerlijk op een Grieks strand met een lekker drankje in de hand en een schaal fruit om zo van te snoepen...
    Over een jaar zijn wij weer aan de beur voor een fijne vakantie :)

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou op dit moment niet eens in nederland op vakantie gaan. Ik weet hoe ik ben als ik beval en ik wil NERGENS anders als dicht bij huis zitten als ik mn eerste wee bemerk.
    Ik zou het ook heeeeerlijk vinden om ergens in een huisje aan t water te zitten met wat bossen etc om me heen (andere 2 kinderen die lekker rond kunnen rennen en spelen...geniet ik altijd erg van). Ik verlang HEEL erg naar de bossen zelfs. Maar nee....ik blijf liever dicht bij huis nu (straal van 50 km)
    Maar dat heeft ook te maken met dat ik 2 weken geleden ineens regematige krampen had die ongeveer n half uur aanhield waardoor we een tochtje naar de camping van mn schoonouders hebben afgeblazen toen we net 20 min in de auto zaten. Was erg vreemd en ik vertrouwde het voor geen meter.
    Iedere keer als we verder van huis gaan dan moet ik daar weer aan denken en hoe onzeker ik me voelde (dat tegenover hoe zeker ik ben als ik thuis ben). Dat wil ik dus niet als ik daadwerkelijk ga beginnen!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, kamperen zou ik niet meer doen en het buitenland zou ik ook lekker laten zitten... Toch wel fijn als je zeker weet dat je bevalling dichtbij huis kan plaatsvinden... (kunnen je ouders enzo tenminste ook direct langskomen en stel dat je dus idd bevalt in het buitenland, moet je helemaal brak de reis naar huis gaan maken: mij niet gezien!

Ik zou dus eerder dan nog even een huisje in Nederland huren!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou in ieder geval niet naar een land gaan waar de zorg slecht is. Mijn tante is te vroeg bevallen in Egypte en dat is niet goed afgelopen, mede door de kwaliteit van hun zorg. Sowieso zou ik persoonlijk door deze ervaring met 34 weken niet meer op vakantie gaan. Ik zou niet willen riskeren in het buitenland te zitten als ik beval.

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik zou alleen binnen NL op vakantie gaan...puur dat ik er niet aan moet denken in het buitenland te bevallen...

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben met 33 weken nog een weekje op vakantie geweest maar we hebben er wel voor gezorgd dat we binnen een rijtijd van 3 uurtjes weer thuis konden zijn als er wat aan de hand zou zijn.

Ga lekker op vakantie alleen ik zou niet zo ver weg gaan

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben verleden week nog heerlijk een weekje weg geweest met mijn lief naar limburg, ik heb echt met volle teugen genoten van "het vakantiegevoel". lekker een hele week samen zijn met mijn vriend, lekker op terrasjes gezeten.
    We sliepen dan wel in een hotel.

17. Life in Pink

Bedankt voor alle reacties!

Tis dus wel verschillend bij iedereen...maar ik moet zeggen, ik twijfel wel steeds meer. Het is opzich een uurtje of 6 rijden vanuit ons huis, maar het lijkt me ook niks om ver van huis te zijn mocht het ineens eerder beginnen of andere complicaties...

We wilde dit namelijk nog even budget doen, dus een huisje zal er niet in zitten, maar een onverwachte buitenland bevalling kan dus ook niet budget ;)

Ik ga er nog eens goed over nadenken!

Groet Snoozie

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En vergeet niet dat je dan ineens met zo'n klein prulletje in het buitenland staat. Geen kraamhulp of niks...EN je moet terug met die kleine. Heb je dan wel je spullen bij om hem/haar te vervoeren? Heb je zowiezo spullen voor de kleine? En 6 uur van huis...zo'n kleintje mag nog niet zo lang in een maxi cosi.
    Voor het zelfde geld gaat t goed...maar toch.
    En als t te vroeg komt dan moet t nog n tijd in het zh blijven....kan t dan naar NL komen?
    Is mij iets teveel gedoe en bedenken hoor...Blijf lekker thuis en ga af en toe wel lekker picknicken met mn gezin in de buurt hier.
    Zowiezo neemt mn man pas vakantie als de kleine er is ;)

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi ik ben met 32 weken nog naar noord frankrijk geweest en het viel mij vies tegen, terwijl ik me toch redelijk fit voelde. Wij hadden een stacaravan, maar eh ik had geen week later moeten gaan, want dan paste ik niet meer door de deurtjes met mn dikke buik. De auto rit was ook niet denderend. Je moet er toch elk uur uit om een stukje te lopen ivm het risico op trombose. Ik kon niet lekker zitten op de kampeer stoelen. De eerste dagen ging het wel , maar aan het eind niet meer. En hetzelfde gold ook voor het bed. toen ik thuis kwam heb ik twee dagen nodig gehad om weer op mn zelfde fitte niveau te komen als voor mn vakantie. Ik zou gewoon lekker in nederland gaan. Want kamperen in een tent lijkt me helemaal niets, voordat je van het luchtbed af bent als je snachts naar de wc moet, helemaal naar het washok. Ik weet niet hoe vaak jij moet snachts maar ik moet toch wel een keer of 6. Ik zou het moedig vinden als je gaat

20. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ik zou ook niet gaan. Ook al voel ik me goed, het wordt met de dag zwaarder en ik moet er idd niet aan denken dat ik nu nog in een tent zou moeten kruipen etc.
    Misschien is een BenB iets? Of een simpel huisje? Hoeft ook niet duur te zijn. En dan gewoon in nederland.
    Het gaat er tenslotte toch om dat je lekker met z'n 2tjes bent?

Deel Deze Pagina